Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

1101113151629

Kommentarer

  • edited 28 maj 2012 16:25

    Man kan verkligen säga att vårt passing game kom av sig. Två av två passningar misslyckades, den sista i runda 5 i andra halvlek när Sideliners lägger en passning ned mot en väntande receiver långt nere på Corruptors planhalva. Reroll på att fånga hjälper inte, och under runda 6, 7 och 8 misslyckas samtliga Sideliners relativt ohotade försök att plocka upp bollen och matchen slutar odramatiskt 0-0.

  • Lät som en förbaskat tråkig fight :S

    Någon som känner suget att spela ikväll (efter 2000) alt i morgon kväll?

    Sandra jobbar natt nämligen så jag har inte allt för mkt att göra.

  • Jag spelar gärna mot dig den tiden.

  • Frantic: Vad hade du väntat dig med ett Nurgle-lag på plan. Blir sällan spännande då.

  • Oh ja, de kan rensa på rätt bra, jag tror det faderskapskännslor som spelade dina warriors ett spratt ;)

    Akerman - idag eller i morgon?

  • Måste bli idag isf. Lillspräckarn kunde spela i morgon så jag bokar in han då.

  • Gud vad störande det är att vara utan mobil telefon......

  • Sådär, då var nya datorn helt fixad, bara lite program som saknas sedan är den klar för att premiärspela lite Blood Bowl på den.

    Basse - Ska jag komma förbi med en "gammlur" till dig eller slår du till på en ny?

    Typ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1074844 eller den kanske är i dyraste laget?

  • @Frantic, jag fick tag på en "Gammlur" idag. Tyvärr så var tydligen alla mina nummer sparade på min förra telefon och inte SIM-kortet... gråt, hulk

    Snälla anhängare av Nuffle, besök mitt tempel på mariehem imorgon kväll(onsdag från 20.00) och jag skall offra alvkött till Eder.

    Mitt nummer är 070-5588573 och det enda nummer jag kan utantill är ditt Frantic, men du har ju match endå imorgon kväll så.. skicka meddelande någon spelsugen så skickar jag tillbaka direkt beroende på om jag kan eller blivit bokad redan (ja, jag tror verkligen att "alla" kan på en gång då jag har mindre än ett dygn i framförhållning)

  • edited 2 juni 2012 10:34

    Hur ofta har Norse och speciellt då kanske snötroll, bra hygien?!? :)

  • @Frantic blir det match ikväll?

  • Någon som har Frantic telefon nummer? Vore tacksam om ni kunde viska det till mig.

  • Tjo!

    Det blev ingen match för mig för lillspräckarn lämnade återbud i sista sekunden....

    Mitt nummer är 0, sju, 0 393 393 ett, nu har du det till nästa gång.

  • Nu i veckan vill jag spela, gärna vid 18-19 på em.

  • Jag kommer att vara utomlands ons-sön denna vecka så jag kommer inte att svara på tilltal i denna tråd den här veckan. Kollar nog in nästa måndag igen.

  • edited 4 juni 2012 06:22

    Följande matcher återstår av omgång tre:

    Team 1 vs. Team 2
    Roll The Die Saints - Night Prowlers
    The Littlespretchers - Prehistoric Negotiators
    Iron Brewers - Das Orks

    Det ryktas också om en förortsdrabbning mellan obesegrade Waldenhof's Finest och klart besegrade Sensmoralic Sideliners ikväll! Någon som vågar satsa på resultatet? Belöning vid rätt svar utlovas!

  • edited 4 juni 2012 06:41

    Tror på 2-1 till Sideliners efter att Skadeglad orsakat en -MV på dasspapperet (som han dock regenererar).

    För övrigt kommer jag att spela min runda fem match mot trädklättrarna imorgon kväll. Trodde jag skulle knipa titeln med att spela klart mina fem rundor först, men om ni spelar ikväll så hinner ju ni före :(

  • "Oj vad fort det gick" som tjejerna brukar säga

  • Tror dasspappret och gasbindan kommer att ha lekstuga med Sensmoralic´s linemen, men i slutet så kommer bristen på ag 3 spelare göra att matchen slutar lika trots spelarövertaget. 2-2

    Jag kan spela i morgonkväll om någon känner suget sådär runt 20.30 tiden hemma hos mig.

  • edited 4 juni 2012 13:25

    Ingen uppdatering på hur det går i matchen? Har stora pengar på spel hos min lokala goblin Bookmaker. Tror som sagt på sideliners.

