Allmän introduktionstråd

2»

Kommentarer

  • Jaja sluta tjata jag ska introducera mig också.

    Jag heter minsann Niclas Ledin,20, och kommer från Umeå :). Har spelat figurspel i ca 10 år och har hunnit avverka ett skrämmande antal armeér. Igenkännbara armeér i omvänd ordning är mina nuvarande O&G, Lizardmen(väldigt röda), Chaos(nurgle, också röda), Empire(witchhuntertemad, har också lite rött i sig ;) ) m.m.

    Annars så är jag för nuvarande ordförande i Umeås största spelförening, nämligen F.U.S.K.
    En hemlig dröm jag har är att satsa mer på min målning, men glider alldeles för lätt iväg på visioner om coola arméer...
  • Aja, dags att styra upp den här syltan...

    Erik Fahlgård, Aka Falle, heter jag. Har spelat 40k sen i början av sommaren, dock som med det mesta jag fastnar för så spårar det lätt ur och jag har nu runt 4000p NurgleChaos att bära omkring på. Har i princip bosatt mig på FUSK, bor ett katapult-kast därifrån så det känns ganska naturligt. Min långsiktiga plan är att succsesivt överta FUSK och ta över världen.

    Gillar att konvertera och bygga grejer, det var nog det som lockade mig till hobbyn. Är som sagt ett ganska vanligt ansikte på FUSK's lokaler så kommer ni dit så är nog sannorligheten stor att det första ni hör när ni kliver in genom dörren är ett gäng svordommar från min sida över något projekt som går åt helvete ;)
  • klas robertsson heter jag, bestämmde mig för att seriöst ta tag i warhammer hobbyn i början av 2006. Innan hade jag bara hoppat till ifrån o målat modellerna med 1cm tjokt grundlager färg.
    Har en tomb kings arme och en (halv) lite söndrig orc arme. JUSt nu kämpar jag med att måla upp en Ogre kigdoms arme med diverse konverteringar och i 40k har jag Necrons.

    Just nu går jag sista året på gymnasiet, estetiska programmet, o försöker fundera ut vad jag ska bli när jag när jag slutar skolan inom en snar framtid. Musik är så klart ett stort intresse och jag spenderar ofta/Oofta tid med giarr o piano.

    Tycker annars det är myket bra med ett svensk warhammer forum så man slipper skriva på engelska hela jävla tiden.
  • Ola Örnberg, 29 år. Har inte så många tomtar på loftet för egen del men jobbar för/åt/med en del människor som har det.

    Började spela på den ungdomsgård jag jobbade på för kanske 10 år sedan. Därikring iaf. Ett uppehåll på några år men kom tillbaka med en Deathwing arme (lyckades sneaka till mig Fair Play priset) Fantasia Fanatic 2005.
    Sedan dess så är det Orks orks orks. En massiv 140 modellers grön, röd ork hord arme som gällt senaste 2 Fanatics och kommer en ny variant nu när nya codexet dyker upp.

    Har aldeless för många hobbies för att hinna med figurspel men kom på den smarta iden att man slutar sova. Funkar perfekt. Fanns mer timmar på dygnet då ha ha.

    over and out och tillbaka till målandet
  • Hej,
    Joakim heter jag och är 22 år. kommer ursprungligen från Luleå men har nu flyttat ner till Umeå på grund av studier.
    Intresset för warhammer kom någon gång runt 2003 då jag såg en match några spelade. Har sedan dess haft en Wood Elves armé till WHFB (som på något mystiskt sätt försvunnit spårlöst, men då bodde man nära en skog i Luleå så de kan mycket väl ha gjort den till sin Athel Loren).

    Mina nuvarande projekt är en Puritan Grey Knight armé(ligger runt 1000poäng just nu) samt en Eldar armé(hamnar någonstans runt 1800poäng), ingenting av detta är dock målat. Tidsbrist är det jag skyller på men lathet är nog den riktiga orsaken.

    Trots att jag har bott i Umeå i snart ett år har jag inte besökt F.U.S.K än, antingen har tiden eller orken fattats(skäms över detta faktum, men någon gång ska det bli av).
  • Hallå där! Pontus Hallén var namnet, uppväxt i Sundsvall men är för närvarande hemmastadd i Sollefteå. Har varit insat i hobbyn ett bra tag nu utan att riktigt komma igång, tråkigt nog. Har spelat 40k till och från under ett par år och då som nu har det mest varit Dark Angels som gällt.

