Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

18911131429

Kommentarer

  • Imponerande av dvärgarna att lyckas med 1-1 mot hittils obesegrade Waldenhofs! Välkommen in i ligan :)

  • edited 21 maj 2012 05:03

    Dvärgarna får man alltså se upp med andra ord, jag som trodde möglande i föråd gör dem dassiga och svaga, men tydligen är det tvärt om.

    Iofs ganska "solklart", är man född och uppvuxen i gruva så är förådet som en "Tahilandssemester" ;)

    Hur kan båda få +2 i winnings?

    en kan väl bara få +2 (fame+2) och den andra +1 (för vunnen fight) som närmast, alt båda har fame och en som vinner fighten.

    Eller är det något jag har missat?

    EDIT: Ja lika fame och lika i match = +20k för båda. (Lägg ihop hjärncellerna på ett och samma ställe innan du börjar fundera Erik ffs...)

  • Nope, bara +10k för lika i match, lika i FAME ger inte +10k till någon! Däremot kan någon av dem fått +2 FAME och därmed 90k på 6:a och draw, och den andra fått 70k för 6:a och draw.

  • Precis, Dvärgarna fick 90K och de odöda 79K Då publiken föll 16K vs 7K

  • Söker match till imorgon kväll, ska möta Khanmank under eftermiddagen men kör gärna en match till på kvällen!

  • edited 21 maj 2012 07:22

    Seto, det är klart matchrapport kommer! Det är bara det att Mack sa att han inte kan med bubble riktigt än, och jag har begränsad tid idag.

    Jag kan direkt säga att deras big-guy fick 4 casualties själv, tre badly hurt och en lineelf avled direkt. Publiken dödade en alvblitzer. De flesta fouls gav knockouts, och en var livshotande.

  • @Setomidor - Jag står tillrättavisad.

    Nope, bara +10k för lika i match, lika i FAME ger inte +10k till någon! Däremot kan någon av dem fått +2 FAME och därmed 90k på 6:a och draw, och den andra fått 70k för 6:a och draw.

    I "bibeln" står det:

    1. Generate winnings for the match. Each coach rolls a D6 and adds their FAME

    Hade för mig att båda fick fame vid lika, men så var det inte, ingen får fame helt enkelt.

    Varför jag skrev en rad överhuvud taget var för jag trodde båda fick 80k efter fightnight.

    och jaaaaaaaaaaa, jag slog etta på realy stupd innan jag började skriva inlägget. Hata mig inte :P

  • edited 21 maj 2012 07:44

    oddset

    ... eller?

  • ja det var en riktigt trevlig första match måste jag säga! men lite nybörjar tur måste man ha! Jag vågar inte göra en rapport eftersom ja bara kommer göra massa felstavningar! :P så lät BB2 fixa det, fast jag kan ge det ett försök!

    Min big guy Börjar var i varje fall sjukt taggad med 4 cas, Harald gjorde 3 touchdowns och Pelle gjorde en, Tapetklistret fick sig en cas också då han blev lite avis på kossan!

    men jag ska göra ett försök nu och skriva in rapporten

  • Hmmm, var nästan ren grekiska för mig där! ska man fylla i hur många touchdowns varje gubbe gjorde, å vem som gjorde cas, osv osv

  • edited 21 maj 2012 08:34

    Ja du ska fylla i vad alla gjorde och vad de slog på höjningarna. Om du tycker det är svårt kan jag visa dig nästa gång du tittar förbi hos Peter, det är mycket enklare än det ser ut.

    @Setomidor - Det löser vi när dina nordmän drabbas samman med mina araber ;)

  • jag gjorde nu ett försök skrev även en match rapport av det ja kom ihåg! Ser väl hur det är, första rapporten ja skriver så! :P

  • såg precis att ja gjorde en väääääldigt lång match rapport!! men aja!

  • Ju längre referat desto roligare =)

    Dock ser jag att du kan behöva lite hjälp med att fylla i stats och dylikt, över 20 passningar låter lite väl i överkant =P

    När ska du komma och smaka trädklättrande blomluktande fredsalver?

  • Cp står för passningar inte totala spp. Läste nio lyckade pass med Minotauren och blev väldigt förbryllad över spelstilen :-D

  • ah, trodde Cp var poäng :P

  • edited 21 maj 2012 09:42

    Tack för rapporten, låter som en händelserik men ensidig match :) Glöm inte att fylla i skadorna och SPPs för Roll The Die Saints och "Total team CAS" högst upp.

    Söker fortfarande motstånd till imorgon kväll! @Mack? @Frantic? @BloodBowl2? @Akerman? Märk väl att jag kommer spela en match imorgon em, vilket antagligen bara kommer innebära fler skador :P

  • Jag ska spela mot Akerman imorgon! så om du är där kanske vi hinner spela också om du vill det! ja slutar 1630, tror inte vi bestämde någon tid, men efter jobb går bra för mig!

  • @Seto om du är hemmavid och inte har någon annan att spela mot imorgonkväll kan nog alltid jag ta en match, vi har ju en i runda 5.

  • Annars kanske derbyt mot araberna?

    Eller vänta, återkommer ikväll, måste kolla så inte Sandra jobbar.

  • edited 21 maj 2012 13:56

    @Dante: Hrm, tror Waldenhofs är lite FÖR bra för tillfället, 300k teamvalue och 45 SPP mer än mig :) Jag samlade på mig en (1!) SPP förutom MVP i förra matchen mot Baumklettrers, och då gav jag mer eller mindre bort en TD i baken bara för att kunna göra en passning och få chans på skillup :P

    @Mack: Vi ser, om ni kommer igång tidigt är det inte alls omöjligt att vi hinner en match.

    @Frantic: Derby mot Jihad 49:ers låter jämt och fint, se om det går!

  • Jag vet ännu inte om jag kan. Sandra jobbar som barnmorska och är uppsatt på "buff-tid" vilket innebär att hon kan bli utringd. Sedan har jag ett möte i morgon kl 18 som iofs bara brukar vara en timme. Så om du kan spela på short notice i morgon kväll kan vi preliminärboka :)

    Annars får du helt enkelt möta någon annan. :/

  • edited 22 maj 2012 01:18

    Så preliminär matchstart strax efter 19 your place? Låter perfekt, hör av dig på mobilen när du vet :)

    Om någon mot förmodan skulle ha lust att spela fram till 19:00 (så matchstart 16:30 - 17:00) så kan det gå att ordna!

  • Bra och dåliga nyheter.

    Bra: Sandra behöver inte jobba kväll ikväll.

    Dåliga nyheter: Jag kan först kl 20:00 Mötet har blivit flyttat :S Du kanske kan ändå?

  • Jao jag tror vi hinner ändå, vi spelar ju rätt snabbt :)

  • Its a GO! :D

  • akerman verkar inte svara, så blir ingen match för mig idag! :'(

  • men läs FB Mackan! :)

  • Bluebloods har efter förnedringen mot Sideliners åkt hem till Ulthuan och ersätts av Blockers. Ett piggt Orklag med klart bristande ambitionsnivå. Coach khanmank hoppas på att de i alla fall ska komma ihåg att skita i att ducka för det klarade inte Bluebloods av mer än någon gång ibland. Att skita i det menar jag...

  • Och i övrigt tycker jag FB verkar vara ett kasst sätt att kommunicera eftersom det alltid kräver aktivitet från motpartens sida. SMS eller mejl brukar vara bättre. Svårare att igonorera om inte annat...

Sign In or Register to comment.