Klintkampen 2011 Winter Edition

18911131416

Kommentarer

  • Själv tänker jag helst inte på nåt, men associerar ofrivilligt bilden främst med skelefteå

  • Försöker du säga att Stevie Wonder är ett Abo? :)

  • Btw.. hur har ni tänkt att lottningen ska fungera nu när man är fyra per lag?

    Med tre spelare per lag så funkade det ju att köra som vi gjort förut, men med fyra spelare per lag blir det en enorm fördel att börja (eftersom man då får styra tre matchups av fyra möjliga).

  • Kan man köra på att ett lag väljer första matchen och det andra laget väljer resterande tre? Då har man iaf fått första tjing, vilket kan vara värt.

  • 1-2-2-1 kanske? Då styr man första och motståndarna styr de tre andra, så får man väga fördelar/nackdelar med att börja. Alternativt slår man en ny tärning efter de två första matchupsen blivit valda?

  • ETC har haft lite olika pairingsystem genom åren (som nog tar för lång tid att använda sig av på KK?), men i stort har de funkat ungefär såhär:

    Lag 1 nominerar en spelare (säg Bebbe). Lag 2 väljer två av sina spelare (säg Morgan och Pilebro), och sen får Bebbe välja om han vill möta Morgan eller Pilebro.

    Det gör det (lite) mindre viktigt vem som får börja.

    Ett annat alternativ är att båda lagen väljer en armé i hemlighet som inte är med i lottningen, och att de då möter varandra (så i praktiken så lottar man bara mellan tre arméer i varje lag).

  • edited 13 januari 2011 09:31

    Till att börja med så ville jag bara säga att det märks att Björn har en lång och gedigen universitetsutbildning i ryggen. KKK har just lottningen uppe för diskussion och det har väl lutat åt att man får välja första eller de tre sista. Seto byter man sen så att Lag 2 väljer en spelare och lag 1 två då eller?

  • Ja precis, man turvisas :)

  • turvisas - ett ord för framtiden

  • Emil, det krävs inte lång universitetsutbildning för att förstå att Skelefte är lite äckligt men samtidigt skrattretande, det krävs bara frihet från allvarligare inavelstillstånd.

    Idag har jag i egenskap av överutbildad lärt mig kommuniation och att alla har en inre tyrann som man ska försöka få bukt med. Problemet för mig är att jag har en liten kärleksaffär med min inre mobbare så det bet inte på mig.

    Tycker att det lät lite roligt med att skicka fram nån också får motståndarlaget skicka fram 2. BLir ju stört spännande. Tycker vi köper den.

    Ikväll ska 30+nicka smida ränker, så om det hörs ondskefulla skratt ekande över centrala Umeå eller ni hittar nån förvirrad gamling ute i kylan vet ni vad det gäller.

    BED boy har fortfarande inte postat sin kompletta lista. Väntar fortfarande med spänning på vilka spells han ska ha. Vilket straff röstar denna demokrati att han ska utsättas för pga detta nesliga och utstuderade regelbrott?

  • Vilken lore har Eriks demoner. Choose life=Choose ollning

  • Mogge vill veta om Bebbes vargar räknas som core, och vilka spells hans necro har.

  • Vad sägs om att man först alternerar de 2 första matchningarna enl seto the spettos ETC-förslag och sen lottas de 2 sista?

    Jag vill att Pm skickas till empa med röster om denna omgångs ekfruktslista

  • Nope, vampyrvargar räknas inte till core-kostnaden utan endast till totala poängen

  • edited 13 januari 2011 17:00

    hm

  • edited 13 januari 2011 17:01

    Jag får ursäkta, jag trodde det var underförstått i och med att jag skrev det förra gången, men nu har jag t.o.m. förtydligat ännu en gång för de som är aningen seg i sinnet, (inget fel med det).

  • edited 13 januari 2011 17:11

    Björn hur kan en hund som parar sig med en gris få dig att tänka på inavel? Kom ihåg att vi faktiskt röstar om vem som har snällast lista också, vi ska inte bara syssla med mobbning. Bebbe har för lite Core,, jag märkte det redan när vi stoppade in den i Armybuilder när jag fortfarande trodde att det var aktuellt med byten. Men till att börja med så var alla listor som vi hade "fått" lite fel och till skillnad från Erik så orkade jag bara gnälla på bedboys (som var ganska ordentligt fel) och inte på att Barrskog och Bebbes hade tre fyra poäng felfördelat. Mao så tycker jag inte att det spelar så stor roll, låt honom leva med skammen:-)

  • edited 13 januari 2011 17:19

    Min lista är korrigerad sedan länge :) Tycker Setos förslag låter kung, föreslår att vi köra den lottningsproceduren hela tiden.
    Kommer spelborden vara "neutrala" eller kommer det finns något bord som gynnar shooting, något som gynnar skirmishers osv. Isf, hur/vem väljer borden?

