FF-Panik eller fröjd?

edited 23 april 2008 01:08 in Turneringar / konvent
Är armén klar, testspelad och tunad in i minsta detalj eller sitter ni fortfarande med färgade fingrar, vibrerande bord pga stress-skakningar och kala fläckar av bortslitet hår på huvudet?

Nu när det börjar närma sig FF så är det väl dags att kolla hur folk känner inför ett av årets roligaste händelser! :)

så, hur går det?

Jag kan ju inleda med att jag har ungefär en veckas jobb kvar på armén, vilket får mig att skaka frenetiskt och dricka öl varje dag för att lugna nerverna så jag kan fumla vidare med mina färgburkar :)

en terminatorsquad och en tacticalsquad kvar, och även en chaplain... fan, stress, stress, stress!!! :P
«1

Kommentarer

  • Jag har målat upp fem nya modeller till turneringen, vilket jag blev klar med förra veckan någon gång... För första gången (någonsin?) har jag också hunnit testspela min lista!

    Klockan är tolv och allt är lugnt, med andra ord.

  • Jag började direkt efter förra fanatic med att fixa till min lista vart klar någon gång för 1,5 månad har testspelat listan ändrat lite i den så jag sitter mest och mäter naveldjup. (Fan man börjar bli gammal välplanerad och färdig i tid inte riktigt samma grejj att komma till fanatic med en arme som inte stinker av varnish och ännu är blöt =P
  • Ehmm jag, har fortfarande 25 gaunts kvar + 2 zoanthropes plus basning på ca 70 modeller. Så ja, jag sitter ensam hemma och målar utan kontakt med omvärlden. Som sig bör för sista veckan :)

  • Jag är klar, fast det blev inte vackert.

    Ska möjligen förbättra 20-talet baser på torsdag och fredag.

  • hummm 3 dagar kvar....
    en grayknight dreadnougnt, 6 terminators och några grayknights...
    Tror ni jag klarar det? :P

    Ähh de är klart jag gör:S.
  • Har detaljer på 8 genestealers och fixa lite på baserna till armén, så det är lugna gatan för min del. Har i för sig inte kört så himla mycket så det slår nog tillbaka på den fronten.

    Ingen stress inför fanatic känns tyvärr lite fel...

  • Efter några sistaminuten ändringar i armén målade jag klart det sista igår. Har dock inte provspelat den nya varianten än, så risken finns att några ombyggnationer kan komma. Men vad vore fanatic utan att sitta kvällen innan och panikmåla?
  • Men vad vore fanatic utan att sitta kvällen innan och panikmåla?

    Mer framgångsrik? :)

  • Tro fan det, men inte lika minnesvärt! :)
    När man i all hast, 3 veckor innan turneringen beställer två droppods och skippar sina scouts för att dom totalsög :P

    Måste lägga varnish på figurerna också... fan, det känns jobbigt, är inte 100% säker på att jag är klar med dom ;P
  • Jag har att gräsa i stort sett hela armén förutom 31st. har ca 170st i armén. hatar zombies över allt annat!!! har alla karaktärer kvar, något monster, ännu fler zombies. och det mest hemska av allt när jag målat en massa och lagt en massa tid på visa enheter som jag är helt såld för, så känns det som att jag måste ändra en massa i min armé lista, så kanske måste måla en massa andra tråkigt nog. inte bra att ha beslutsångest när man är under press.

  • Före fanatic våren 2004 hade jag 6 eldar jetbikes och 2 vypers kvar att måla sista kvällen. Det är skönt att slippa detta nu. Fast det finns inget som är så motiverande som en kommande turnering.

  • edited 23 april 2008 10:16
    Håller med hundkillen tuneringar är motiverande...
    Jag är inte något direkt målnings fan och därför brukar jag inte orka måla så mycket.
    Den senaste veckan har jag målat havla min armé, och nu e det bara andra halvan kvar... kanske inte riktigt halva men mycket. :)
  • ...Tja.. Modellerna gjöts någon gång på 90:talet, målades för ungefär fyra år sedan och ligger i väskan tillsammans med dreadnoughts, codex och tärningar. Drop-podsen står staplade på figurskåpet och sex st nya lascannon-marines ligger och vantrivs med sina betydligt äldre bröder i tidigare nämnd väska.
    Nu återstår brara att kväva tankarna på att ställa upp med den gamla 1700p listan :)
  • Så.. har kvar min senior heroic officer till IG och fanbäraren för armen sen e allt klart. 9 veckor (ungefär) från första inköpta modell till helt klart målad arme. Speed rekord för mig helt klart haha

    Så ingen större panik direkt.

    Speltestat och spelat in mig klart (spelat 2 matcher totalt så en test arme och en spela in sig ha ha. räcker gott å väl visst? ;))

    Som vanligt ska det bli sjukt kul att lira och se på det fina illa luktande välgödda folket. Rock on on the quest to resurrect glam rock! :D

  • Allting är lugnt här, borde väl egentligen packa upp armén och kolla att det inte är nåt som har gått sönder allt för mycket under vinterförvaringen :) finns väl en och annan småskråma som skulle behöva lagas, men vet inte om jag ids. Målandet är just nu inriktat på höstens fanatic =) och sommarens apocalypsande såklart :D

  • Själv brukar jag ha målat klart modellerna långt före turneringen för att unvika panik men den här gången blev det lite tajtare. De är dock nu målade men armén har inte testspelats ännu och det lär inte bli av heller förrän det är dags för Fanatic...
  • Har speltestat två ggr... totalt sen förra fanatic...med en annan armé! Satt och bättrade baser igår kväll, men skulle väl i ärlighetens namn kunna bättra dem ännu mer. Ser fram emot Fanatic lika mycket som vanligt, och är ungefär lika väl förberedd som vanligt. Bring 'em on!
  • Har hunnit speltesta armén typ 4 gånger, men proxade då ett par modeller. Trodde lite naivt att allt var lugnt, men nu har jag en lång att-göra-innan-fanatic-lista. Märker hur kvalitén på målning och green stuff-jobb blir lite sämre ju längre tiden går...

