Fantasia Fanatic och Warhammer SM

135

Kommentarer

  • Hmm, jag kanske scrollade förbi den utan att se den. Man kan inte få veta vilka arméer folk spelar? Så man kan börja oroa sig för Deamons och sånt i god tid :p
  • Är 40k-turneringen full? Med en tågbiljett för 1200kr är det bra att få veta om man får plats så snart som möjligt. /Pär

  • edited 23 februari 2009 15:30
    hahaha G damn Speedfreek kommer du dit me dina Trade fed isåfall?
  • Bra initiativ Dante!

    Dubbelrum 710:- på Stora Hotellet, sweet. Vem vill bita i kudden?

  • Om jag har två garanterade platser i turneringen så gör jag det... Jag åker inte tåg i hundra timmar utan sällskap.

  • cool, hoppas d löser sig då, skulle va grymt å få träffa dig å se din armé irl :)
  • edited 27 februari 2009 16:06
    Norrland kommer till norrland :D

    /speedfreeks tågsällskap
  • hahaha sweeeeeeet ^^
  • Anmälningslistor uppdaterade

    /andreas
  • 142 anmälda, shit! Är inte det ett Fantasia Fanatic rekord?

  • längst upp på tråden ;)

  • WOW. du är inne på internet, welcome to cyberspace, bro ;)
  • Satan vad det kommer att stinka Svettig Pluffsig Nörd.
  • Nu finns det totalt sju platser kvar i Fanaticen, så ska ni vara med är det dags att anmäla sig.

    För er som vet om att ni inte betalt är det dags. Jag kommer att gå igenom listan med betalda under helgen och kommer att stryka ej betalda.

    /andreas
  • edited 20 mars 2009 00:04

    Jag hittar ingenting i informationen om vilka arméer som är tillåtna eller vilka tillägg som är det.

    T.ex vad av följande som är tillåtet:

    Codex IG 2009 Kroot Mercenaries Zealots till Witch Hunters (WD304) Forge World fordon mm Flyers Super Heavies mm

    Eftersom jag aldrig spelat norr om uppsala vet jag inte vad rådande konsensus är.

    Tack! /Pär

  • Prova alla Arméböcker samt Blood Angels listan från WD så tror jag att du har allt som är tillåtet. Inga av FW''s regler eller specifika fordon får anvädas
  • Är det ett officiellt svar?

  • Inget white dwarf material förutom Blood Angels lista tillåtet.
    Nya IG codexet med största sannolikhet inte tillåtet (om det inte skulle råka släppas innan 16 April)
    I övrigt är bara gällande codex tillåtet, inget material från andra böcker/källor.

  • Woot? INGET från Forgeworld? Gah. Nu blir det att trolla med poängen.
  • Så ja, det var tydligen officiellt ;)
  • Fantasy: Jag antar att sparade Power dice som sedan används som Dispel dice (se 'Diadem of Power') inte räknas mot PD-gränsen utan mot DD-gränsen?

    Exempel; jag genererar 12 PD, kastar magi med 10 och sparar 2 i diademet inför min motståndarens magifas.

  • Sparade tärningar räknas inte som använda tärningar. Tärningarna räknas mot begränsningen i den fas de används.

  • edited 27 mars 2009 17:04
    Hur blev det nudå... Spelas det med öppna eller dolda listor under turneringen?
  • När kommer det listor på vilka arméer respektive spelare spelar med? Eller kommer det ens några? :O

  • Hur blev det nudå... Spelas det med öppna eller dålda listor under turneringen?

    Dolda. Mundane eq ska dock alltid framgå som vanligt.

  • edited 29 mars 2009 18:36

    Armérestriktioner från ETC:

    LIZARDMEN

    • Characters mounted on Stegadons also use the relevant special or rare slot (Engine of the Gods count as Ancient Stegadon)
    • Terradons limited in unit size to max. 5 models
    • discipline Becalming Cogitation count as 1 dispel dice.
  • Ok så man får ha så mycket som sex steggar alltså, trodde det skulle bli mer begränsat.

  • Nope, max 3 eftersom man inte får ha dubbla rares eller trippla specials.

Sign In or Register to comment.