    Gräv ner löven! Svin!! (och lulä)

  • Ser inte vilka spells, måste man inte om man får välja skriva med vilka spells pch inte bara vilken lore man kör? Eller e det nåt jag fått om bakbenet?

  • Jo Barris det är den, jag vill bara vara snäll mot en redan plågad själ (Benjamin) och inte peka ut honom enbart. Jag ska inte gå in på en debatt om eventuellt djup på genpolen i Skellefteå eftersom bara hälften av mig hör till den.

  • Andra hälften är väl lapp, som om det skulle vara bättre.....

    Ang lottning. Kör man så blir det en väldigt stor fördel för ett lag, men egentligen spelar det ingen roll, för 30+nicke är ändå bäst på att slå tärning. Vi har nämligen en hemlig teknik.

  • Jo Barris det är den, jag vill bara vara snäll mot en redan plågad själ (Benjamin) och inte peka ut honom enbart.

    Klart vi ska plocka ut Bebbe. Skulle ju inte vara första gången nån får skit i den här tråden;-)

  • Märker ni att Andreas nu försöker få bort uppmärksamheten från att hans lagkamrat in i det sista försöker mörka vilken magi han ska köra med. FULT DEA!!! Men vad kan man förvänta av en folkpartist....

  • Nej jag tycker att det är uttjatat, nu ger vi oss på någon annan. Björn har kastat så mkt skit runtomkring sig så det är dags att han får en släng av sleven. Just det Björn och den halvan hade det bra i det här landet innan Svenskjävlarna kom hit och förstörde.

  • Märker ni att Andreas nu försöker få bort uppmärksamheten från att hans lagkamrat in i det sista försöker mörka vilken magi han ska köra med. FULT DEA!!! Men vad kan man förvänta av en folkpartist....

    ouch, mycket har jag fått stå ut i den här tråden (grinat mig till sömns många nätter)men folkpartist...har vi tagit av oss handskarna??

    Mörka och mörka, inget blir väl värre än fuskarlistorna med för lite core poäng osv (peka på Bebbe)

  • Dea är röstar väl på KD(ea)? Med risk för att sväva bort från ämnet så undrar jag om vi kanske borde fokusera på det som egentligen kommer att avgöra matcherna nämligen alkoholintag. Kommer alla att vara återhållsamma och bara dricka en liten folköl eller två eller kanske t.o.m vara lite fina och dricka en säg Champagne under dagen.

  • Yupp.. Det är sä ni minoriteter alltid gör. Generaliserar och håller oss som lever idag ansvariga får det som våra förfäder gjorde, när ni egentligen borde vara tacksamma för att vi räddade er från okunnighet och elände. Hade det inte varot för storsverige hade du, Emil, aldrig fått uppleva såna fantastiska begivenheter som allsång på skansen eller kalla knugen får det stadsöverhuvud. Känn på den!

    Dea: Ja, MÖRKA. Typ som att folkpartiet försöker mörka att dezär onda och istället marknadsför sig som "din trevlige granne".

    30+ nicke är alltså det enda lag som ställer upp ett startfält utan oegentligheter och förtjänar därmed att turneringen inleds med att, i vilket alla deltar, rungande ÅÅÅHH 30+[nicke)!

    Emil fuskar genom att köra en lista som gw beslutat att ta bort då den varr alltför obalanserad. Det är i alla fall vad jag hörde.

  • Dea dricker tyvärr bara rusbrus. Annat upprör hans känsliga mage. Inte för att vara taskig men...

    Så sjukt tjejigt....

    KKK ska diskutera bubbelfrågan.

  • HrPilebro: Ser inte vilka spells, måste man inte om man får välja skriva med vilka spells pch inte bara vilken lore man kör? Eller e det nåt jag fått om bakbenet?

    På sidan 102 i HE boken under seerstaff of spahery står det att man väljer spells i stället för att slå fram dem, i början av spelet. Jag har ingen regelbok framför mig så jag vet inte hur regeln är skriven exakt, men jag tror att arméboken går över grundreglerna.

    Om jag måste välja spells nu så väljer jag, Melkoth's mystifying miasma, och Okkam's Mindrazor

  • På sidan 102 i HE boken under seerstaff of spahery står det att man väljer spells i stället för att slå fram dem, i början av spelet. Jag har ingen regelbok framför mig så jag vet inte hur regeln är skriven exakt, men jag tror att arméboken går över grundreglerna.

    Är det inte underbart att Hagner är på mitt lag. Gnälliga, skäggiga gubbar eller duktiga spelare, vet vad jag vill spela med i alla fall. Tack KKK

Sign In or Register to comment.