BUBBLE 2 - infotråd

1568101124

Kommentarer

  • Många Journeyskinks nästa runda då :)

  • Seto får nu betala tillbaka för hans relativt skadefria första säsong.

  • Ogres har inte haft det lätt den här säsongen!

    Inte nog med att tre av MadMeks ogres fick MNG eller värre i hans första match, i min senaste match dog min 16SPP-ogre med Guard och Break Tackle av att han blockade en skill-lös dark elf lineman.

  • Jag släppte tyvärr till 2-2 i runda 16, när Marshal rundan innan lyckats med alla nödvändiga slag för att göra hand-offs och GFIs... :P

  • Inte nog med att tre av MadMeks ogres fick MNG eller värre i hans första match, i min senaste match dog min 16SPP-ogre med Guard och Break Tackle av att han blockade en skill-lös dark elf lineman.

    Aoch! Det förklarar ditt låga teamvalue...

  • Jo det var tråkigt att det skulle sluta så illa för ogren när han föll på eget grepp (och att Gauss fick niggling på en maruder som fick en sten i huvudet innan runda ett börjat). Det är dock inte första gången mina linjemän dödar spelare som blockar dem, så jag skulle råda andra spelare från att blocka mina linjemän för att slippa samma öde :P

  • edited 9 september 2009 09:07

    jag vet inte hur ni räknar CAS men jag har gjort 8 cas och har fått 7 emot mig :) i ligatabellen står det 7-8, borde det inte stå 8-7??

  • Carnivores verkar ha fått en riktig rivstart!

    Förresten, jag har hört något väldigt otäckt! Kanske någon kan bekräfta eller motbevisa detta, men jag har hört att det bara finns EN halvlek i en match!!!!!!!!!!!!!!!

  • Förresten, jag har hört något väldigt otäckt! Kanske någon kan bekräfta eller motbevisa detta, men jag har hört att det bara finns EN halvlek i en match!!!!!!!!!!!!!!!

    Öh? kan du utveckla?

  • Alltså att "halvlek" är ett uttryck för något som bara förekommer en gång, alltså typ som "halvtid" eller något. Jag har alltid trott att en match hade två halvor som kallades "halvlekar". Halvlek verkar istället beteckna gränsen mellan halvorna. Är det fel?

  • Alltså en blood-bowl match har två halvlekar. Sedan i övriga sporter som har uppdelningen två halvlekar (som tex fotboll och handboll) så kallar man viloperioden mellan halvlekarna för halvtid, men jag vet inte om det står uttryckligen mågot om detta i blood-bowl regelboken. (Om det nu var en blood bowl fråga eller en ren allmänsportslig fråga)

  • Hej alla. Jag tror tyvärr jag måste dra mig ur ligan. Jag gillar verkligen spelet och har spelat roliga matcher hitills mot trevliga spelare, men jag känner inte att jag har tid riktigt. Jag har för mycket att göra med skola/jobb/annat just nu att jag inte orkar fokusera nåt på blood bowl. Jag hoppas övriga spelare/arrangörer inte tar allt för illa upp och hoppas mitt avhopp inte gör någon ledsen/arg/besviken... :)

    Lycka till alla andra spelare i ligan!

  • edited 10 september 2009 22:21

    Juniors vänder nedåtgående trend

    TACKLE-TIDNINGEN, UMEÅ Den dåliga trend som drabbat Step Aside Juniors senaste tiden har vänt! Trots det enorma, tre gånger så stora publikstödet lyckades inte Nurgle Plaguemates leva upp till förväntningarna. Precis innan första kick off mojnade vinden och det blev plötsligt ohyggligt hett på matcharenan. Spelarna från båda lag kämpade på och spelade hela halvleken i hettan. Bara fem spelare behövde extra vila i halvtid. Lagom till halvtid kom också vinden tillbaka och temperaturen blev mer behaglig.

    Chaos hade tagit på sig de mjuka vantarna till publikens stora besvikelse. Matchens enda riktiga ojusthet, en elak eftersläng på alvernas guardblitzer Dahlinion, fick domaren att visa ut den skyldige rottern. Enligt obekräftade uppgifter ska detta ha varit en hämd på en lyckad blitz på nurglarnas bollhållare något tidigare.

