Necrons.. bring it on.

13»

Kommentarer

  • edited 21 november 2011 13:39

    Med 3+ save och Reanimation Protocol så klarar man 22% av alla saves så länge som hela enheten inte dör, detta ger dom bättre save än en marine men sämre än en terminator. Med S5 och Voidblades så spöar dom tanks och kan slåss mot lite hårdare saker som marines och dylikt. Med T5 så kan dom uppehålla S3 ganska bra, ex) orcer utan allt för många power claws. S6 pistoler är ganska händigt men gör inte dunder mycket. Bäst är dom nog inte men dom fungerade vilket var överraskande nog, det som gör att dom fungerar är att dom tål bra, är snabba och hyffsat bra mot det mesta.

    Edit: Just ja, dom är dessutom Fearless.

  • edited 21 november 2011 13:51

    Just ja.. visst är dom jump infantry också?

    man blir ju lite sugen MEN vad droppar man från armen? :s

  • Hade man kunnat ta en lite mindre enhet med Praetorians, typ tre, så hade de helt klart varit ett intressantare alternativ. Som det är nu så är väl minsta enheten på 5 st och 200 poäng?

    En liten fördel har de i och med att de är 'Elite', men kan funka litegrann som ett 'Fast Attack'-val.

  • Med 3+ save och Reanimation Protocol så klarar man 22% av alla saves Menar du inte att de bara mislycklas med 22% av sian savs 3+ sav är ju 66% tjans att man klar ett 5+ till på det borde ju göra det bätre. Gaus imortals fungerar nog bra med en monolit eller två som kan förflytta dem eller en bilig Fharao så de får relentles

  • edited 22 november 2011 01:59

    Felskrivning, jag menar att enbart 22% misslyckas med sina saves, dvs. man typ misslyckas med vart femte save

  • Coolt men kan det inte va att vä lite väl nära en stämning?

  • TACK för länken! Det där stället hade jag aldrig hört talas om. De verkar ju ha grymma grejor!

  • Har beställt deras autocannons, mycket nöjd

  • Nä nu blir det att köpa en Eldar Falcon och göra en Night Scyth. Massa plasticard och green stuff. Återkommer med resultatet

  • Ola, det är en del tämligen trovärdiga jeppar på Warseer som säger att Doom/Night Scythe modellen kommer i Februari.

  • Februari ju långt bort Per. Nu nu och nyss ska allt hända ju :p

  • edited 21 december 2011 06:56

    www.trollapan.blogspot.com En bild (fler kommer) och lite tankar och kort matchrapport från gårdagens match finns på bloggen ovan.

    Spelade första 2000pts matchen med nya Necrons igår mot Sebbe the killer och tankar efter matchen av som följer:

    Positivt:

    • Scarabs är the shit. Så insane bra enhet e länge sen jag va med om. Speciellt stillastående fordon som dom får charga. Otroligt effektiva då man kan smyga sig fram med dom rätt fritt
    • Stor enhet warriors med en lord med orb och mindscarabs är ett måste. Stryktåligare enhet e svår att va med om.
    • Ghost Arcsen är otroligt bra också på så sätt att dom håller uppe Warrior enheterna, och är väldigt bra defensivt iom sina broadside skott. (skjuta ut rester av enheter)
    • Doom Schyten skjuter FRUKTANSVÄRT hårt. Iom den nästan alldig kör 12" så behöver man inte direkt oroa sig om närstridsattacker utan hålla sig borta från diverse lasercannoner, assultcannons osv

    Negativt:

    • C´Tanen är för dyr för det lilla den gör. Jag gissar att vad du än slänger på den så landar den på ca 250 poäng och 250 poäng är mycket andra gubbar istället så jag är tveksam till den
    • Saknar något i armen som kan stå i närstrid. Har man inte enheter med en lord och mindscarabsen där så ligger man risigt till.
  • Trollapan.blogspot.com

    Finns en bild överst där på min Doom Scythe konverteraring med Dark eldars Razorwing som stomme. Saknas massa plasticard men ni ser vart det e på väg

  • Ser inte dumt ut.

    Eftersom GW vägrar släppa wave 2 till ett nytt kodex innan någon stackars spelare har konverterat det som saknas, så är det snällt av dig att ta på dig det uppdraget... :p

    På ren jävulskap släpps väl 'den riktiga' lagom till då du är klar.

  • "På ren jävulskap släpps väl 'den riktiga' lagom till då du är klar." Till alla vi andras lycka menar du jag vill ha en Doom Scythe =)

  • Jo per så kommer det ju naturligtvis vara. När den e klar, inspelad. Man känner sig nöjd med den så kommer orginalet ut 10 gånger snyggare och så blir man bara bitter. Men aja vill iaf ställa upp en modell jag inte skäms allt för mycket med i alla fall ha ha.

    Kommer förhoppningsvis vara klar med resterande konverteringar på Doom Scythen nu i veckan och får då ge mig på Triarch Stalkern.... suck ha ha

    Just ja vad saknas på den? Kommentarer.. låt höra?

  • Svårt att säga, med bara en bild. Eventuellt så är den en gnutta liten.

  • Tycker den ser bra ut det ända är väll att den skulle behöva necrofiersa lite den kansk fortfarande lite som ett darkeldar fordon med anorlunda beväpning

  • Nya tag. Gav mig på att göra Tomb Spyders igår och så långt har jag hunnit. Känns riktigt bra och dom destroyers jag har lär ju aldrig användas så.. tomb spyders for the win!! Tyck till och tipsa gärna på hur man ska kunna göra ett vettigt huvud på den

    http://trollapan.blogspot.com/

  • Den såg ricktigt bra ut vad gäller huvet så hur skulle det funka med den där fler ögda saken från Chaos fordoen?

Sign In or Register to comment.