Jonkes projektlogg - uppdaterad 2010-12-19

edited 19 december 2010 07:52 in Figurmålning etc

Välkommen till min projektlogg. Målandet går för mig ganska mycket i vågor och samma gäller alltså för den här ploggen. Det som blir målat är wood elves och eldar framförallt. Men det kan även tänkas dyka uppp chaos space marines och mordheim grejjor.

«13456

Kommentarer

  • edited 23 oktober 2007 18:22

    Nice :) Ska bli schysst att se lite group shots

  • Det ska bli trevligt med lite bilder!
    Vad tänker du göra för baser?
  • edited 5 maj 2008 12:02

    Bilder:

    Eternal guard

    Dryader

    Wardancers

    Glade guard

    Spellsinger

    WIP drake

    Johan Forsell: Vad tänker du göra för baser?

    Som du ser är det ett ganska kraftigt vintertema så baserna blir snö. Sand, svart med lite brun drybrush och sen snowscatter (GWs tycker det funkar bäst)

  • Heliga makaroner!
    Det där ser ut att bli en väldigt snygg armé.
    Jag måste säga att det är kul att du har gjort strängar till bågarna.
    En fråga bara, kommer du göra något kring ögona eller kommer det vara som det är?
  • Kul att se en ljus wood-elves armé, de är ju ganska bundna till att vara gröna.
  • Och jag som trodde att du var en allmänt talanglös slacker, tji fick jag! Skämt åsido, ser ju nå jäklarns lovande ut (^-^)//

  • Ser riktigt schysst ut! Skulle vara skoj att se hela armén på en snöbräda småningom också.

    Nu har jag ju för mig att den gamla forest dragonen hade stora labbar, men är det verkligen original "händerna" på draken? De ser så sjukt stora ut :)
  • Viktor:Jag måste säga att det är kul att du har gjort strängar till bågarna.

    Det är det som ska vinna mig bäst målad :)

    Viktor: En fråga bara, kommer du göra något kring ögona eller kommer det vara som det är?

    Kanske jag fixar nåt slags ögon på dem senare.

    Stefan: Och jag som trodde att du var en allmänt talanglös slacker, tji fick jag!

    Ledsen att jag gör dig besviken.

    lurräven: Ser riktigt schysst ut! Skulle vara skoj att se hela armén på en snöbräda småningom också.

    Blir på fanatic till våren.

    Nu har jag ju för mig att den gamla forest dragonen hade stora labbar, men är det verkligen original "händerna" på draken? De ser så sjukt stora ut :)

    De är original, bilden är lite skum i proportionerna och jag tror de ser mindre ut när vingarna är på plats. Men visst är de stora.

  • edited 25 oktober 2007 08:43

    Ser riktigt bra ut :) Det gula skulle du kunna shada ännu lite mörkare, kanske ner mot scorched brown eller något...

    Se till att måla movementtrays'en bara!

  • Väldigt stiligt! Ett slående färgschema, väl genomfört, med underbara detaljer. Höga poäng garanterade!

  • jag tycker du borde måla basen som inte täcks av snö med något. Graveyard earth + bleached bone drybrush eller så. Just nu tycker jag de ger en känsla av att inte vara riktigt färdigmålade, det är väldigt mycket svart/grått/vitt omvartannat(ex archers). Alternativt släng på lite flock eller kanske behålla kanterna runt baserna svarta.

    Annars ser det bra ut, bra färgschema. keep it up!!
  • Jag tycker också du ska testa svarta kanter runt baserna o se om det inte blir snyggare - mer kontrast till det vita på basens ovansida
  • Jag tror att jag ska lägga på mer snö på alla baser, så att det sanden inte syns särskilt mycket alls. Sen är lite syftet med färgschemat att få kontrasten mellan vitt och svart och att det ska vara ganska platt. Lite som en genommulen dag i mars, grå himmel, vit snö och alla mörka färger ser svarta ut.

  • edited 5 maj 2008 12:03

    Uppdateringar:

    Eternal guard cavalry (Wild riders), blev klara med dom här för ett tag sen men lyckades inte få till några bra bilder på första försöket:

    Wild riders

    Wild riders

    Glade riders

  • Bågsträngarna gör i sanning enorm skillnad. Bra jobbat!