  • edited 4 juni 2012 15:30

    Waldenhof's inkasserade sin första förlust i matchen mot Sideliners. Norselaget hade en lämplig förmåga att få de odöda spelarna av planen i drivor, vilket resulterade i att coach Dante fick se sitt lag kämpa i numerärt underläge i stort sett hela matchen.

    Trots bara en handfull spelare på planen lyckades Waldenhof's stjärnspelare, Ghoulen Karl Flint bryta sig ut med bollen i tryggt förvar och kvittera matchen tidigt i andra halvlek. Sidelines hade dock gott om tid på sig att ställa upp, knocka ett par spelare, och sedan trycka in vinstmålet sent i andra halvlek.

    Matchen slutade alltså 2-1 till Sideliners, precis som spelgurun Stareater förutsett. När Stareater dessutom i stort sett lyckades förutse Skadeglads fula påhopp på Dasspappret (som gav MNG) började rykten snabbt florera om att matchen är uppgjord. En utredning har inletts, men i väntan på resultatet från den så utropas Stareater till segrare av bettingtävlingen och får ta del av följande pris; En 10k reward på valfri* spelare i ligan

    *Får ej kombineras med andra erbjudande, eller användas på en spelare i Sideliners

  • Finns en orc blitzer med sty fyra om du har dålig fantasi ;)

  • edited 4 juni 2012 17:00

    Anser att det var rätt så uppenbart att härleda resultatet från förutsättningarna. Tror Frantic hade fått samma slutresultat om han bara hade kommit ihåg att räkna med Corioliseffekten. Skall nu ta mig en titt på vilka spelare som jag anser vara värda en "reward". Fantasi har jag nog så det räcker. Får jag förresten sätta den på en av mina egna spelare?

    Edit: Stecken Messerman, Ghraak Ironjaw, Karl Flint eller någon i mitt eget lag jag blir irriterad på ligger ganska bra till på listan.

  • Nej det får bli som frantic föreslår Orc blitzer ironjaw som får ett bounty på sitt huvud.

  • Setomidor: tar jag dessa pengar från egen kassa och begär ersättning från dig eller sätter du upp priset på grimjaws huvud.

  • Nu finns det en 10k reward på Ghraak Ironjaw, bara att casha in! :)

  • Sweeeeeet

    Ghraak kommer på besök ikväll. Kan bli en och annan doja, jag menar 10k är ju ändå 10k ;)

  • edited 5 juni 2012 05:51

    Stupid me. Skulle satt bountien på Basses -AV woodelf lineman som jag tänkte såga ner ikväll. Lätt sätt att tjäna 10K.

  • Jag har dessutom en som både har -AV och niggling men jag tror han ligger på sjukan nu, och eventuellt kanske han "råkar" ramla ur sängen och linda in sig i slangen till droppen såpass att han passerar till de sälla jaktmarkerna... vi får la se...

  • edited 5 juni 2012 06:41

    Ser att min inklistring (av en historia) inte kom med i mitt förra inlägg som hör till kommentaren 10k är ju ändå 10k.

    Finns ett skämt/historia som heter Fifty bucks is fufty bucks som jag tänkte på när jag skrev kommentaren.

    Morris and his wife Esther went to the state fair every year, and every year Morris would say, ‘Esther,I’d like to ride in that helicopter.’

    Esther always replied, ‘I know Morris, but that helicopter ride is fifty dollars, and fifty dollars is fifty dollars’

    One year Esther and Morris went to the fair, and Morris said, ‘Esther, I’m 85 years old. If I don’t ride that helicopter, I might never get another chance.’

    To this, Esther replied, ‘Morris that helicopter ride is fifty dollars, and fifty dollars is fifty dollars.’

    The pilot overheard the couple and said, ‘Folks I’ll make you a deal. I’ll take the both of you for a ride. If you can stay quiet for the entire ride and not say a word, I won’t charge you! But if you say one word, it’s fifty dollars.’

    Morris and Esther agreed and up they went. The pilot did all kinds of fancy maneuvers, but not a word was heard. He did his daredevil tricks over and over again, but still not a word.

    When they landed, the pilot turned to Morris and said, ‘By golly, I did everything I could to get you to yell out, but you didn’t. I’m impressed!’

    Morris replied, ‘Well, to tell you the truth, I almost said something when Esther fell out, but you know, fifty dollars is fifty dollars!’

    Nu har jag pratat med Basse och vi är båda med på att ändra lite på reglerna så mina pengar som jag satsade på hans linelf innan jag lade ner Warpstone Wrestlers borde ändå få räknas med. Finns faktiskt lite taktiska fördelar med att ha en spelare med "bounty" på.

    Så kan vi inte ändra lite på reglerna där?

Sign In or Register to comment.