40k Sommar Kampanj

124678

Kommentarer

  • edited 2 maj 2013 13:07

    @mh Söndagen skulle passa bäst för mig, då jag ändå tänkt spela med ett par kompisar. Då kan vi köra i samband med det? Vart ska vi hålla till isåfall? FUSK?

  • mhmh
    edited 2 maj 2013 15:09

    @Seijsing ok. Kan ta mina tau istället. Jag kommer ha en 6a med bonding knife. Senare kommer jag lägga till 4 warriors uppgradera en till chef köpa emp granater till alla och lägga till en transport.

  • @Roxr Fusk blir bra. Kommer vara där hela dagen.

  • @mh Sweet, då ses vi där! Jag lär dyka upp strax efter lunchtid!

  • Lite ny info kring denna kampanj.

    Vi kommer att ta bort gruppspelen pga många önskemål. Så det som gäller är att ni kommer få spela hur många matcher i veckan ni vill, dock så kommer bara dem fyra bästa resultaten. Ni kommer dock inte kunna spela mot samma spelare för att få bättre resultat. Första matchen mot samma spelare är det som räknas. Ni får självklart spela mot dem igen vid nästa poäng ökning(Period) och få poäng för de.

    Angående upgradering kring vapen och utrustning så är det sagt såhär, så fort du byter ut något vapen ifrån det basic vapen som gubben kommer med räknas de som en upgrade även om detta är en gratis kostnad.

    Scenariot kommer att komma ut under helgen.

    Jag kommer även lämna över allt ansvar till @Kendal kring denna kampanj, jag kommer endast att fokusera på att skriva scenariona. Det kommer att komma upp en ny tråd när denna kampanj drar igång dvs mest troligt 12 Maj.

  • jag vill hoppa på.... :-)

    Linus Söderberg, Ultramarines

  • Ser att jag inte är uppskriven på listan än så jag får väl anmäla mig igen,,

    Andreas Ådén - Dark Angels

    Anmäler sig

  • Nu är du uppskriven, förlåt att jag missade dig.

  • jag vill gerne köre nogra föera test matcher med mina chaos space marines, jag finns på fusk måndag till fredag mellan 9- 18 ish hela nästa vecka

  • Anmäler mig för Tau

  • Jag anmäler mig härmed. Inte riktigt bestämt mig om jag ska gå på nåt nytt eller mina vanliga orker. /Peter Forsgren

  • mhmh
    edited 9 maj 2013 15:36

    @Thamier imorgon Måndag (6 maj) är du sugen på att köra mot 500pts Tau? Jag kan kl 10.

  • @mh japp helt klart :)

  • Vart vill du spela. På fusk eller fantasia?

  • fusk om det går bra måndag den 6

  • Japp. Ses där. Kommer vid 10. Kan vara någon minut sen.

  • Är väl dags jag anmäler mig också, ingen vits att dra ut på det :)

    Tomas Hammarström, CSM

  • "Utöver detta så kommer du få 15 Kampanj poäng ifall du spelar omålat första matchen och helt målat och basat sista matchen."

    Är det för varje omgång? eller första och sista matchen i v1-2 eller första matchen och sista för hela kampanjen? såg att det är ändrat från 5 till 15 så jag blev lite fundersam hur det gällde. påverkar ju lite hur man bygger.

  • Målar poängen är inför varje period dvs 2veckor.

    Du kommer kunna få 60 Kampanj poäng från målningen totalt

    Och sedan så kommer du kunna få 256 Kampanj poäng från matcher om du spelar 16-0 alla dina 16 Matcher

  • Anmäler mig då. Ska spela SW. / Micke Westin.

  • Vanligtvis kör man ju ett rutnät på 6 rutor, när man ska placera terräng och rollar en d3 för antal i varje ruta. Ni skriver att förutom avvikelserna i tråden så följs boken. Så även nu på 48x48" spelplanen så kör vi 6rutor? Bör vara så, vill bara ha det bekräftat isåfall.

  • På sidan 120 i regelboken står det att man delar upp bordet i 2' by 2' sections. Så ska vi spela på 4' by 4' bord så ska man dela upp bordet i fyra kvartar enligt regelboken.

  • Bra, då har vi klarhet på det. Tackar.

  • Vad gäller gör regler vid användande av drop pods? Har hört att vissa spelar att den förlorar en hull point när den landar, konstigt läst i min värld. Hur ska man tänka med dörrarna när man väl fått den på bordet? Om man öppnar dom ska man ignorera dom helt eller ska man spela hela den som ett fordon. Alltså kan man mäta 6" från spetsen av en öppen dörr när det gäller disembarking. Vore enklast om man mätte allt från "hullet" kan jag känna. Och fäller ut dörrarna om det är fysiskt möjligt att göra det. Kan ju vara terräng, figurer eller världens kant som gör det omöjligt. Självklart ska man alltid kunna skjuta igenom drop poden. Skulle man spela enligt regelboken helt så borde man väl deepstrika den öppen. Men blir väldigt konstigt senare då. Typ att du kan stänga in modeller med den et c etc..Frågorna är många och hoppas även svaren blir det. Vore kanon med tydliga regler så man slipper bli ovän med motståndaren pga olika tolkningar av en dåligt FAQ:ad modell. Tack på förhand.. / Snuffy

  • Anmäler mig Kristoffer Wikner, Tau

  • edited 9 maj 2013 18:51

    Drop poden är en helt ok faq:ad modell. Drop pods tappar inte hull points när den anländer. Det står i den nya faq:n som kom före fanaticen. Man mäter ifrån hullet när man dissembarkar och man behöver inte öppna dörrarna. Ser man inte igenom så kan man inte skjuta då man använder TLS. Men det innebär även att din stormbolter inte kan se något då man mätar TLS från mynningen på vapnet. Sen räknas den som ett fordon. Det är då så här jag har tolkat reglerna. =)

  • Jaså, det har kommit en FAQ. Tack då ska jag kika på den!

  • Jag tar också och anmäler mig, Björn Svensson, Tau. Det kommer dock hända att jag troligtvis inte kommer befinna mig i Umeå hela perioden när vi är inne på mitten av juni, eftersom jag kommer hälsa på släkten nere i skåne och ev. sommarjobba från missommar och framåt, men tänker vara med så länge det går.

    Hur är det med gällande målningen för halvmålat? Jag har en massa extremt grundmålade pathfinders m.m. samt alla gamla modeller från förr skall få sitt färgschema uppdaterat. Är det "All or nothing" som gäller eller får man en bråkdel av målningspoängen?

  • FRÅGA:

    Om man spelar utan HQ, har man någon warlord? dvs blir "sereganten" med bäst Ld warlord? får han/hon slå på warlord tabellen?

Sign In or Register to comment.