  • Riktigt snyggt :) Men som sagt, måla upp movementtrays!

  • Jag gillar hästarna (bland annat). Hur målar du dem?

  • Hemlighållaren: Jag gillar hästarna (bland annat). Hur målar du dem?

    Med pensel... :D

    Antar att du vill ha ett mer specifikt svar, och det är dessvärre jag vet inte exakt, kommer inte ihåg och har gjort olika på alla i princip.

    Wild riders har du ju från vänster först en grå, skulle tro att det är svart base sedan astronomican grått med mer och mer fortress grey i. Det är kanske 3 highlights på basen på alla hästar. Nästa är nog scorched brown och så highlightat med calthan brown, 3e är typ samma som 2a fastän med rött i. 4e calthan brown bas, blandat upp med kaki, 5e och 6e är nog scorched bas och sedan bestial kanske.

    Glade riders är nog alla med scorched bas och higlightat med bestial eller calthan och så glazat med brun ink för att jämna ut det.

  • Det ser bra ut,
    visst hinner du klart till uppsala?

    Vart lite nyfiken på en grej också... har alla en spänd båge eller har nån just skjutit? skulle inte det kunna vara lite snyggt och blanda lite?

    Keep that brush movin
  • älskar bågsträngarna och pilarna!
  • Hivemind: visst hinner du klart till uppsala?

    Vart lite nyfiken på en grej också... har alla en spänd båge eller har nån just skjutit? skulle inte det kunna vara lite snyggt och blanda lite?

    Planen är att bli klar till uppsala, vilket jag borde bli om inget oväntat händer. Ena enheten guards står med spända bågar, de andra har just släppt/håller på att dra nya pilar.

  • ser hemskt bra ut älskar snöalver! jag skulle bara nog tatt o målat kanterna på baserna svarta.
  • jag skulle bara nog tatt o målat kanterna på baserna svarta

    Hmm, för nog ta och prova det nu när alla säger att det skulle bli så bra

  • Jag målade svarta kanter på mina Iron Warriors på snöterräng och jag tycker det blev bra. Först hade jag kanterna vita men problemet var att det skar sig när man spelade med dem på alla bord som inte också var vita, så därför fick dom bli svarta och det fungerar mycket bättre. Det stör inte ögonen på samma sätt, enligt mig.
  • edited 5 maj 2008 12:03

    Uppdatering!

    Är klar med de sista wardancersarna och har jobbat vidare med draken. Är också klar med ytterligare eternal guard men de är inte så intressanta, ser likadana ut som de andra.

    Har också börjat gå över till svarta kanter på baserna och det ser ju faktiskt bättre ut så svart ska det bli.

    Drakens klor blev inte bra i ben, ska försöka med något slags svart-rött-grått istället.

    Drake

    Drakvingar

    Wardancers

  • Riktigt snygga. Härligt med bågsträngar
  • ser riktigt bra ut :)
    keep it up!
  • Svart kant onekligen bättre än vit enligt min mening (och flera andra som nämnt det före mig). Blir som alltid neutral mot underlaget som figuren står på.
  • edited 5 maj 2008 12:04

    Har jobbat vidare med draken och så har jag blivit klar med alla eternal guards och highbornen och noblen. Så nu är det lite på draken, 5 dryader, en örn och en skog kvar att göra. Borde funka.

    Highborn som är magnetiserad så att jag kan swappa mellan great weapon och hand weapon shield

    Highborn

    Highborn

    Highborn på drake

    Noble

    Noble

    Noble)

    Eternal guard

    Magnetiserat vingfäste för enkel transportering

    Kan inte bestämma mig om jag ska lämna klorna röda som de är nu eller om jag ska highlighta upp lite grått ovanpå som i första bilden

    Drakklo

    Drakklo

    Inser att jag verkligen skulle behöva öva på det här med att måla ansikten, speciellt om de är i hjälmar. Sven, kan man få boka en privatlektion nån kväll?

  • Nice jobbat, du har en väldigt speciel look på armén, blir kanonbra..

    Jag tycker du ska behålla klorna röda, klart bättre
Sign In or Register to comment.