    Hur som helst så ska det bli förbannat kul!
  • Sitter o målar lite, men det är lugnt. Funderar mest över vilka goda öl jag ska suga i mig på kvällen. Tror det blir att gå mot det ljusare hållet, även om Red Seal Ale alltid slinker ner. Känns som dom mörkare varianterna får vänta till jul igen, är lite less på dom. Veteöl är inte någon favorit dock. Några kalla ljusa tjecker blir det säkert.
    Kanske en Laphroaig kommer med också, vore trevligt att hitta på hotellet.

    Jag funderar lite över display tray, tror faktiskt jag packar ner min enorma platta, mest för lättare transport mellan matcherna.

    Se upp för lag mustasch! MUSTASCH!!!
  • N.I.B: Det ryktas om att du lejer målarkraft istället :)

  • Jag har en del kvar, men torsdagen går bort pga jobb och fredagan kan det bli en del andra aktiviteter på.. men jag har åtminstone hunnit speltesta armén inte mindre än FYRA gånger! Wooot!

  • Har en del baser kvar att fixa (9 små och 7 stora) men i övrigt är jag klar!

    Annat var det förra året då jag var tvungen att bli klar med 10 gardister och 12 sentinels direkt ur lådan på 4 dagar :P
  • Äntligen färdig med målandet, basandet och allt crap runt om. Listan är speltestad typ 17ggr och är relativt nöjd med resultaten. Är så grymt peppad nu :)

    Kommer FUSK att vara öppet vid 8snåret på lördag nåntro?
  • Ca 3-4 månader innan fanatic anmälde jag mig, jag tog det lugnt.

    Sen så vart det helt galet, BA WOOW, jag har råd med 1 till grey knight i listan.

    Shit.

    Så jag började bygga en i plast, vart riktigt bra. Tog 2-3 månader att få klar, effektiv arbetstid, hmmm, 2-5 timmar max.

    Sen vart det panik, ÅNEJ, puritas har inte sitt namn skrivet på sin lilla skylt, GALET STRESS, eller inte, gjorde det ca 1.5 vecka innan klart på 20-30 min.

    Igår körde jag min andra testmatch mot en liten dude med necrons, jag hade vunnit om det inte varit för att det var cleanse, helt galet var det.

    Såg då hur kak-johans, känd på hammaren som Dragontear, gothic skepp såg ut.

    Turbo-awesome.

    Så jag fick lov att måla om mitt fula blå skepp som jag har som markör till min lance strike så den blev fin(are).

    Det gjorde jag idag. Ca ett par timmar.

    Har dock fått lite problem eftersom displaytrayet jag grundade igår blev JÄTTEKASST grundat, så jag vill grunda om den, fast jag har ingen färg och har inte råd att köpa.

    I värsta fall så får jag skippa den, vore synd eftersom den är större och kommer få min armé att se snyggare ut än om dom är crammade på en tray som är hälften så stor.

    Så nada stress, armén var klar ca 6-7 månader innan fanaticen, största delen iallafall, en del stuff i den är flera år gammalt.

    Så lycka till med innan fanatic stressen som vissa har, jag har nästan förlorat min förmåga att stressa.
    Och lycka till på fanaticen förståss, må alla veta att jag är en extremt bra motståndare då att köra mot mig nästan betyder automatisk vinst!

    :p
  • N.I.B: Det ryktas om att du lejer målarkraft istället :)

    Inte istället - också! ;) Det ryktas att du övergett Brets för Skaven Seto? Men det är klart, det blir nog en hel del moskiter i helgen!

  • Hahaha hade precis tänk skapa en likadan tråd idag runt 03:00 ner jag avslutade mitt målarpass. Det jag har kvar och måla är 1 Hellcannon med dess crew, 2 minotaurer samt 2 chariots. Minotaurerna och Charioten är till 75% målade, Hellcannon är grundad och på väg att sättas ihop. Det kommer att bli tajt, men jag tror att det kommer att gå bra. Dock vet jag inte hur det blir med move trays, men de kan inte ta så lång tid att göra.

    Ni kan ju alltid kika i min armédagbok för hur det ser ut.

  • Jag har varit klar sedan förra fanatic, sedan har jag varit klar efter det en 3-4 gånger. Nu senast blev jag klar i Tisdags. Just when I thought I was out, they pull me back in!
  • Jag satte igång med min armé straxt efter förra fanaticen och blev väl klar för en så där en och en halv månad sedan. Har dock fått göra några små modifikationer. Speltestad och klar! Fast jag har ju dock bara mött marines, Tau och Necrons med en förlust i bagaget och ca 10 vinster. Det säger absolut inget om min armé då motståndet inte var av världsklass ;-) Så det kan fortfarande gå hur som helst... Laddad till tusen! Och ganska nöjd med armén överlag. Fast jag har redan startat på en ny armé! Det blir Eldar, min sjunde 40K armé. Tjo ho!
  • Det ryktas att du övergett Brets för Skaven Seto?

    Det stämmer, Bretonnialistan är nog inte så rolig att spela mot alla VC - speciellt eftersom jag varken har målade Grail- eller Questing Knights.

  • jag har det lugnt värre, endast en Star Dragon, 2 lejon kärror och basning på 20 talet modeler, lugna gatan :s
Sign In or Register to comment.