Klintkampen 2011 Winter Edition

1568101116

Kommentarer

  • Jaha, några sura miner. Men hittills är det inte många som har haft negativa åsikter utan det är en eller kanske två. Jag är väll lite mer som Håkan att jag spelar en hel del Fantasy och jag tror inte att man kan säga att om man uppskattar ett lite annorlunda upplägg så är man automatiskt en som skiter i målande och konvertering. Tvärt om så borde man anstränga sig lite extra när man vet att ngn annan ska spela med ens figurer?

  • g är väll lite mer som Håkan att jag spelar en hel del Fantasy och jag tror inte att man kan säga att om man uppskattar ett lite annorlunda upplägg så är man automatiskt en som skiter i målande och konvertering.

    Jag ska iofs inte dra alla över en kam, fel av mig

    Känns bara surt att nån annan ska spela min Skaven armé helmålad innan jag hinner göra det själv.

  • Själv har ju ett sjukligt behov av att måla nya gubbar och brukar bli lite missnöjd med hur tråkigt det sen är att leka med dem.. Mitt eget incitament till att stödja den här lilla detaljen var att bli av med kallsvettshinken som nån brukar hälla över mig när en ful halvmålad gubbe slår en 6a och dödar mina 14 timmars ryggknäckande målar slit.. Sen är jag enig i att jag nog i den här situationen blir ännu mer peppad på att måla snyggt, då jag vet att nån annan kommer att stirra på och förhoppningsvis beundra mina gubbar en hel dag.

    Till dea: gör klart råttorna, KK kommer tillbaka i höst, och jag ska ha tre sorters ost på efterfesten så att du får leka husmus då istället. Vidare har KKK godkänt att du ska få slå väl valda tärningsslag åt Morgan.... Jag ev sträcka mig till 4 ostsorter, men då blir det lite väl franskt...

  • Ja, jag kan nog med säkerhet säga att jag, kanske i konkurrens med Dea, spelar färst (jo det heter faktiskt så) fantasybataljer per år i det här sällskapet... Men jag ser det som så att jag äntligen får chansen att leka med nån ny armé och detta under gemytliga avspända former. Samtidigt så kommer man ju såklart att på ett helt annat sätt engagera sig i en speciell med(eller mot)spelares matcher, nämligen den som spelar ens egen armé!

    Och Dea, jag skall specialpreppa Tyskarna med nya magnetbaser, det kommer att bli KANON (hahahaahaaa!!) ååååååhhh 30+Dea!!!

  • Förstår att folk som målat och byggt arméer för KK tycker det suger. Jag tycker det verkar kul att lira varandras arméer, men anything goes för mig! Kanske läge för en omröstning?

  • Omröstning låter bra.

  • Förstår att folk som målat och byggt arméer för KK tycker det suger. Jag tycker det verkar kul att lira varandras arméer, men anything goes för mig! Kanske läge för en omröstning?

    What he said. :) För mig spelar det ingen roll alls (men å andra sidan har ju Sagebro designat och målat den armé jag tänkt spela, så jag spelar ändå någon annans armé :P)

  • Hursomhelst så tycker jag att det här med öppna listor kostar lite mer än det smakar... Om vi ska ta upp nästa turnering redan nu så tycker jag att vi kör med stängda listor och fri fart:-) Sen Dea så tänker jag att du som är van vid att anordna turneringar vet hur svårt det är att ordna så att alla blir nöjda;) Jag vill också påpeka att det här inte var ngn paniklösning för att vi tyckte att det var för mkt gnäll utan att den här idén har funnits redan från början (mest som en kul grej) Det var därför Lars skrev att man skulle göra en lista som man själv skulle kunna tänka sig att möta:-)

  • [ironi]Fantastiskt att ni går ut med det nu istället för att förvarna i tid [/ironi]. KK blir mer och mer ett skämt. Jag vet att det finns icke deltagare som tänker ungefär lika högt om KK som LOTR turneringarna på fusk.

