Fancy Fanatic VI

13

Kommentarer

  • Så... Rent allmänt, kommer ni spela med bra arméer eller tar ni det som är coolt men kanske inte lika världsbäst?

  • edited 2 januari 2013 02:13

    Min lista kommer nog placera sig under kategorin "Dyra krattor".

    (Med en ledare som kan ha potential, beroende på vad han får för skills. Ja, jag ska spela Chaos.)

  • Med det jag hinner måla färdigt... :-)

  • alltid coolt och råkar det sen vara bra så är det ju helt klart en bonus (nu tenderar det mesta bli bra när jag spelar med det:-)

  • edited 2 januari 2013 07:01

    Det är rätt Linus! :)

    Själv funderar jag mest på om 3 hq på lite över hälften av poängen inte ändå är mest jag. Menar, visst bygger man listan först och främst på hur snyggt den ställer upp på spelbordet? :) Äsch, jag får se. Jag kommer ha 2 grupper grey hunters i pansarbil, med trollkarl respektive fältprälle som leder dem med lite understöd från två speeders, det är klappat, klart, låst och 100% bestämt. Men visst är det lite fräckare att kompletera med en fet djävla bikerlord som åker solo och svingar hammare än med en femma terminators...även om de helt säkert är det bättre alternativet? Snälla säg ja...

    Om ni undrar, så eventuell flyer tänker jag ta kål på med ett gammalt beprövat sätt...genom ren och skär tur.

  • 40k:
    Kommer warlord traits att väljas enligt fanaticmodellen eller vanlig modell?

  • 40k: Kommer warlord traits att väljas enligt fanaticmodellen eller vanlig modell?

    Man slår först, och väljer tabell sedan

  • Okey Gentlemen dags att stryka skjortan, pressa byxorna och putsa skorna :-)

  • Grinig gubbe på bänken hejjar buttert på de griniga gentlemännen på Origo! Ungdomen nu för tiden! Det var bättre förr! Hrumpf!!

  • Okey Gentlemen dags att stryka skjortan, pressa byxorna och putsa skorna :-)

    Måste bara ut och shoppa först

  • woho.. det mesta har färg å snart e allt klart, måste dock tvätta lite kläder om man ska bli proper! Öpherpeps!

  • Skjortan struken och packad, västen likaså. Om jag bara kunde få skavsåren att ge med sig kunde det här bli en kalashelg...

  • inget strykjärnssatan.... fråga bara? om man har en kompis som vill titta förbi och se vad som händer^^ får han det? finns det nå kriterier för klädsel osv`?

  • Exakt. Ska man stryka kostymen så man får glida förbi eller är det players only?

  • Före fem går det att kika förbi (om man ser till att vara rätt klädd). Efter fem går det däremot inte att komma in

  • SAANS JÄLA RV KK... Trashade just min låda med tanks. F*TTA...

  • SAANS JÄLA RV KK... Trashade just min låda med tanks. F*TTA...

    :-)

  • Bah... Orkar inte måla längre, det går bli imorgon. Mingel till 13:00? :p

  • Ska fan börja med prepainted.

  • edited 4 januari 2013 18:17

    Jag har gjort mig lite dodgeball markörer jag! Lär aldrig använda dem igen, men ett så vackert scenario kräver sina objektiv :)

  • Nä nu skiter jag i detta. Detta är straffet för man valde att ta med sig 30-06an och en låda Sako Hammerhead kulor till småland under jul istället för den ej så färdiga armen. Hade typ bara roliga klart. Men nu... Äää spelar roll jag målar så fult så folk kommer inte märka ändå.

  • @Byrne: Jupp, första matchen börjar 13.00 :-)

  • Tack för en rolig turnering med genomgående mycket trevligt motstånd, som dessutom var såpass hyggliga att ni valde att lägga er i samtliga matcher! Hoppas verkligen att ni behåller lagdelen till framtida turneringar, gjorde matcherna extra roliga i mina ögon.

    Se till att det blir av en turnering i augusti nu också!

  • Får instämma, precis lika trevligt som förra året! Och ungefär lika otrevligt dagen därpå... Bucklan rymdes med näppe som handbagage ;-)

  • En herre frågade under sista matchen vad min Tervigon-truck är i för skala. Jag minns tyvärr ditt namn, men du ser det kanske här. 1/48 är den i.

  • Som arrangör vill jag tacka alla deltagare för en sjukt rolig turnering (äntligen kan jag säga det som spelare också:-). Även passa på att tacka Anders Osbäck som styrde upp Origo (bästa lokalen hittills)

    Hoppas alla hade lika trevligt som jag (men mådde bättre på söndagen) och så blir det ytterligare en Fancy i augusti (mer info om det senare i år).

    Resultat kommer senare i veckan men som sig bör så såg vi arrangörer till att placera oss lite längre ner på listan för att inte sticka någon i ögonen.

  • Jag skulle själv vilja säga att det var en väldigt trevlig dag och vill tacka alla som kom dit och spelade! Sen en hälsning till alla trevliga människor som var där från personalen på origo!

    Tack dea för möjligheten att hjälpa till och vara med!

  • Som vanligt en mycket lyckad och trevlig tillställning, årets självklaraste bokning för mig. Mycket skoj att det blir en till, bra val Dea (du kan boka in mig redan nu).

    Tack till arr- och lokal personal. Jag väljer inte att tacka mikrofonen =P

    Sen kanske vissa vart lika sliriga som jag och glömde kvar alla mina böcker och papper på plats.

  • Måste säga att det var grymt kul. Även att få vinna mot Dea och Daniel var riktigt kul. Sen att min Annihilation barge var helt störd sista matchen gör det hela bara roligare. Att få 10 hits av 4 skott inte helt fel.

Sign In or Register to comment.