MC-klubben Desert Eagles

135

Kommentarer

  • Som fokuserad modellbyggare blir jag ju naturligtvis nyfiken när orden "Land Raider" och "Ritning" hörs i samma mening.

    Har du byggt egna Land Raiders från scratch eller? Det enda jag kan se på bilderna är en Forgeworld Pre-heresy Raider.

    Upplys mig gärna!

  • Nä, alltså, det är helt vanliga kits varav den ena är en forgeworld variant. Den från forgeworld beställde jag före cruisaidern (som är den nya versionen) men forge world brydde sig inte om att skicka med instruktionerna (vilket är ett bra mycket mer passande ord än ritning som jag råkade skriva). Nu är det ju inte tal om någon raketforskning att sätta samman ett gw-kit, men det var en eller två bitar jag var lite klurig på så hemlighållaren var hygglo nog att bjussa på lite instruktioner.

  • Har lekt lite med techmarinen. Det följde med en rackarns ball stormbolter till drop poden och jag tänkte att den kanske skulle gå att göra något kul av. Tanken är att det ska vara en sorts artificiell arm som techmarinen skruvar på sig när det är dags för lite krig. Kräver såklart en massa jobb att få snygg. Är inte helt säker dock, jag gillade den vanliga versionen också...som dessutom har bonusen att storm bolter armen kräver minimalt med arbete att färdigställa. Funkar det här eller ser det epigt ut med en alldeles för stor bössa?

    Techmarine

    Techmarine

    Techmarine

    Tänkte göra mitt bästa för att skulptera till rustningen något i den här stilen...

    Tillsammans med sina kompisar som fått färdiga baser

    Den gamla versionen

  • Jag gillar den skarpt! Fast det får honom att se ut som att han har amputerat handen och skruvat dit en bössa istället, men det kanske är meningen?

  • Jo, ungefär. Inspirationen kommer från att jag dammade av mina gamla he-mans när tjejens kompis var förbi med sin grabb för ett tag sedan och jag fick ikläda mig rollen som lekfarbror. Har för mig att gubben hette roboto och har ett gäng utbytbara händer. (som mirakulöst finns kvar...annars slarvade man ju alltid bort alla vapen)

    Så den ovan är stridskonfigurationen, hemma i klostret har han kanske en stor skruvdragare eller något, vad vet jag. :)

  • Halloj, tänkte bara uppdatera lite. Har lyckats grundspreja en rejäl portion av armén (tjoho!), och dessutom börjat lägga på lite färg på min dread, men inget som är värt att plocka fram kameran för. Min kapten har det hänt en del med dock. Eftersom jag inte kan skulptera öht, tog jag beslutet att skippa manteln (jag gjorde några ytterligare försök, och det blev förvisso bättre men inte så bra som jag vill). Passade även på att byta vapen på kaptenen då jag tycker det blev en skönare look.

    Kapten bakifrån från sidan hammaren Ingen riktig hammare saknar spikdragaren där bak...

  • För ovanlighetens skull så ser det sjukt bra ut :p

    Gillar skarpt allt du lagt ut hitills! SKulle gärna villja ser mer utav Sammael och hans landspeeder dock, såg lite utav den på B&C, såg väldigt intresant ut må jag säga.

    Jobba jobba! Folket vill ha mer Desert Eagle bilder!

  • edited 20 november 2008 00:22

    Tackar. Måste dock göra dig besviken då det gäller svävaren. Den är lagd på is tills vidare eftersom jag koncentrerar mig på att ha merparten av armén som terminators. Längre fram kommer jag försöka bygga ut till en ren motorcykelarmé, men då blir det mest troligt med nya marine codexen istället för dark angels.

    Lite bilder på min dread. Har koncentrerat mig på att försöka förbättra mina metaller. Satsar på en lite sliten look här också, med mycket smuts och något som påminner mer om massivt järn än högpolerat chrome.

    Den blir vit som mina övriga marins och inte chaplain svart (tycker det passar bättre i min armé, dessutom är jag lite sugen på en vanlig chaplain i min lista så...) Hade lite småplaner på att det här skulle kunna bli mitt bidrag till goldeb goblin (och isf blir det här de enda bilderna jag postar här innan den lämnas in) eller är det alldeles för lamt att lämna in något med samma färgschema som ifjol? Jag har inte tid att måla något som inte hör till mina öken örnar, så det är vitt och orange eller inget alls, tyvärr...

    Jag ska slita skallen av dig och bajsa ner i din nacke, haha närbild av ett ben ...och igen ...och igen

  • Hmmmm....ser ut som om jag måste kasta in handuken för golden goblin. Med typ 99% säkerhet komer jag inte hinna klart då jag åkte på ett extra skift arbete imorgon och dessutom har lite luriga pass onsdag-torsdag där det inte blir många timmar över för målande. Och det är ju alldeles för mycket kvar att göra. Så därför kan jag ju lika gärna lägga ut lite wip-bilder istället. Ja... de mesta av metallerna (allt utom skallen och ett ben egentligen) är bara grundat med metall och washat, samma sak med armen som har en klo, reaktorn på ryggen, basen, ena benet, några purity seals, det gröna ljuset från targetern på magen samt en del småjusteringar. Ja, det är helt enkelt en hel del kvar.

