Fancy Fanatic VI

dea
edited 3 december 2012 07:56 in Turneringar / konvent

6:e upplagan av Fancy Fanatic går av stapeln 5:e januari 2013.

Plats: Origo

18 års åldergräns

Kostnad

500:- /pers, i anmälningsavgiften ingår middag, fyra öl/cider eller tre glas vin (självklart finns det alkoholfria alternativ) och snacks

Mat

Förrätt: Gratinerade rödbetor med chevré, rostad solroskärnor och honung

Varmrätt: Örtmarinerad fläskfile med burgundisk rödvinssås och rostade potatisklyftor i ugn

Dessert: Vitchokladpannacotta med varma bär

Klädsel

På Fancy Fanatic kan man inte komma och se ut hur som helst. En viss nivå av Fancy-het måste uppnås. Följande gäller:

Minimum upptill: Skjorta. Hel, ren och helst nystruken. De flesta skjortor går bra förutom rena semester/hawaiiskjortor

Minimum nertill: Långbyxor, skor och strumpor, hela och rena. Gärna kosymbyxor och någon form av finare sko. Jeans går bra så länge de är hela ("modernt" trasiga inte ok) och rena. Enklare skor går också bra om de är nya.

Dricka

Nytt för i år är att turneringen kommer att hållas på en plats med bar, det innebär att ni inte får ta med er egen dricka. Baren är billig och välfylld. Följande gäller dock angående komsumptionen av alkohol. Drick inte mer än du kan hantera! Deltar du i Fancy Fanatic är du mogen och erfaren nog att sluta dricka innan du börjar kräka ner toaletten/golvet eller få impulser att stage-diva över någon annans armé (att thrasha sin egen armé efter du spelat färdigt alla dina matcher är tillåtet så länge inte omgiviningen eller inredningen tar skada). I och med att du betalar anmälningsavgiften godkänner du att efterdebiteras eventuella extrautgifter som orsakas av ditt eventuella vårdslösa beteende.

I anmälningsavgiften ingår fyra öl/cider eller tre glas vin


Format

Årets Fancy kommer att spelas i två manna lag, gäller både Fantasy och 40K. Ni kommer alltså anmäla er i par.

40K
* 1000p per spelare, lagets arméer behöver inte normalt kunna vara allierade
* Max en flyer/flying monstrous creature

Tre matcher kommer att spelas individuellt och en i form av Carnage.

Fantasy
* 1500p per spelare
* Inga lords men 50% av poängen får användas på Heroes

Även i Fantasy kommer minst tre matcher spelas individuellt


Val av Matchup/Deploymentzone:

Följande gäller för båda spelen.
Det mest välkladda laget får välja om de ska vara dem som väljer matchup eller deploymentzones. Det lag vars medlemmar uppfyller minst av nedanstående punkter får välja.

  • Har inte slips/fluga
  • Har inte matchande Kostym/Kavaj/Frack på sig
  • Har gymnastikskor/enklare skor istället för fin– eller klackskor
  • Jeans istället för kostymbyxor

Om det är lika i uppkläddhet enligt punktlistan ovan kan ett lag i gentlemannamässig anda erkänna sig besegrade ifall de anser att motståndarna toppar deras egna utstyrslar med något extra, typ välvaxade mustascher eller något i den stilen. Händer inte det slår ni tärning om saken istället.

När det vinnande laget valt vilken av rollerna de vill ha så börjar laget som ska välja deploymentzone med det. Laget som väljer deploymentzones bestämmer samtidigt vem av dem som ska spela på vilket bord. När det har gjort detta, så får det andra laget välja motståndare genom att inta ledig deploymentzone på respektive bord.


Anmälan startar lördag 1:a december på Fantasia, vi öppnar 10.00. Det är plats för 10 lag i respektive spel, kl. 11.00 släpper vi lediga platser fria mellan spelen.
Kom ihåg att ni anmäler er som lag, det räcker att en ur laget är på plats.

Tidsschema

12.00 Insläpp och mingel
13.00 - 15.00 Match 1
15.15 - 17.15 Match 2
17.00 Baren öppnar
17.30 - 19.30 Match 3
19.30 - 20.30 Middag
20.30 - 23.00 Match 4
02.00 Slut

Det kommer finna möjlighet att köpa lättare tilltugg under dagen, så var inte orolig att det inte är någon lunch

«134

Kommentarer

  • Oo, likeylikey! Men så tidigt efter nyåret? Har ni ingen mercy på folk som vill åka utomlands till solen (Thailand, Finland osv osv)?? Nämen, bara bra att ni ger info så tidigt så man hinner fixa resan tillbaka för årets bästa lördag!

