BUBBLE 2 - infotråd

1356724

Kommentarer

  • Oj, tre lizardlag i ligan nu!

  • edited 6 augusti 2009 00:31

    Jag skulle gärna vilja vara med i ligan. Hitills har jag bara spelat tre matcher och har inte super-koll på regler etc än, men jag är ändå gärna med och lär mig mer. Jag har satt ihop och målat ett lag som jag nu insett är helt identiskt med en annan deltagares lag! Jag ber om ursäkt för detta men mitt lag var redan ihopsatt och någorlunda genomtänkt innan jag insåg att mitt lag ser exakt likadant ut. Nåväl, ser fram emot att spela, spelet är ju extremt roligt :)

    Lag: Ancient death killers, lizardmen

    Coach: Håkan E

    0702-494940

    Jag har inte betalt än, vem betalar jag till?

    Bilder på laget för den som är nyfiken

  • Dea/Wille på fantasia eller till Seijsing som du kan kontakta via forumet.

  • Jag har tänkt anmäla ett nurgle lag till ligan, men är på semester och landar inte i Ume igen förän den 15-16 finns det nån chans för dispans med betalningen?

    Jag har en dvärgdomare oxå, finns det officiella regler för domarfigurer?
  • Nej, det finns inga regler för domarfigurer. Den kan dock användas som markör för diverse olika saker om du vill, till exempel en tillgänglig bribe.

  • Ooh, ett Nurgle lag, brave, brave man. Lycka till och willkommen aus der wünderbares-Liga!
  • Kommer man att få veta här på stridshammaren vilka man ska möta??

  • Ja, om man ska gå efter upplägget från förra ligan så kommer de 6 första matcherna att vara förlottade och upplagda här, de övriga är upp till en själv.
  • Hejsan, jag heter gunnar brandén och anmäler mig härmed till ligan.

    Lag: Midgard Maniacs - Norse

    moil: 0702310497

    postar snart i roostertråden också

  • Yah! Norse, jag gillar Norse! Nu börjar det dra ihop sig boys (n' girls)! Fattas bara att det Satansäcklet anmäler sina Orks samt att Dante gör en triumfartad sista minuten anmälan som regerande mästare! Gott mos!
  • Big Blue Bashas har inte skrapat ihop sponsorer till årets liga ännu heller, så hoppas att de fullföljer!

  • Snarare att BBB:s Head Coach är lätt-distraherad av andra projekt (han är ju trots allt Orc), jag ska slå honom i bakhuvudet och se vad han säger! ;0)

  • Trukbert då? Visst kommer han tillbaka med sitt galleri av fagra skulpturer?

  • Emil Emilsson har härmed glädjen att anmäla Nurgle Plaguemates, till ligan...
    mobil 0702-116623
    Nurgle är en livsstil inget man väljer, när man väl slagitin på den banan...
  • edited 13 augusti 2009 15:01

    Jag kan väl anmäla mig också innan det är för sent, förhoppningsvis blir det Dark Elves, alternativt måste jag krypa tillbaka till Undead. 070-2393842

    @Hemlighållaren: Jag är rätt säker på att Trukbert IF har planer på att inta Sydosteuropa under denna säsong, så vi får leva utan dem.

  • "Inta"? "Frita" eller som di kallart i Amerikat: "Liberate" heter det väl? Vi sörjer hur som helst hans frånvaro.
  • 16 anmälda nu. Hur ser det ut med betalningar?

  • edited 14 augusti 2009 11:18

    Trukbert då? Visst kommer han tillbaka med sitt galleri av fagra skulpturer?

    Tyvärr inte, jag kommer som sagt att göra en mission med Försvarsmakten nere på balkan.

  • edited 14 augusti 2009 08:51
    Jag antar att jag inte vill stå vid sidlinjen när det väl drar igång såatteh...

    Lag: Orcmonton Boilers - Orcs
    Head Orc: Patrik Ylmefors
    Tel: 070-6663334
  • när jag var inne och betalade för mig så var det ca 10st som hade betalat på fantasia

  • nejnej, satansäckel! de måste ju heta Orcmonton bRoilers! ;0)
  • Idag är sista dagen för anmälan i ligan. Ni som anmält ett lag: se till att ni har betalat. Om inte, kontakta omgående Seijsing och lös det.

  • Hur, vart och när är det lottning imorn söndag(16:e)?
  • Förra säsongen använde vi en matchlottarsida på nätet. Vi fyllde i lagnamnen och fick ett spelschema.

  • OK, jag rättar mig själv; när kommer resultaten att postas här?
  • Så fort jag fått reda på exakt vilka som har anmält sig och betalat. Tyvärr har jag själv fumlat bort min betalning, men jag betalar snarast möjligt. (Nu skäms jag lite, men eftersom jag sköter lottningen så tycker jag att jag får vara med ändå, och betala t.ex. imorgon)

    Är alla lag som är listade i början av den här tråden de lag som ska vara med, och har betalat?

  • Jag antar att du måste kontakta Seijsing och Wille/Ville nere på Fantasia.

  • Det verkar vara hela listan ja. Skattmästare Seijsing får ordna upp resterna om det är någon som laggar. Nu är det verkligen dags att börja spela boll!

Sign In or Register to comment.