Necrons.. bring it on.

edited 7 november 2011 16:17 in Warhammer 40k

Nytt codex som alla redan vet. Men vad har folk lyckats läsa sig till OCH speltestat sig till?

Tanken är att jag ska lira min första match i morgon. Självklart med lite proxande men ändå.

Hur ser listorna hos folk ut måntro?

OCH!! Just ja. Är det någon som har ett bra substitut så man kan köra med Triarch Stalkern? Alltså modellmässigt

«13

Kommentarer

  • Har inte spelat något men dom verkar vara hyffsat schyssta. Har inte pillat på någon 2000 poängs lista men det lär hända närmare fanaticen.

    När det gäller Triarch Stalkern och andra modeller som inte finns så skulle jag nog avvakta lite innan man bygger något eget, Dark Eldar fick sin andra våg ganska fort och med lite tur så händer det för Necrons också :)

    När det kommer till modellerna så är dom grymma! Har redan lyckats limma ihop 1000 poäng och målat närmare 500. Blir att fixa klart armén innan 1000 poängs turnering nästa söndag!

  • edited 8 november 2011 03:16

    Med tanke på bilderna i Codexen så tror jag att det absolut kommer vara värt att vänta. Jag kommer dock att bygga några egna Night Scythes om jag får tid, men hålla det väldigt simpelt, för jag KOMMER att byta ut vad jag än lyckas göra själv, när de riktiga modellerna kommer. Men till stalkern kanske det finns något Warmachine-aktigt som skulle funka som grund?
    http://privateerpress.com/warmachine/gallery/cryx/warjacks/harrower

  • Skulle nog utgå från ComandBargen och sedan titta antingen åt tyranid, defielrn eller Jätte spindeln för ben om du vill byga den.

    vad som verkar som det komemr fungera bra är Comand barge Lorden med Warscyte Scaraberna wrahitsen walkern och deras trops men har inte hunnit testa

    Du får gjärna bereta vad som funkade i din match

  • Hur använder man Scarabs nu för tiden? Jag har alltid älskat dem, men aldrig spelat dem.

  • edited 8 november 2011 12:38

    Scarabs äter tanks. Varje träff de får in på ett fordon med AV har en 50% chans att permanent sänka det fordonets pansar med 1 på alla sidor. Dessutom så verkar de vara en OK tarpit.

  • Mötte Necrons och scarabs i söndag och ja, de äter tanks. Tanksen bara försvann. Tror en var nere på armour 3 i baken. Det var det som gjorde absolut mest intryck på mig i hela armén.

  • Men de kan inte turboboosta längre va? Ska man verkligen behöva kasta in scarabs i närstrid med tanksen för att få bort dom? Känns som att det borde ta för lång tid. Men Necrons kanske är någon sorts atrition-armé.

  • De kan inte turboboosta, med de har 12" charge och Fleet. De har alltså en assult range på minst 19".

  • Ja, de är Beasts! Synd att de inte kan flyga längre.

  • Fordon som kört över 6" kan kanske bli knepiga, men inget fordon som rörde sig mindre överlevde en enda runda i närstrid med de små rackarna. Och beasts är ju rätt snabba.

  • Känns som att de är grymma mot uber-fordon som Land raiders etc. Men mot en rhino/trukk etc så känns de ju inte särskilt heta, då de är billiga och rör mkt på sig. Iofs kanske det kan vara schysst att ha en bonus mot de tuffa tanksen, då de kan vara ganska dryga.

  • Drar man bort 1 från AV innan man slår för att göra skada?

  • Lästa lite på Comand baragens fly bye attack den har ju ett fast värde för att träffa hur fungerar det med fordon som kör? wilket fall så verkar den Kung även Anialitons Barage n borde funka som en Dakka Preddetor ungefär

  • Aj aj aj. Jag får huvudvärk av Royal Court. Kan någon hjälpa mig att klura ut hur reanimation fungerar i en royal court? De har allihopa Ever-living, men är inte independent characters. Säg att hela gruppen dör, får de allihopa slå Reanimation iallafall? Säg att de blivit attachade till några Warriors, och alla dör, får Ever-living karaktären ändå slå Reanimation? Säg att den får det och klarar slaget och det finns en annan grupp i närheten, måste karaktären gå med i den gruppen då, fast att han inte är en Independent Character? Oh my god, what have you created, Matt Ward!?!?