  • solen? i Finland?

  • Vet du inte att alla finnar är solblekta?

  • Första posten uppdaterad

  • ヾ(⌐■_■)ノ♪

    Najs

  • Jag är lite fundersam hur tiderna är tänkta. 3 matcher där 2 av dem är 2h medan den sista är 2+2. Ska det vara en så pass lång match eller är det match4 eller middagen?

    Sen, lag om 2 men individuella matcher? Är det en dubbelturnering eller en individuell turnering med lagpoäng?

  • Kanske den sista matchen egentligen ska kallas match 4? det står ju i infon att det är tre individuella matcher och den sista spelas i lag :)
    Nu är ju frågan hur armen kommer att se ut...

  • Fantasy
    * 1500p per spelare
    * Inga lords men 50% av poängen får användas på Heroes

    Menar ni verkligen 750pts heroes?

  • Yes, tanken är att du kan använda Lordpoängen till heroes

  • Hur många peg-hjältar får du in på 750pts Daniel? :P

  • edited 25 oktober 2012 06:47

    3 maxkittade och fortfarande en Sorc :)

  • 3 maxkittade och fortfarande en Sorc :)

    Visst är det skönt att det finns spelare om inte utnyttjar reglerna hela tiden:-)

  • edited 25 oktober 2012 11:12

    "Sen, lag om 2 men individuella matcher? Är det en dubbelturnering eller en individuell turnering med lagpoäng?"

    Jag upprepar den här frågan, jag antar att det är den senare men det känns inte helt klart.

    Edit: Medans jag tänker på det, kommer det vara indelning efter snällhet den här gången?

  • Jag är lite fundersam hur tiderna är tänkta. 3 matcher där 2 av dem är 2h medan den sista är 2+2. Ska det vara en så pass lång match eller är det match4 eller middagen?

    Har det blivit tydligare när jag uppdaterade schemat?

    Sen, lag om 2 men individuella matcher? Är det en dubbelturnering eller en individuell turnering med lagpoäng?

    Tre matcher kommer att spelas individuellt men resultatet räknas tillsammans. Den sista kommer att spelas som ett Carnage (om ni minns det). Då kommer ni spela tillsammans men ändå inte:-) mer förklaring kommer

  • Edit: Medans jag tänker på det, kommer det vara indelning efter snällhet den här gången?

    Det kommer det inte att vara

  • Första posten uppdaterad med lite info om klädsel och hur den kan påverka matcherna

    "Sen, lag om 2 men individuella matcher? Är det en dubbelturnering eller en individuell turnering med lagpoäng?"

    Om jag får igenom mina obskyra idéer i 40K kommer ett par av de individuella matcherna att påverka eller ha potential att påverka varandra.

  • I like this a lot!

  • "Allt som bärs i förmån för att få välja deploymentzone måste bäras hela matchen." Hoppas de har bra ventialationssystem. 3 delad kostym en hel kväll i ett rum fullt med mogna män. Möjlighet till odör finns.

    Bra att ni la det på lördag eftersom jag kommer hem från Thailand på fredag ;)

  • Får man ha allierade i sin armélista?

  • Vi bjuder ej på ventilation, man kan däremot om man frågar snällt få en arbetande personal med ett palmblad bredvid sig.

  • Hoppas fortfarande på svar, så jag vet vad jag skall måla upp för skit!

  • Får man ha allierade i sin armélista?

    Det får du, så bara att börja måla

  • Jag jag jag.... snälla snälla söta rara jag tar en sån där personal med palmblad :-)

  • Najs med lite gubbspel i kostymen =)

  • "Vi bjuder ej på ventilation, man kan däremot om man frågar snällt få en arbetande personal med ett palmblad bredvid sig."

    Det låter bra, jag tar gärna en sådan "arbetande personal". Kommer att känna mig som hemma efter resan.

  • Får man (i mitt fall Tyranider) välja regelboks-, eller codex-spells inför varje match? Eller ska jag skriva in på armelistan vad jag spelar med?

  • Får man (i mitt fall Tyranider) välja regelboks-, eller codex-spells inför varje match? Eller ska jag skriva in på armelistan vad jag spelar med?

    Återkommer med svar

Sign In or Register to comment.