Blood Bowl - Endagars Sommarturnering - Intresseförfrågan - Diskussion - mm

12357

Kommentarer

  • edited 12 juli 2011 08:17

    Så man kan alltså ha 5 killar med samma standard skills och 2 med tex pass från start?

  • edited 12 juli 2011 08:38

    Jepp, men du bränner 2 x 30.000 + 5 x 20.000 = 160.000 av dina 1.150.000 poäng på skills.

  • Får man dunka på med en massa skills på en spelare? One turn td råtta t ex?

  • edited 12 juli 2011 11:13

    Nej. Max en skill per spelare och inga stat increases alls.

  • edited 12 juli 2011 15:11

    Check!

    Glömde bort att råttan behövde move +1

    Oj oj oj nu står det mellan fyra lag istället, men ett är omålat.... ;)

    EDIT: Köpte nytt lim iadg så nu har goblin fått sig två spikes, och Highlydark elf fyra st. Så den kanske inte klarar sig genom tullen om han ska spela utomlands men till denna legency team så kommer den nog att platsa. :)

    Ska börja måla dem nu om en stund...

  • Tack Erik, du är en livräddare!

    Har fan inte spelat en match sedan Doubt 1 tror jag... får ta och läsa reglerna en sväng :D

  • Japps, klart man ställer upp. Fan ju mer jag läser om lagen desto fler vill jag spela. Har dock valt bort lagen jag spelat sedan tidigare och för er som inte varit med förr, rör det sig om, Pro Elfs och Undead. Råttorna har också fallit bort eftersom de ska jag spela i nästa liga. Står nu i valet mellan tre lag, tror jag ska börja måla och fundera på saken.

  • edited 13 juli 2011 04:18

    Regelfrågor.

    Om man lägger en skill på en av sina spelare, är han "maxad" då eller kan man köpa in fler skill på honom efter tex första fighten?

    Kan man spara pengar, dvs kan jag ställa upp med en lag med tr 1050 för att sedan efter första omgången ha 350 att köpa skills, enducements etc för?

  • edited 13 juli 2011 04:25

    Han är maxad. En extra skill per spelare. Det går inte spara pengar från de första 1150 heller, bara mellan matcherna. Inga inducments heller.

  • Bra, tycker det låter klokt, ville bara kolla så jag inte gör bort mig nu när jag mixar ihop mitt lag.

  • Varför tänker jag direkt Halflings eller Goblins när någon frågar om att spara pengar för inducements? :)

  • Hehe också var det bara två lag kvar :P

  • Du har tur som bara har två lag kvar att välja mellan. Trodde jag var nere på två men då fick jag ett Slaan-lag av en kollega in the uk. Han påstår bittert att frogs are useless in a cup, but ok on a plate.

  • Slann är helt ok, tror man kan få ett ruskigt intressant lag när man får köpa in skills i början...

  • DOUBT Legacy har ännu en spelare klar för pitchen. Det är No.7, Schmutz Vögler, Marauder som anmäler sig till rakning. Faktum är att Vögler (som liksom lagkaptenen har ett förflutet inom cabalvision, dock på den hårdtyska Slaaneshkabalen) redan är rakad både på ben och bringa, samt har blivit påkommen minst en gång före matchstart med att fylla i sina magrutor med gristusch för att se mer rippad ut. Fåfänga, kaosprinsens märke eller regnbågsfärgade anledningar förtäljer icke historien.

  • edited 13 juli 2011 14:09

    Jag kommer.

    EDIT: Skurvit "Hell-horns" Itcht, Skaven Mutant Renegade, 23 år, följer också med. Vilket nummer ska han ha på tröjan?

  • edited 13 juli 2011 14:13

    Finns en post på sida 1 där vi fått nummer tilldelade.

    Edit: Ditt nummer är 6.

  • edited 13 juli 2011 14:27

    Se målningstabellen på första sidan!

    EDIT: Dammit, Stareater! :)

  • Skulle vilja önska nummerbyte på alven till #10 om det gå för sig? :D

  • edited 14 juli 2011 00:18

    Det verkar som om Tuss redan fått nummer 10 så du får nog ta upp det med honom om det är okej.

    Jag gillar verkligen Legacy-konceptet till turneringar men jag fick ett tips från min Brittiska kollega. Den tyska miniatyrtillverkaren neomics ger väldigt frikostiga sponsorship-deals till NAF-turneringar jämfört med andra sponsorer. Något som kan vara intressant för kommande turneringar. I utbyte mot fraktkostnad och att man visar upp deras logga på turneringens hemsida får man ett helt team + en big guy + en "normal" spelare, värde kring 65 EUR. Utöver detta får alla deltagare 25% rabatt om de beställer saker från dem, vilket jag förstår är rätt så standard.

  • Ah, missade det, men det är lugnt. :)

  • Waaaow, Stareater!
    Det vore ju skitvärt! Visst har Neomics snygga lag också?

  • edited 14 juli 2011 04:46

    Jo, men de har inte så gigantiskt sortiment. Jag gillar personligen utseendet på deras goblins, chaos och nurgle-miniatyrer. Mailade dem och frågade lite. De verkar väldigt trevliga att ha att göra med och frakten är 10 Euro. http://www.neomics.de/shop

    Lite sent för denna turnering, men kanske till nästa.

  • Japps, helt klart intressant.

    Sälv har jag ca 45 minuter kvar att måla på alven och 2 timmar på smurfen, men problemen fortsätter komma, nyss gick penseln AV längst ner. Tur jag köpte superlim. Ska försöka måla dem klart ikväll så kanske jag hinner med Dannes i morgon....

  • edited 14 juli 2011 17:47

    En snabb handuppräckning kanske, jag tar med mig Blood Bowl. Vilka av er gör det med? :)

    Och en fråga, 25 i team value är allt lagen ökar mellan matcherna visst?

    En viktigare fråga, varför är inte Lars, NHH med i turneringen!?!? Eller Elias, Trukson?!?!

    Blir roligt utan dem med, men ju fler desto roligare :)

  • Jag har två planer, behövs båda?

    Regelfråga kör vi med illigal procedur?

  • tror det är en matchfråga snarare, om båda coacher väljer att inte köra med det så är det väl så, annars kör man me det "by default".

  • edited 14 juli 2011 10:50

    Tycker vi ska ha något speciellt vandringspris för den som senast haft illigal, typ en ful hatt eller något så alla kan se vem som klantade sig senast. Inget annat straff :)

    Sedan så kommer jag 0900 på lördag, tror inte det är några problem för den jag ska möta, för som ni vet spelar jag ganska snabbt. Hoppas det är ok?

  • edited 14 juli 2011 10:08

    Skulle du Erik, kunna editera 1st post i tråden och sammanställa en "FAQ" med plats, regler samt schema för dagen :) så man(läs jag) slipper söka igenom alla postar :P drygt när man kollar sidan med mobilen. :)

  • edited 14 juli 2011 10:51

    Om jag hinner, Sandra jobbar kväll och när ungarna lagt sig ska det målas... :)

Sign In or Register to comment.