Fantasia Fanatic XXIII, 27-28 April

1246

Kommentarer

  • Enter Book of Hoeth.

  • Book of hoeth och HE är för hårt hållna så den combon går inte hem för mig...

    Får bli Bestar kanske.

  • Book of hoeth och HE är för hårt hållna så den combon går inte hem för mig...

    Blir bättre till hösten med ny HE bok

  • Håller tummarna :)

  • Härligt Dea - när det gäller Lars måste man säga NEJ! :-)

  • Hur görs bedömningen av att demonerna kan ta flera vapen och därifrån få flera bonusar även om man inte använder sig av vapnet i strid. Fencers blade är ett exempel som tas upp i en FAQ som säger att bonusen alltid gäller.

  • Jag har försökt handla en biljett i Speltids butik, men det går inte att betala med min vanliga betalningsform (bankdosa). Det kommer bara ett felmeddelande. Hilfe?

  • Vad får du för felmeddelande?

  • Nåt i stil med: "Något med DIBS har gått fel just nu, försök igen senare."

  • Martin Isaksson spelar Ogre kingdoms i fantasy turneringen.

  • Regelfråor:

    • Måste DoC rerolla misslyckade instability tests om de är inom BSB? Regelboken säger måste (HYG p.107), i DoC-boken står som nedan, och det är oklart om det påverkar "måste"-biten eller inte.

    DI tests do not benefit from Insane Courage. They can, however, be re-rolled if the BSB is within 12"

    • I så fall, vad är ett misslyckat instability test för DoC? Alla resultat där man tar wounds?
  • Vilka los regler kommer att användas?

  • Setomidor: Demonerna rullar inte vanliga break test utan "a special kind of break test". Can = valfritt.

  • Linus Widner (40K) kommer troligen att spela Imperial Guard.

  • Vilka los regler kommer att användas?

    KOmmer att uppdatera regelhäftet i helgen

    Demonsvar kommer

  • Det kommer att serveras frukost och lunch i matsalen bredvid spellokalen.

    Frukost kostar 30:- och lunch 50:-. Vi måste veta innan den 19:e april om ni vill äta (och vilka måltider), anmälan är bindande och betalas på plats.

    Matanmälan görs enbart på fantasiafanatic@gmail.com

    Meny är inte bestämt men blir någon typ av husmans.

  • Nu ligger lagtävlingshäftet upp på www.fantasiaweb.se, vi har även uppdaterat scenariohäftet till Fantasy

  • Finns regler för Line of Sight med där? Kanske letar dåligt :)

  • Finns regler för Line of Sight med där? Kanske letar dåligt :)

    Kommer i regelhäftet, så du letade inte dåligt.-)

  • Så här kommer LOS att se ut

    Line of Sight
    Terrain pieces are divided into ones that:
    * Block LoS: Hills, Buildings and impassable terrain
    * Don't block LoS: all other terrain.

    Unit is considered to be in hard cover when:
    * your models shoot through interfering unit, as described on page 41 BRB
    * unit is defending an obstacle, as described on page 122 BRB
    * majority of unit's footprint is obscured from shooter's LoS by LoS blocking terrain, as described on page 41 BRB
    * majority of unit's footprint is in Ruins

    Unit is considered to be in soft cover when:
    * your models shoot through or into woods, as described on page 119 BRB
    * majority of unit's footprint is in Fields

    Units on hills don't get the hard cover penalty for being shot or for shooting through interfering units, unless interfering unit is on hill.

    Large Targets can't claim cover for obstacles, ruins, fields and interferring units.

  • edited 9 april 2013 10:47

    Jag fick svar medan jag skrev :) Tack Dea!

  • Stackar hard och soft cover?

  • Angående maten, Vet du om Kummin kommer att vara öppet?

  • Angående maten, Vet du om Kummin kommer att vara öppet?

    Ska kolla det

  • Stackar hard och soft cover?

    Det gör det inte, kolla sid 41 i regelboken

  • Måste DoC rerolla misslyckade instability tests om de är inom BSB? Regelboken säger måste (HYG p.107), i DoC-boken står som nedan, och det är oklart om det påverkar "måste"-biten eller inte.

    Dom får välja själv.

  • Ändring av regeltolkning

    Fråga om Seer staff, jag får väja spells med den staven. Men är det en loremaster skill? Kan jag få dubbla spells med den?

    Det är bara Loremaster som gör att du inte får dubbla spells

  • hur fungerar "forbidden rod", räknas den som om man genererar en extra tärning i dom 2 D6winds of magic tärningarna så att det blir 2 D6, (högsta blir fiendens dispell) + 1 d6 PD. Dvs att du kan generera mer än dom max 2 PD då den isåfall räknas till den initiala rullningen av winds of magic.

    eller räknas den till dom max 2 extra PD, och är därmed en 15p dyrare powerstone du tar wounds av och har potensialen att få mindre tärningar av?

  • Hur görs bedömningen av att demonerna kan ta flera vapen och därifrån få flera bonusar även om man inte använder sig av vapnet i strid? Fencers blade är ett exempel som tas upp i en FAQ som säger att bonusen alltid gäller.

  • Uppdaterat Fantasyregelhäftet med LoS regler

Sign In or Register to comment.