  • edited 3 januari 2011 12:39

    Min erfarenhet av Deas turneringar är väl att reglerna kommer ut i förväg, så får man bestämma om man vill vara med eller inte efter att ha läst dem. Men för att försöka vara lite mer konstruktiv än Viggos återkommande ironi :) så hade jag väl varit lättare att charma ifall det hade annonserats ut i förväg, då hade jag kunnat gett ut en orclista av modeller jag redan hade färdigt och skrattat och supit i turnering där ingen ändå bryr sig om vem som vinner. Istället för att använda KK som motivation att få målat ihop en rolig goblinlista för att sedan totalt tappa suget att göra klart den när jag inte ens får spela den.

    Men sedan så gillar jag faktiskt att få spela för att försöka vinna, jag vill bli förbannad eller lycklig beroende på hur det går, inte vara likgiltig för att det ändå inte är min armé jag spelar med och käka korv istället. Jag tycker inte det blir särskilt lustigt att se när Viggo får dyngstryk av sin egen demonarmé som han automatiskt matchas mot (för den regeln har väl nämnts?) när han själv får spela en närstridsalvlista bestående av 95% forest spirits mot en armé med bara magiska attacker. Jag äter inte korv och dricker sällan alkohol heller, gillar att bygga och spela min egen armé, och spelar för att vinna mina matcher. Kanske är jag fel person att spela i KK och respekterar naturligtvis om ni tycker det, men hade väldigt trevligt förra gången och hoppades väl på liknande erfarenhet denna gång. :)

  • edited 3 januari 2011 13:03

    Ytterligare ett par tankar:

    Det är väl ungefär lika många som gillar idén om att lotta ut listor som det är de som ogillar det hittils, med ett otal som är neutrala. Vore det inte lättare att bara låta de som vill slumpa ut sina listor med andra göra det, då man ändå inte vill spela för att vinna?

    Alternativt, om det nu handlar om att så många som möjligt ska vara nöjda, då typ en tredjedel av alla spelare tycker illa om en regelidé, vore det inte vettigare (med Dea som erfaren förebild) att ta till sig av kritiken och faktiskt bara skippa idén? Eller är det verkligen en uppsjö folk som faktiskt kommer tycka "nej suck, måste jag spela med min egen armé på turneringen"? (isåfall, se ovan) :P

  • Sen när blev det här någon slags status-turnering?

    Träffas och ha kul för en dag. Kom ihåg det.

  • Får inte tappa fokus och huvudet. KK är INTE en turnering för mer än inbördes hån och ett stort mått av samkväm. Ser fram emot mot den 29:e och kvällens ostfest på Sofiehem.

  • Blabla blablalba.......

    Ska vi skita i hela grejen. Jag orkar inte åka och handla och bära plattor till en samling gnälliga 80-talister som inte fattar att det här är just ett försök att skapa nånting buskis ur nåt nördigt...

  • Bra rutet! (Inte ironi)

  • Håller med de flesta på alla punkter (utom att jag äter korv men dricker inte öl alls, sprit ska det vara:-)

    Kan vi inte ha en kul dag i en riktigt buskis turnering med sprit och korv men med egna arméer. Om vi vill skoja till det kan man väl slå varandras tärningar, byta tärningar och mätredskap med varandra, slå med fel hand, klä av sig naken vid varje snakeeyes, ge mig en dumstrut för att jag inte kan vara tyst utan tycker högt och ljudligt (se bara till att den blir stadigare i år), snömula förloraren (gäller inte om jag torskar), låta Morgan spela alla mina matcher så vi vinner igen. Listan kan göras oändlig.

    Låt mig fortsätta tagga KK11 med efterfest och måla mina förbannade råttor (som förhoppningsvis hinner bli färdiga:-)

    Sammanfattningsvis: förra året var kung, kan vi inte bara återskapa det (fast med bättre pubtallrik;-)

    Allt för mig (turneringsarrangör som är van att ta skit och det kändes faktiskt upplyftande att stå på andra sidan:-) //Dea

    Ps: Morgan, det här är inte bara för att jag är rädd att du ska bryta sönder min A-bomb i fyllan:-)

  • För att vara lite mer diplomatisk än i förra inlägget.

    Förra året var kul och jag var riktigt sugen på denna omgång. Precis som dennis så vill jag faktist försöka spela för att vinna lite matcher även man kanske har dom mjuka handskarna på. Tidigare år har det ju varit ganska tävlingsinriktat med utskrivna listor och coachande under matcherna. Kan ha att göra med att största delen av deltagarna är "turnerings spelare".

