Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

145791029

Kommentarer

  • Tror råttorna försöker någon lurig taktik med att få gratispoäng genom att bedriva någon ockerverksamhet och låna ut spelare.

  • Sådär då var det färdigspelat.

    Lång historia kort. Råttorna lekte med de förhistoriska ödlorna relativt enkelt men de måste verkligen hitta sig en sponsor för trots det ganska dåliga spelet från ödlorna så tvekade inte LACROSS en sekund att pumpa in pengar i föreningen.

    Vilket iofs kan vara nödvändigt eftersom en Saurus "fosiliierades" (nytt påhittat ord) på ett ganska brutalt sätt redan i första halvlek.

    2-0 till råttorna samt 4-2 i Cas talar sitt tydliga språk.

  • edited 27 april 2012 04:29

    @Stareater Ja det verkar ju som det.

    Schysst, Roll The Die Saints har de nya matchkläderna i tvätten just nu. De lånade får duga en eller ett par matcher.

  • edited 25 april 2012 02:48

    Dante! Jag är redo när du är redo att spela vår fight :D

  • En till matchrapport från igår:

    I första halvlek uppvisade Celephaï Corruptors ett bra försvarsspel och redan i första rundan stunnades Mumierna Gasbindan och Dasspapperet. Waldenhofs Finest försöke komma fram på en kanten, men Besten och andra spelare tryckte dem mot kanten och gjorde det väldigt svårt att ta sig fram. Enligt ett obekräftat rykte så hade alla spelare i WF smörjt in sig i vaselin, vilket gjorde dem väldigt hala. Detta gjorde att Besten Nath-Horthath hade svårt att håla dem med sina tentakler, men detta jämnade ut sig i att de väldigt många GFI:s misslyckades i första halvlek. På sista rundan plockar den ruttna Randolph Carter upp en fri boll, kastar en perfekt lång pass över ett helt fält av spelare till Pestigoren, Kuranes som fångar den med lätthet. Kuranes behöver bara göra två GFI:s för att göra mål, men Waldenhofs Finest hade smörjt in även mållinjen med vaselin så detta försök lyckades inte.

    Andra halvlek så började med en lång utspark nästan vid CC:s mållinje. Ett misslyckande med att plocka upp bollen gör att Waldenhofs Finest kan trycka på och sätta press. Det inte allt för mobila Celephaï Corruptor försvaret som är uppställda på mittlinjen hinner inte riktigt helt tillbaka för att kontrollera situationen. Genom att knuffa pestigoren Kuranes på bollen studsar den ut ur Bestens Nath-Horthath tackelzon och Ghoulen Sten Skenben kan plocka upp bollen och springa iväg med den in i mål. Celephaï Corrpuptors gör ett försök att kvittera på de kvarvarande fyra rundorna. Ett starkt anfall på högerflanken går rätt så bra, men Waldenhofs Finest spelar ett starkt försvar och i sista rundan har Celephaï Corruptors ingen stående spelare som är tillräckligt nära för att kunna ta sig i mål och göra en touchdown.

  • edited 25 april 2012 01:57

    Tack för rapporterna! :)

    Jag har uppdaterat BUBBLE till att visa den nya ligan på framsidan. "Most Casualtees" rutan och motsvarande ser lite ful ut eftersom någon (råttcoach) inte har gett sina spelare vettiga namn ännu :) Tabellen visar bara de lag som har spelat minst en match, övriga lag kommer läggas till automatiskt eftersom.

  • Ehum, namn?

    Hehe, det kommer :D

  • Dante! Jag är redo när du är redo att spela vår fight :D

    Nu är det Fantasia Fanatic och Valborg först men efter det lär det gå bra. Återkommer om hur det ser ut efter helgen.

  • Nå prins Termos, när vill dina stinklands springare möta mina stinkande krigare? Har du tid nästa tisdag?

  • Jag måste återkomma med svar efter helgen men som det ser ut nu så har jag troligast tid.

  • Pffff trodde inte de odds var räd för något alls men tydligen så är råttpesten något de inte gillar ;)

  • edited 27 april 2012 05:38

    Hallå allihop, vi kan väl diskutera lite taktiker & strategier? Vad som fungerar och inte fungerar för och emot de olika lagen. För att bidra till jämnare matcher.

  • Min strategi/taktik är relativt enkel, kör fullt ös så länge nuffle tillåter!