    Step Aside Juniors skickar sina kondoleanser till Gregers efterlevande. Rottern Greger dog i den hårda närkampen med Baggiolori i mitten av andra halvlek. Den senare utnämnd till matchens lirare för sin sportslighet vid dödsfallet. Gesten att samla ihop benresterna till tre prydliga högar uppskattades av alla närvarande.

    Spelmässigt dominerade alverna totalt. Genom att utnyttja ett chaosmisstag som kicking team gavs en möjlighet till en tidig touchdown turn 4, som Caniggiarin slarvade bort genom att inte fånga den avgörande passningen. Istället tog chaosanfallet ny fart (om än långsam sådan). I sin runda 8 snubblade en pestigor på mållinjen. Caniggiarin uppfattade blixtsnabbt att Romariol var i position och slängde iväg den nu fria bollen. Som den duktiga catcher han är struntade Romariol i uppvaktningen av den (förvisso ohyggligt fule) warriorn Horace och kunde enkelt springa in en touchdown.

    I andra halvlek visade Romariol och Caniggiarin återigen hur samspelta de är. Efter ett misslyckat första uppspel befann sig den sistnämnda sig inklämd mot sidlinjen med fem uppvaktande motståndare och minst lika illaluktande nurglefans flåsande i nacken. Genom ett uppoffrande lagspel av linemen på egen planhalva gjordes den bollhållande throwern Zidanestion fri.

    Nu följer den sekvens som alvmagikerna kommer gestalta i fyrverkerier flera eoner framåt. Romariol sprang ur sin markering för att ta emot Zidanestions passning. De felplacerade nurglespelarna missade i förvirringen att hålla kvar markeringen på Caniggiarin som sprang tätt efter sin kollega. En pestigor var Romariol i hälarna och i samma ögonblick som hornen träffade honom dumpade han i en smidig armrörelse över bollen till Caniggiarin. De staplande försvararna blev lämnade bakom och 2-0 var ett faktum rundan efter.

    3-0 sattes av en framrusande Caniggiarin, som utnyttjat Zidanestions mästerliga end-zone-kick och en slarvig bollmottagning av de annars så bollsäkra pestigorerna.

  • En riktig alvmatch! Kul att höra!

    Synd på bakalla bara. Tråkigt att förlora spelare.

  • Ja, väldigt synd att du inte kan vara med längre bakalla. Vi hade en bra match! =)

    Välkommen tillbaka nästa säsong!

  • Att man får stryk av snabba, dodge-ande fjollalver är väl en sak, ...men att få stryk cas-matchen är ju lite mer än en (o)sund bb-publik borde tåla. Hela Plaguemates organisaton tar sig nu an en tung och svår team-building för att prata ut (mental tränare har anlitats) och se till att göra sig av med allt skumgummi som tycks ha smugit sig in under den annars så hårda, men brutala och variga ytan...

  • edited 11 september 2009 21:53

    Även de väldigaste maggotfyllda hårdingar har en mjuk insida, det ser man tydligt på slem-spåren de lämnar efter sig.

    Själv har jag åkt på 3 nya Cas (jag håller rekordet på 11 cas mot mig på 3 matcher), och ett dödsfall. Rapport kommer nog inom kort... konstigt att den inte är uppe ännu egentligen, vi skrev den ju precis efter matchen.

  • Postade rapporter dröjer inte på det sättet, så om den inte kommit upp måste ni nog skicka in den igen :/ Var noga med att ni väljer "Skriv inlägg" istället för "Preview Post". (Det är också lite roande att en är på engelska och den andra på svenska, eller hur NHH?)

  • Preview-grejen är en plugin som inte översätts i den svenska standardversionen av vanilla. Eftersom jag glömde översätta själv och sedan inte orkat fixa det har det legat kvar. =)

  • Det verkar tyvärr gå tungt för ninjapaddorna! 1-1 mot Chaos Ball Stars är ett riktigt bra resultat, men lagets ninja-gear supplier får se över sin skyddsutrustning och lagets apotekare verkar mer Dr.Nick än något annat!