    KK som ett mini ETC med öl och tilltugg hadde varit kul.

    Mindre kärring politik / smyg grisande och mer spel.

    PS: Jag vill varken handskas med trämän eller treakins när jag dricker öl. Jag mins själv hur bra min träman höll ihop.

  • Väl talat dea, man vet inte riktigt vilket ben man ska stå på men spela spel å dricka sprit alternativt öl, läsk osv är ju alltid roligt oavsett vilken eller vems arme man spelar med. erik out

  • jag tycker att förslaget där man får möjlighet att byta lista om man känner att det skulle tillföra till sin egen spelupplevelse och att man får låta bli om man hellre tar det så. Det verkar mest rimligt tycker jag i alla fall.

  • edited 3 januari 2011 16:09

    Jag tycker att det inte finns nån klintkamp winter ed 2011. Hela den här tråden har bara varit en massa gnäll och det var inte det som var tanken.

    Tanken var aldrig att det här skulle vara en turnering, utan ett tillfälle för oss som tycker om varandra pch våra gubbar att leka barn en stund, När det nu urartat till nåt som mer liknar en politiktråd på flashbackforum får det vara.

    Härmed går alltså KK winter 2011 i graven.

    Beklagar Dennis och bedboy om vi lurat er att måla gubbar i onödan.

  • Nej va faaan!! Här skall lekas med gubbar som utlovat! Har man som jag (och alla mina lagkamrater mfl)familj så är en inbokad spel/öl-kväll för bra för att skippa!! Skärp er för faaan alla som gnäller och whinar och snyftar om att "tappa målarlust" och "jag vill spela för att vinna". Om man spelar det här spelet av nån annan anledning en det sociala så är man redan snett ute och borde satsa på en karriär inom schack, eller monopol-vm istället... Fatta att det här är en rolig grej och inte nån livsviktig turnering som måste vinnas!!

    Till kkk: Lägg inte ner (det är väl ingen som gett er mandat att ta ett sånt beslut ändå)! Omforma, skit i lottningen, lotta ännu mer, vad som hellst! Men det skall lekas med gubbar den 29onde annars kommer jag och tar er i örat, och det gör ont, jävligt ont....

  • Till Mappe: Din morsa gav mig mandat till vad jag vill igår kväll!!!

  • edited 3 januari 2011 16:45

    Men herregud, kör utan oss om ni inte tål att alla inte tycker precis likadant och att man försöker resonera kring regler hellre än bara droppa. Det enda som är barnsligt och flashbackaktigt i den här tråden är åldersöversitteriet, förolämpningarna och den här senaste kneejerken.

  • Åldersöversitteriet är en oumbärlig och inbyggd funktion i grundkonceptet. Förolämpningarna var som själva grundbulten i hela koncepptet. Turnering var bara ett nödvändigt ont för att få igång lite osämja.

  • Vi ses den 29:e för fortsättningen då, med andra ord. ;)

  • [ironi]Fantastiskt att ni går ut med det nu istället för att förvarna i tid [/ironi]. KK blir mer och mer ett skämt. Jag vet att det finns icke deltagare som tänker ungefär lika högt om KK som LOTR turneringarna på fusk.

    Ja, för om man hade gått ut i förväg hade det ju fått bra effekt! Tanken är ju att ge en känga till folk som, trots att det är en relaxad tillställning, kommer med grislistor. Jag bryr mig inte det minsta kring vad sk icke-deltagare tycker och tänker. Jag har förmodligen samma höga tankar om dem :)

    Den som tror att KK är en seriös turningen har nog fått det hela om bakfoten. Den som spelar KK för att man, i första hand, vill tävla och vinna är fel ute.. den som vill spela en avslappnad warhammerturningen med äldre, men desto mindre moget, sällskap hittar rätt. IMO.

    Sen tror jag inte hela tävlingsmomentet försvinner bara för att man swappar arméer. Det blir väl fortfarande lika mycket, om inte mer, prestige att vinna nu när det inte bara sitter i de listor man köpt ut? Som sagt, mig kvittar det vilket bara det blir av! (och att don pedros vinner)

  • Jag tycker bara det vart tråkigt nu.