    Åsikter, kommentarer och/eller förslag på bättringar osv är uppskattat som vanligt.

  • Den ser nice ut! och du måste ju få klart den till på fredag! :) Torsdag är det målningsuppesittarkväll!
  • Din armé kommer bli äckligt snygg! Se till att hinna klart till vårens FF! Jobba på :D

  • Det är riktigt spännande att följa den här arméns framsteg. Väldigt välbyggd och välmålad.

  • Tackar!

    Golden goblin sket sig ju, jag är fortfarande inte färdig...dock sjönk ju arbetstakten med några 100% när jag insåg att jag skulle bomma tävlingen.

    Dåså...läste en tutorial om metallfärger på cmon som rekomenderade att man sprejade med matt varnish innan man målade själva metallerna (och eftersom det är en resin miniatyr är varnish ett måste om inte färgen ska nötas av) annars skulle de lätt bli livlösa och tråkiga eftersom de inte längre reflekterar tillräckligt med ljus. Verkar ju tokigt vettigt, så jag ska köra på det så fort vädret tillåter eller jag klurar ut ett bra ställe att spreja på. Dödskallen som är målad kan jag täcka över med ett shoulderpad så skyddas det från varnishet.

    Annars är det mest bara det vita på reaktorn samt det vita på de bakre pansarplattorna där ovanpå + det gröna på stormboltern liksom en hel del färg på basen.

    dread

    fler bilder här

  • Tänkte bara posta lite fler wip-bilder på några terminatorer.Det går långsamt frammåt iaf. 2 halvfärdiga, en sergeant och en heavy flamer, och en just såpass påbörjad med lite färg, apotekaren. Apotekaren tänkte jag måla näst intill vit, sånär som på hjälmen och några detaljer som blir i andra färger. Jag hoppas det fungerar, risken finns ju att den blir för enspårig och...ja..vit. Men det kan kanske bli ballt också och gör modellen lätt att urskilja på spelbordet. Får helt enkelt se när jag hunnit lite längre.

    Sergeant

    Sergeant igen ...och igen

    eldkastare

    eldkastare igen ...och igen

    Apotekare

    Nästan klara, lite metallfärg bara, men såhär ser de färdiga baserna ut

  • Snyggt som vanligt, och jag tror definitivt att du kan "pull it off" med att måla apotekaren nästan bara vit.

  • Ser bra ut när de sista bilderna till slut hade laddats :) Det behövs en uppdatering av siten med sidbrytning oftare.

  • edited 20 april 2009 01:57

    Tänkte bara updatera lite. Har börjat måla en av mina 2 raiders. De är absolut inget anat än ren och skär ondska att måla de här modellerna. Svåra att hålla och måla när allt är monterat. Den här är kanske halvfärdig i bästa fall, men det går åtminstone frammåt.

    the resolute

    klicka för fler bilder

    Också en näst intill färdig enhet terminatorer. Bara lite småfix och baserna på två att ordna med, men jag tänkte det kunde vara kul att få visa upp en hel enhet. :)

    terminatorer

  • Blir verkligen imponerad varje gång jag ser bilder från det här projektet :) Bra jobbat!

  • Väl jobbat! :)

  • Står det Beslutsam på scrollet? haha. Detta gillar jag.
  • Står det Beslutsam på scrollet? haha. Detta gillar jag.

    Sjukt bra! Såg inte det förrän jag tittade på de andra bilderna (och först trodde jag DonConcho översatte själv).

  • Står det Beslutsam på scrollet? haha. Detta gillar jag.

    Svenska ftw x), hur bra som helst. Och äntligen en ny sida :)

  • Mycket snyggt som vanligt, se till att ha färdigmålat till höstens fanatic!

  • Kommer denna arme till vårens fanatic? skulle vara underbar att få se i egen hög person.
  • Inte till våren, men med lite flyt så är hösten möjlig.

  • edited 25 augusti 2009 20:05

    Tokigt länge sedan jag uppdaterade lite här, men jag tänkte slänga in lite bilder på min kapten. Det är sjukt svårt att fota en figur helt målad med metaller, ibland ser reflektionerna schysta ut och ibland inte. Jag har försökt jobba eb del med att styra vad som ska reflektera och vad som inte ska det, typ genom att blanda i matt varnish på sidorna som vätter neråt osv. Ja...typ.

    C

    3

    -P

    O

    ?

    Två terminator sergeanter:

    ...och till sist min nästa dreadnaught:

    Ultra dread med alla symboler bortfilade eller överskulpterade med gs

    Tack och bock!

  • "Hängiven"! Lysande!

    Snygg pose på nya dreaden också.

  • Din armé är så jäkla epic! Kämpa på.. kommer bli en av de snyggaste arméerna man sett när den väl blir klar.
  • Sjukt bra paintad Kapten. :)

  • Nog starka ord för att beskriva hur bra det här är har inte funnits i svenskan sedan 80-talet!

Sign In or Register to comment.