40k Sommar Kampanj

135678

Kommentarer

  • Jag tänkte höra om någon vore intresserad av att testa sin 500pts lista. Samma restriktioner som kampanjen ska ha. Ger ju en möjlighet att se vad som funkar på 500pts.

  • jaaaaaag, er fortfarende ny til 40k eller sidst jag kunna alle regler var kring 1990

  • en fråga igen kring omålade arme er det bara dom gubbar du har med i din lista? jag tänker på om en chaos gubbe blir prince eller spawn dom er inte på min lista, går det bra om dom er målad?

  • Säg till vilken dag du vill spela. Jag kan mellan 10-13 mitt på dagarna tex. Vi kan spela på fantasia det är riktigt roligt.

  • Jag kan spela mitt på dagen tisdag och onsdag, 500p på fantasia.

  • Tisdag kl 10 fantasia? Jag tror vi klarar oss på 3timmar.

  • Elias Palmarsson anmäler sig.

    "Buboes, phlegm, blood and guts! Boils, bogeys, rot and pus! Blisters, fevers, weeping sores! From your wounds the fester pours"

    Ska köra Nurgle Demoner om det är någon som undrar.

  • edited 29 april 2013 15:03

    Tjo! Jonas Molin här.

    Jag vill vara med. Se detta som min officiella anmälan.

  • Kommer bygga/spela Chaos space marines btw

  • Ok, tisdag kl 10.

  • Jag pratade med Jon på Fantasia det var ok vi spelade där.

    @Rekh vad var det du sa om reserver/deathwing assult/drop pods på 500pts?

  • Alexander Lejon ska också vara med. Nu attans ska det byggas en lista till nästa fanatic (och även fancy.. :-) ) som inte är sämre än.. ja sämst. : D

  • Och jag ska bygga mer IG!

  • Asch, svårt att hålla sig undan!

    Andreas Ådén anmäler sig, bygger vidare på min Dark Angels armé. Perfekt tillfälle att limma ihop det som ligger i oöppnade lådor och måla det omålade, har en del att välja på!

  • hmmm, det är svårt att undvika det här, Kristoffer Wikner anmäler sig. Ger mig bara mer möjligheter för mina Tau.

  • Torbjörn Gullo anmäler sig.

    Behöver en anledning att måla fler tyranider.

  • Jag ska sätta igång tau. Skriv upp Kasper Stenvall.

  • Fredrik Törngren - Dark Eldar

  • Tänkte bara säga att det blir Dark Angles för mig.

  • Undrar om det finns fler som vill testa sina 500pts listor. Har alpha testat min och konstaterade att vissa ändringar var på tapeten.

  • @mh , jag och Tompa kommer att vara på fusk och testa lite efter kl16 om du vill komma förbi

  • Vad räknas till uppgradering?

    ex: En tiomanna squad Tacticals betalar inte poäng för flamer eller Missilelauncher/Multimelta/Hvy Bolter, men de får dom inte heller "per automatik". Så min fråga blir då, får jag byta ut en Multimelta mot en Lascannon i ett senare skede?

  • @lost Tycker att det är rätt uppenbart att även saker som är gratis men avvikande från modellens ordinarie gear räknas som en uppgradering.

    Så du får inte byta ut din multimelta när du väl valt att ha en.

  • Jag letar efter fler som vill testa sina 500pts listor.

  • @Kendal, hade det varit uppenbart hade jag inte behövt fråga :-)

    ... men om jag kan köpa mer utrustning utan att byta ut, är det ok? Dvs det är bara uppgradering om man byter ut ngt som inte står under utrustning i "köpa delen" (kommer inte i håg vad det heter) av codexen?

  • Ja. Tex har du en 5 longfangs med 2 missile launchers kan du senare lägga till fler gubbar och fler tunga vapen så länge dina första 5 är oröda.

  • dea
    edited 2 maj 2013 09:40

    Ska passa på att lobba för en annan grej jag gärna skulle se i kampanjen. Skippa grupper och låt alla möta alla, gör det mycket lättare att fixa matcher plus att om jag inte hinner spela förstör jag inte för de andra i min grupp.

  • Jag är gärna öppen för testmatcher, om det är någon som också vill få chans att prova och revidera sin lista. :)

  • @Roxr Lördag efter lunch? Ska spela Malifaux på förmiddagen så antigen före eller efter sen har jag hela söndagen ledig.

  • @mh. Just i exemplet med Long Fangs så måste alla köpa heavy weapons. Står i codexen. Tror att det var folk som gjorde fel med det på fanatic.

Sign In or Register to comment.