    Håller för nuvarande på att sätta mig in i WHFB och funderar kring hur man skulle bygga upp en Wood Elves-armé på bästa sätt, sitter och bygger på ett antal 500-poängsblock. I övrigt är jag en riktig fluffnisse och jag älskar allt som har med bakgrunden till olika arméer att göra.
  • edited 10 november 2007 16:47
    Hejsan.
    Robin heter jag. Är 21 år gammal och bor i Skellefteå där jag studerar för tillfället.
    Är barnsligt förtjust i 40k, Imperial Guard. Började med warhammer när jag var typ... 15? Men det varade inte länge, tog upp det igen nu i augusti och har börjat måla upp en IG armé som jag hoppas ska bli klar till nästa fanatic i Umeå till våren.
    Var där nu under hösten men spelade inte.
  • Tjabba, Tjena & Hallå!

    Johan "Pilen/Wazz" Pilestedt heter jag, är född -84 i den gällivariska idyllen (snö, snö och snö).
    Har "spelat" 40k sedan... -94? (kommer inte ihåg, men när jag var ca. 10 år började jag)... Det hela började med att jag 8 år gammal såg Aliens och blev livrädd och förtjust - och när jag sedan såg mina kusiners figurer och nämligen en tyranid warrior och en genestealer så blev jag omedelbart förtjust... Så en Tyranidarmé och en genestealer cult-armé var mina första arméer :)

    Nu då?
    Bor nu i Skellefteå, pluggar datorgrafik och slöar som faesiken :)
    Jag har min ultramarine armé som jag brukar spela med på fanatic, utöver det så håller jag på med en horus heresy armé... Jag har alltid för många "seriösa" projekt på G (Epic: Dark Angels, Fantasy: Lizardmen, Highelves, Orcs, 40k: Ultramarines, Sons of Horus, Genestealer Cult)
  • Peter Strandgårdh, 25år, från Gällivare, figurspelare i en 12-13år. Har för första gången på bra länge lyckats få ihop en 2K armé. Crimson Fists. Till Fantasy är det Ogre Kingdoms som gäller, och ungefär när de får en armybook uppdatering kommer jag väl vara halvvägs klar med den armén. Jag har även väntat i åratal på en Dark Eldar uppdatering, men snart så, snart måste de komma...
  • Björn Engqvist, lundabo i Göteborgsexil.

    Spelar Eldar i 40k, åker på rätt många turneringar, har arrangerat några också.

    Kanske snyggast i 40k-Sverige.
  • Adam Jonsson, studerande umeå.
    Har spelat 40k sedan ett år tillbaka och blev snabbt förälskad i Imperial Guard.
    Exprimenterar gärna med guardens möjligheter och är stolt över att kunna presentera mig som "galningen med 12 sentinels" efter mitt första Fanatic HT 07.

    Förutom figurspel så sysslar jag även med airsoft, lajv och rollspel... Men fler nöjen än så räcker inte pengarna till.
  • OOoooh guard! Dom är så söta!

    Airsoft, lajv? Varför känner inte jag dig? Jag skulle vilja testa dessa, även bara på skoj.
  • Örjan studerande och "boende" i robertsfors 17 år
    spelar 40k och samlar fantasy. mina armeer är vostryans och orc and goblins har spelat i fanatic ett par år och det har aldrig gått bra för mig
  • Blom, Joakim blom

    16 årig pojke från norrköping förpestar NROK med min ständiga närvaro :P

    Har spelat warhammer sen tidig ålder (7-8 år inte säker) men vissa uppehåll. Spelar mest 40k började med orks, sen blev det choas helt nurgel inriktad, dark eldar härnäst, space marines scout baserad och senast IG mech. Fantasi har jag haft dvärgar nu mera beast of choas. LOTR har jag Uruk-hai och wood elfs.

    Går i 9an och har sökt till hotell & restaurang som gymnast inriktning.
  • Olle Gustafsson

    Jag är i startgroparna för att spela warhammer FB och har några olika småarméer mellan 500 och 1000P. Det är Bretonnia, Empire, Orks & Goblins, Skaven, Tomb kings och High elves. Jag bor i Vänersborg och är sugen på att lära känna folk som spelar och lära mig regler. Hör gärna av er om ni är sugna på att spela.

Sign In or Register to comment.