  • Hur gick fighten mellan dig och Mr. Berghem?

  • Vi får fajtas på tidigast onsdag tyvärr. VI drar till Skell idag och hem igen på tisdag. Jag behöver framförhållning för match så onsdagen som var sket sig.

  • :) Nån som har tips på hur man foular effektivt i en match?

  • edited 30 april 2012 03:54

    Nja du ber till tärningsgudn att ge utdelning ;)

    Nä själv foular jag grymt sällan, där jag ser stor fördel att få ut spelaren jag fouler på kontra att killen jag foular med inte är betydande för fighten för jag tycker alltid man åker ut när man försöker placera en välförtjänt doja någonstans.

    Nåväl jag har en del playbooks som jag kan maila åt dig om du vill, både för fouling och highelfs ...

  • BB tactics är en bra utgångspunkt för det mesta i taktik/strategi-väg

  • Att foula med high elves känns som en ganska dum idé. En lineman är svindyr och kostar 70K och för att en foul skall vara värd risken så borde värdet vara högre än ens eget. Odöda lag och gobliner brukar annars vara de lag som det kan finnas en strategisk vinst med att foula rätt så mycket med. Väldigt få spelare är värda mer än 70K och har armour tillräckligt lågt för att gå igenom. Werevolves, wardancers och Witch elves är väl de jag kommer att tänka på. Så håll dig borta från fouls om du inte har omringat det andra lagets stjärnspelare med några av dina killar och har en lineman som inte har något bättre att göra.

    Vill du prompt ha en fouler i laget så vänta tills en av dina linemen fått en skill och ge honom Sneaky Git. Efter det är det bara att foula varje runda med honom på mål som har ett större värde än foularen själv. Gör dock alltid foulen i slutet av din runda. Det är bara dumt att göra en turnover och få en av sina spelare utvisad det första man gör i en runda.

  • edited 30 april 2012 05:01

    Danske Plasmoids är annars en bra källa till playbooks för de olika lagen. Dock verkar hans sida ha lite problem för stunden.

    Webhotellet er deaktiveret pga. overforbrug eller flyttes pt. til en anden server.

    Enligt TFF har han överstigit sin kvota för månaden. Sidan skall vara tillbaka den 1a maj.

  • Någon som vet om akerman ska vara med och spela? :)

  • @prins termos: Har skickat några 'viskningar' till dig angående om att spela idag, men har inte fått något svar. Kan du får du gärna höra av dig ASAP innan jag planerar in något annat.

  • edited 1 maj 2012 11:39

    @Stareater Ring honom, det går snabbast.

    Telefonnummer, skulle de läggas upp på bubble eller genom delad viskning?

  • Ja odöda som vill smaka flensost av råttorna kan alltid viska en rad alt skriva här när de känner sig manade till fight :D

  • Det är rätt tungt de närmaste dagarna men fredagkväll, lördag för- eller eftermiddag, söndag för eller eftermiddag kan jag sätta av för vår match.

  • Hmm jag har en del att göra med krigarna här hemma, nya cyklar, kläder etc som måste införskaffas. Detta kommer att göras till helgen, men kan vi boka söndag också bestämmer vi närmare helgen om vi tar fm eller em?

  • Söndag blir bra

  • edited 4 maj 2012 01:43

    För att inspirera till lite mer spelande så kan jag nämna att det mest troligt kommer ett lag av inte ont anande människor till Nurgle-land ikväll för att spela första matchen i runda två ikväll.

    Höjdpunkterna förväntas bli:
    - Blockande Ogre vs. Decay Journeyman Rotter
    - Block skill vs. Foul Appearence
    - Pass och Catch skill vs. Disturbing Precesense
    - Dodge och Side Step Skill vs. Horns
    - ST2 Catcher vs. ST5 tentakler

  • Sammanfattning av kvällens match från Coachen för Celephaï Coruptors:

    "Jag är väldigt besviken på mina spelare. Elva snotlings i ballerinakjol skulle ha gjort bättre ifrån sig."

  • Oj, då är det illa :S

    Nåväl, Bloodbowl2 och Littlespretch, jag har era lag hemma hos mig nu, så när har ni tänkt drabbas samman?

    Jag kanske kan lämna båda lagen hos Peter om du ska dit innan fighten Marcus, så har du dem iaf tills erat möte.

Sign In or Register to comment.