  • När min nummer nio var klar med catcher-paddan så var det mest så att de tog in de största delarna de kunde hitta till apotekaren, som omedelbart sprutade på lite alsolsprit och kanske en gnutta smärtstillande. Det hjälpte tyvärr inte.

  • En jämn match utspelade sig idag mellan TMNC och NN. Det började med en svängig första halvlek där NN till slut lyckades få bollen imål. Sedan var det en fartfylld andra halvlek när lagen spelade boll på riktigt istället för att tappa den på marken. Överlag var det trevligt att få möta ett annat bollspelande lag så det gick rätt vänligt till för första gången.

  • TMNK (Kappas, inte cappers) fortsätter förlora, men samtidigt går det bättre och bättre. Det har varit ganska små misstag som fått stora konsekvenser de här senaste matcherna. Från början var det mera enorma misstag som fick något mildare konsekvenser. Och tydligen är det bara alver som har problem med att plocka upp bollen.

  • edited 13 september 2009 13:13

    Lördagsaftonen bjöd den 11K lilla men trogna skara fans som tagit plats på FUSK-arena, på ett behagligt väder och en riktig rysare till match.

    Från början verkade det som om insatserna den skumgummi exorcist som Plaguemates anlitat mellan de senast matcherna hjälpt föga. Men när Pestigor nr.7 Khaz skickade Lineman nr.8 till sjukstugan i T5 i 1:a halvlek lossnade det ordentligt, Khaz blev dock lite övermodig lite senare och skickades själv av planen efter en onödig och helt verkningslös eftersläng.

    I T7 kunde Pestigor nr.8 Leprezy göra sin 1:a TD i Plaguemateströjan och 1-0 var ett faktum. I glädjeyran efter TDn blev Plaguemates lite tagna på sängen av de smidiga höjdhoppande reptilerna, som efter en snygg pass av nr.1, som enkelt kunde plockas ner av nr.14, som lekande lätt löpte in 1-1 innan pausvilan. Dock han Rotter nr.10 Bjarne skicka en Journeyman till sjukstugan, innan domaren blåste av spelet.

    2:a halvlek började som den 1:a slutade, med en snabb TD i T2, för 2-1 till Slannlaget, som började ana framgång. Men efter att NurgleWarior nr.2 Horace skickat först Lineman nr.5 i T2 och sedan Catcher nr.7 i T3, till sjukan, kunde inte den defensiva linjen i Nippon Kappas inte stå emot längre och Pestigor nr.6 Kunde löpa in 2-2 i T6

    Efter en väl avvägd Blitz på den efterföljande kick-offen, stressade Plaguemates ödlorna till ett fatalt misstag, där deras stackars catcher lämnades helt försvarslös, ett par rutor från egen end-zon och med en målsugen Pestigor inom slagläge... Detta ledde till att Warior nr.1 Ludor von Antrax kunde lemlesta ytterligare en journeyman i T7 och Pestigor nr.5 SARS, kunde avgöra matchen i absolut sista sekunden med 3-2.

    I samband med matchens slut, avtackades rottern Ragnar the Limp, för sina insatser på planen och tar nu plats i Coaching-gruppen i stället. Tack Ragnar...

  • Fin rapport :) Tyvärr får man inte längre gratiscoacher från avtackade spelare...

  • Efter mycket strul på mitten av planen lyckas jag vinna min första match :) med 2-0 mot Chi Chi Ming Bluebells

  • Kul att se att lag som tidigare spelat få matcher nu börjat spela igen.

  • Nu börjar det ju ta sig, om bara de coacher längst ned i taballen (hemlighållaren undantaget...ha!) skulle ta ett seriöst snack med sina spelare om att pre-season snackbaren är stängd, och att det nu är dags att spela lite matcher i raskt tempo!
  • Ragnar är betald betald för, inga gratis coacher här inte... Vem vågar lite på en kille som jobbar ideellt i den här branchen

Sign In or Register to comment.