    Planerat och peppat för kk11 länge nu och hade inte i mina vildaste fantasier trott att det skulle bli så här. Att arrangera en turnering/samkväm för vänner där vi skulle lira lite små gubbar och göra det lite farsartat och lotta listor var nått vi alla i KKK trodde skulle bli nått som skulle göra evenemanget ännu roligare och mindre kompetativt.

    Just nu är KK11 mycket illa ute, kanske ändras under dagen då vi hunnit prata ihop oss.

  • Blev lite tråkig ton här nu. Som vanligt tycker jag att det inte går att diskutera saker vettigt i ett forum, då det lätt låter hårt och undertoner inte funkar.

    Som jag förstått det så är väl alla sugna på att spela tenngubbar och umgås med köttgubbar? Nu tror jag allt är lite överdrivet med listbyteriet och så, alla verkar inte ha samma uppfattning om vad det innebär - inget mer med det. Jag förstår tanken och jag förstår kritiken. Hade jag satsat på en ny armé/spelat mindre/ m.m. så skulle jag också nog motsätta mig listbytet. Som det är nu så är jag oberörd då jag tar med mig mina gamla lizardmen. ( Även om jag sett fram emot att se vad min kära carnosaur duger till ;) )

    Kan vi inte bara strunta i listbyteriet då det uppenbarligen inte gått hem som en rolig grej hos alla och bara köra en gammal hederlig klintkamp?

    För övrigt då tycker jag det här med rädslan för "grislistor" kan vara lite överdriven ibland. Vid första KK så nämndes väl att det skulle råda social mobbing och ollning som komp? Det fungerade väl väl? Då det ändå är på skoj så har jag personligen inget emot om någon kommer med en bulldozerlista och kör över mig. Det skulle väl ändå inte vara kompetitivt? Då kan man väl ta förluster?

    Kom igen nu gubbar och barn - jag tycker vi kör!

  • Jag tycker bara det vart tråkigt nu. Planerat och peppat för kk11 länge nu och hade inte i mina vildaste fantasier trott att det skulle bli så här. Att arrangera en turnering/samkväm för vänner där vi skulle lira lite små gubbar och göra det lite farsartat och lotta listor var nått vi alla i KKK trodde skulle bli nått som skulle göra evenemanget ännu roligare och mindre kompetativt. Just nu är KK11 mycket illa ute, kanske ändras under dagen då vi hunnit prata ihop oss.

    Tror att de allra flesta har varit sjukt taggad på KK11 (förmodligen mest Dennis och jag även om vi vill spela egna listor) och det känns som den här tråden har spårat ur helt och hållet. Vi är nog alla lite skyldiga till det.

    Har pratat live med en hel del av deltagarna också och det är ju bara bytet av arméer som vissa inte gillar, allt annat är ju perfekt:-)

    Klart ni ska köra KK finns ju inget roligare än all hets före en turnering (kan ju för fan inte måla färdigt en armé annars) och sen säga vad man vill om tävlingsmoment men visst är det lite roligare med en uppstyrd turnering än att bara träffas och spela lite matcher Allt hänger ju på att komma före Don Pedros även om det innebär att vi kommer näst sist

    Så sammanfatnttningsvis, kör KK men låt gnällisarna (jag, dennis och kanske Johan) spela med våra egna listor (men förbered en dumstrut till mig när jag ändå inte hinner måla färdigt:-)

  • Ja om inte annat visar den här tråden att män/pojkar i åldrarna 1 till 99 helt enkelt ofta vill göra på sitt eget sätt och överraskningar inte gillas av alla.

    Men skit samma; efter som de flesta nu verkar ha letat reda på den plats i huvudet där förståndet sitter efter gårdagen tillfälliga sinnessjukdom (det är ändå bara figurer av plast som vi pratar om här för guds skull) så vore det väl förträffligt om vi kunde gå vidare i livet och ha en trevlig Turnering/sammankomst.

    Samt att mig kvittar det lika; bytt eller inte bytt tjock eller smal lång eller kort osv osv, skit i att byta eller byt med nån som vill eller kom naken eller ställ dej i ett hörn och prisa gud bara jag/vi alla får spela och dricka och umgås.

    Med vänlig hälsning till alla och en var

    erik out

Sign In or Register to comment.