Bubble Season 5(6) En Blood Bowl Liga - Planering, anmälan, diskussion & allt annat tråden

191012141529

Kommentarer

  • Idag kan man klart skylla Bluebloods sönderfall på tärningsgudarna, har nästan aldrig sett så många ettor och skallar på single-dice blocks samtidigt som mina killar slog sönder alvrustningen som om det var papper! Matchens höjdpunkt måste varit när en av Bluebloods Blitzers blev CAS:ade, resultat 6+8 (Död), reroll med apotekarn för 6+8 igen :P

    För vikingarna gick det bättre, en Lineman på någon sorts framgångsvåg knep en interception mitt på banan när alverna försökte kasta bollen över (Throwern var KO så ingen Safe Throw!), han blitzar sig därifrån och slår en kille Seriously Injured och trycker sedan in 1-0.

    Slog 6+6 på min Werewolf som improvement ( :D ) och 6+5 på Snötrollet ( :( ), visst borde det vara värt med en S5 Ulfwerner?

  • Imorgon onsdag em vill jag mörda(läs spela) runt 18:00!

  • Berghem tröstar sig med att vi hittills är obesegrade. Det ni!

  • edited 23 maj 2012 02:01

    Idag vill ledningen för Sideliners uppmärksamma Blitzern Meili Madeyes, som efter matchen mot JIHAD 49:ERS igår blev ligans första spelare med att uppfylla en Lucky-13 Suite, dvs. ha gjort en Comp, en TD, en Interception, en Cas och fått en MVP.

    Själva matchen igår vanns av 49:ERS med 3-1 och hela 6-4 i CAS efter en tidig inledning på det aggresiva spelet, då flera av Sideliners spelare förpassades till bårar och britsar av olika slag. Sideliners försökte förgäves komma ikapp i antal spelare på planen men fick ständigt slå ur numerärt underläge, och när slutsignalen gick återfanns bara tre spelare från hemmalaget kvar på planen. Sideliners har nu två av sina största stjärnor samt två mer... umbärliga spelare borta inför nästa match.

    Noterbart att två av sideliners spelar, Snötrollet Skadeglad och Varulven Fenris Blackpelt, båda visat sig oväntat skickliga med bollen (slagit +AG), oväntade talanger som enligt uppgifter förtrycks av lagets ledning till förmån för med ytliga, fysiska färdigheter.

  • edited 23 maj 2012 06:19

    Från

    Aferlifebladet

    Vad är ett derby mellan Sandkrigarna och Nordiska barbarerna? Den kan ju va fruktansvärt långtråkig, o dötrist o tråkig o alldeles... alldeles underbar!

    Förmodligen den bästa och mest underhållade fighten för i år där båda coacherna såg otroligt nöjd ut. När fighten var över så stod de och höll om varandra, snackade taktiker och uppspelsvarianter, var det sann sportmanshipsanda eller var det bara ett spel för galleriet? Vi låter bli att spekulera i detta och längar till deras returmöte. Var, när och hur det kommer att ske vet vi inte, men det är ett möte som ingen kommer vilja missa för lever de bara upp till hälften av de åstakomm i denna batalj så kan de dubbla inträdesbiljetten, för stadion kommer att vara fullsatt!

    Fightens lirare: Kovarro som SI båda "Ulfarna". Brutal, hänsynslös och hårig rygg, vad mer kan man önska?!

  • Blev det match mellan Littlespretchers och Iron Brewers igår?

  • @Setomidor Yes det blev match jag lade just in den i BUBBLE systemet.

    Verkar som jag möter Zenith och Das Orks i nästa matche. Ska bli härligt att få stångas med lite grönskin!

    @Zenith Vad har du för telenummer? Jag kan nog lira ikväll på kort varsel verkar det som. Såg att du skrev att du ville spela efter 18:00 jag finns tillgänglig bara att ringa. 0706550489

  • Grattis till vinsten, och bra rapport :)

    @Bloodbowl2 / Mack: Ni verkar glömt att rapportera skadorna för "Roll the Die Saints" från er första match?

  • edited 23 maj 2012 12:13

    Ja det har vi, jag hade bara en kvart på mig att rapportera, och det är också första rapporten med detta rapportsystemet. :) Och kul att läsa din skrivna rapport Mack!

  • Har ni öppnat upp så man kan möta vem som helst? Eller ska vi fortsätta med att förska få ihop så att runda 1-5 spelas i turordning?

  • Jag är helt enkelt sjukt Blood Bowl sugen!

  • Jag tycker det verkar som att "försök spela runda 1-5, men kläm in lite extra matcher om ni vill"

  • Precis, spela så mycket ni har lust med men prioritera matcherna mot de planerade motståndarna om ni har möjlighet!

  • Någon som vill lira i morgon fredag? :) Dvärgarna börjar bli lite väl rastlösa och följden blir att de sitter och hivar lite väl mycke mjöd!

  • Jag spelar gärna någon match under för eller eftermiddag kommande tre dagar mot någon jag inte mött än.

  • @Akerman: "tyvärr" så är det brännbollsspektakel och eget mjöd för hela slanten under fredag för mig.

    @Dante82: kan man förskjuta söndag eftermiddag till söndag kl 20?

  • @KristofferMcSorley ska du vara med och svinga slagträ efter liten dvärgskalle för att sedan springa som en gris runt tomteluvor? Tror faktiskt jag ska svänga förbi ängarna för att se när några vänner ska göra sitt bästa att inte totalt skämma ut sig...eller de kommer de göra ändå :)

    @Alla-andra-jag-ej-mött Tveka ej att höra av er om ni är spelsugen!

  • Jag flyr med svansen mellan benen till varmare breddgrader för träningsläger med sandkrigarna. Men kommer hem redan på söndag.

    Jag kommer nog inte kunna spela då pga träningsverk etc från träningslägret, men är ruskigt sugen att spela så om någon finner mod till veckan så är jag mer än redo. :D

  • @Kristoffer, ska på morsdagsmiddag hos Syster så jag tror inte jag hinner med någon match efter det.

  • Ingen som är sugen på en BB match under söndags eftermiddagen? Hör av er om ni är sugen 0706550489

  • Jag och BB2 kommer sammandrabbas runt 15:20 ca, efter lång väntan och mycket uppehållsträning så är Das Orks mer än sugna på runda2 och lite "elf flesh"

  • Inför måndagens match mot Corruptors har Sideliners skickat efter lite extra muskler:

    Chainsaw (Inte jag som målat denna, hinner nog inte få min i tid!)

    Snart på en plan nära er...!

  • edited 27 maj 2012 09:18

    Genom att använda sina psykotiska krafter (...eller heter det cyniska krafter?) så har corruptors redan svarat på kapprustningen. Dock är denna till synes målad av en klåpare (det vill säga jag) med en halvrisig mobilkamera.

    image
  • båda figurerna är ju sjukt snygga! Må deras klingor såga i mången BB spelares kött!

  • Grattis till vinsten Zenith!

  • Inga improvementrolls eller skador för något av lagen? :)

  • Jo, jag slog 6+6 på blitzer och 4+5 på thrower, en BH blev det under matchen, kanske 5-6 KO? och en massa stunned.

  • edited 28 maj 2012 08:46

    Så; Sideliners mot Corruptors ikväll. David mot Goliat, Snötroll mot Snigel, renlighet och ansade skägg mot eftersatt personlig hygien. Vad tror ni?

  • Blir mycket disturbing presence på plan.

  • Båda våra passing-games kommer helt komma av sig...

Sign In or Register to comment.