Jonkes projektlogg - uppdaterad 2010-12-19

1356

Kommentarer

  • edited 5 maj 2008 12:07

    Har lite svårt att bestämma mig exakt hur jag ska måla dire avengerserna. Känner mig inte riktigt nöjd med det färgschema jag jobbat på hittills. Vilket är bäst?

    Det här:
    Nummer 1

    eller det här:
    Nummer 2

    Notera att den första (exarchen) är mer färdig. Fördelen med det andra färgschemat är att det passar bättre ihop med resten av armén (svart hjälm med vit mask och en del av det vita är skuggat med ben och inte grått)

  • riktigt snygga SS ;P

  • på rak arm skulle jag föredra det övre. skulle dock vilja se båda helt färdiga, jag får ge dig ett utlåtande på föreningen nån dag.

  • edited 30 maj 2008 01:45

    Färdig vyper:
    Vyper

    Vyper

  • ser nice ut men kunde behöva lite färg. T.ex. Samma grön som på Dire Avengerna fast på stenarna eller vad man ska kalla dem.

  • edited 19 december 2010 07:49

    Har lyckats måla klart en halv enhet guardians inklusive weapon platform. Det blev en liten förändring i färgschemat, istället för att smyghighlighta det svarta har jag gått över till extrema turkosa highlights. Dessutom har jag kommit igång med att fixa baserna.

    Guardians
    Basade scorpions och reapers
    Och så ytterligare en WIP bild på dire avengers. Har slutligen lyckats bestämma hur jag vill ha dom
    WIP dire avengers

    Kommentarer och kritik mottages gärna.

  • Sven: ser nice ut men kunde behöva lite färg. T.ex. Samma grön som på Dire Avengerna fast på stenarna eller vad man ska kalla dem.

    Vi får väl se. Just den där får nog vara färdig nu, jag har två till... :/ Planen nu är att måla klart resten av guardian squaden och hela dire avenger squaden. Sedan tänkte jag ge mig i kast med en fire prism, jag håller med dig att det skulle behöva brytas upp mer, ska nog utveckla fordons färgchemat en del.

  • Ja. Mycket! Hur basar du dem?

  • @Stefan: Taack så micket :)

    @Hemlig: Tack. Baserna är hederlig GW-sand målade i tau sept ochre, dry-brushat bleached bone och så light green statiskt gräs i fläckar och små bitar mörkgrönt clump foliage.

  • edited 19 december 2010 07:50

    Dire avengers färdiga.

    dire avengers

  • edited 19 december 2010 07:50

    Och nu till nånting helt annat:

    Battlefleet gothic!

    Två stycken aconite class frigates och en nightshade destroyer

    Lekte med nya washerna och provade lite olika kombinationer. Washerna är bra, men jag är inte helt övertygad. Passar inte min stil riktigt. Och jag tycker att washerna precis som gamla inksen är svåra att få på i lagom mängd på rätt ställe. Men det kanske bara är jag.

  • Passa dig för att klaga på Citadels nya färger, annars må du ådra dig Den Allsmäktige Deas vrede!
    (Jag tycker fortfarande att Citadel Foundation är usla vad gäller kulörerna jag testat)
  • edited 9 augusti 2008 13:13

    Efter sommaruppehåll är det så dags att ta tag i det här igen. Och vilket bättre sätt finns det att ta tag i en projektlogg än att göra ett rejält inköp av nya modeller:

    Forgeworldgrejjor
    En nightwing och två firestormtorn som ligger på tork efter tvättning.

    En stunds filande och limmande senare:
    Nightwing

    komplett med moveable vingar!
    Nighwing

    Tyvärr kom inte hela beställning med i ett kör, en scorpion super heavy dyker förhoppningsvis upp om inte allt för länge.

    Resin var enklare att arbeta med än vad jag hade väntat mig. Men jag är glad att jag har en dremel, underlättar slipandet inne i hörn och dylikt. Några bitar kvar att limma fast coh en del putsande och green stuffande kvar att göra sen är den redo för ett fabulöst paintjob :)

  • Verkar stunda en hel del jobb för dig. Tur du har lyx potatis att gotta dig med ;)

  • Lägg en skiva rostbiff på den där så har du en fest. Eller iofs, en tomatskiva menar jag. Jag vet ju att du är lite annourlunda lagd :)

    Fruktansvärt cool modell det där. Jag ser fram imot att få skjuta ned den.
  • @Stefan: Stunda? Det har väl funnits en hel del jobb för mig de senaste 4 åren när det gäller det här med små plastfigurer.

    @DonConcho: Resin-slipdamm ska tydligen vara onyttigt men tuggad resin? Det lär ju vara en hit! Annorlunda vet jag inte, jag skulle hellre använda begrepp som rätt och fel. T ex: Jag har rätt, du har fel. Och lycka till med nerskjutandet :)

  • Ja, där försade jag mig allt, dåtid och nutid skall adderas till formuleringen. Jag ber om burträsk.

  • edited 19 december 2010 07:50

    Bestämde mig för att göra ett nytt försök med washerna. Det går ju fort helt klart så jag kommer nog att fortsätta.

    Wraithguard wip

  • edited 7 augusti 2008 00:09

    Det där såg ju riktigt najs ut. Vad har du använt för washar och på vilken grundfärg?

  • Vit undercoat, ett lager khaki och sedan tjockt med devlan mud. Highlightat lite med khaki.

  • edited 19 december 2010 07:50

    Köpte en sån här:
    Windrider host

    Mha av en guardian låda så blev det såhär:
    Jetbike

    Och så har jag byggt ihop en sån här:
    Firestorm

  • Shit vilken häftig eldararmé du har :O

  • När den är målad kan jag vara beredd att hålla med ;)

  • Ser lovande ut.
    BTW, varför det är tejp på vingarna?
  • edited 8 augusti 2008 18:15

    Tack.
    Tejpen är för att hålla ihop den medan limmet torkar.

  • edited 19 december 2010 07:50

    Gjorde färdigt 5 wraithguard idag. Det rör på sig!

    Wraithguard

    Army painters matta lack är riktigt bra. De här är sprayade med ett rejält lager av GWs 'ardcoat (som är blank) och sedan army painters matta lack ovanpå. Inget blänk what-so-ever. Kan verkligen rekommendera den.

  • Det blir ju schetanajs jueee!

    Är detta något vi kommer att få se till höstens fanatic?

  • De ser supersnygga ut. Proffsmålning

    Intressant tips om lackningen. Måste börja lacka mina igen, de blir fula efter några år annars. Jag slutade då två hela units blev förstörda då jag sprayade dem med GW:s matta lack. Jag kanske ska prova med din variant (Fast testa först på något annat).

  • Tack. Jag har väl kommit fram till att lackade figurer är snyggare än chippade... När man lackar är det viktigt att vara nånstans där det helst är varmt och torrt. Iaf inte lacka ute när det regnar och framförallt inte lämna figurerna ute efter lackningen. Jag sprayar på balkongen och tar in dom på en gång. Man bör kanske inte göra så om man ska gå och lägga sig i samma rum alldeles efteråt...

Sign In or Register to comment.