  • Hovet: He he. Blir en sån armé tror jag bestämt :p.

  • Sitter i min fina dagdröm och klurar på en arme och den jag tror verkar intressant och rolig att spela är/blir:

    HQ Special charactern The Traveler eller nått sånt. Han som "tar över motståndar fordon"

    Cryptec med skyttevapnet som gör träffad enhet hamnar i diff. terrain. Går/åker med ena 9an

    Cryptec med obestämd utrustning

    Lord med orb of resurection (går med 15 enheten)

    ELITE

    C´Tan förmågor:
    * all terräng är diff/dangerous * Shattershard (8 S4 skott)

    TROOP 9 Warriors Ghost arc

    9 Warriors Ghost arc

    10 Immortals

    15 Warriors

    FAST 2 Destroyers

    2 Destroyers

    5 Scarab baser

    HEAVY Monolith

    Annhilation Barge

    Doomsday arc

    något sånt hade jag tänkt mig. Vad tros?

  • Jag tror armen kan fungera bra. Några tankar:

    Cryptec med skyttevapnet som gör träffad enhet hamnar i diff. terrain: kommer funka bra men en till skulle inte skadda.

    Cryptec med obestämd utrustning= antingen den med Eldrich lanc plus solar puls nightfigt är bra att få bestemma över för 55p plus att den kan skuta fordon eller en till med Tremmor staff

    C´Tan Bra kommbo med cryptecks borde gå att gömma bakom monoliten

    Warriors med ghost arc med 15 enheten gående brevid för helning borde fuka bra

    destroyers har jag ingen aning om åsikterna går i sär

    Scarab = Awsom bra

    Monolith bord funka inte testat den dock

    Annhilation Barge Funkade riktigt bra som infsuprot wagn med mycke potesial

    Doomsday arc kan nog behövas en long range templat hoppas bara den itne är ör dyr

    Överlag tror jag armen kommer funka fint

  • Får man ha samma utrustning på sina cryptecs? Tänkte på tremor straven där?

    Sen resten ska speltestas inom 2 veckor är tanken. Sjukt nyfiken på hur monolithen klarar sig nu för tiden faktiskt.

    Någon dom sett fler sköna kombos förresten?

  • Stavar får man ha flera av men inte den andra utrustningen. Listan ser i övrigt okey ut.

  • Prins Kantinburk: Ahaaa.. men dåså. Då blir det två Cryptecs med den staven då. Perfektamundo! :D

    För övrigt så angående Destroyers så tror jag starkt på dom. T5 3+ save och jump infantry. Tål rätt bra stryk och är mobila. Sen att det är S5 ap3 på deras bössor gråter man ju inte av heller he he. Ska dock testas mer när det blir större strider.

  • När det kommer till destroyers så tror jag mer på Tomb Blades, dock så finns det inga modeller. Tycker det är lite dyrt med 40 poäng för 2 skott str 5 som man troligen får cover save mot, dock så gör Preferred Enemy kanske något mer i nästa edition.

  • Destroyers verkar helt OK, men är de dubbelt så bra som Tomb Blades?

  • Tyvärr inga modeller än till tomb blades men när dom kommer så blir det nog dom istället för destroyers

  • 3+ save och AP3-vapen är ganska mycket bättre än Tomb Blades...

  • Visst, men dubbelt så bra?

    Panel B är tveksam.

  • Det känns som att enheterna fyller två helt skiljda funktioner i ärlighetens namn.

    Tomb Blades ska va lite mer flexibla och ta ut lättare trupper Destroyers + Heavy Destroyers ska ta ut tyngre infanteri och fordon I alla fall så som jag kan läsa mig till. Skulle dock inte skada att få modeller till Blades. Lite Terminator Salvation stuk på dom. Gillas gillas

  • Man borde kunna konvertera något med hjälp av crewmembers till Command Barge. Visst, 250kr för två modeller är väl inte någon höjdare, men det är billigare än Destroyers iallafall!

  • Jag väntar på modellerna för egen del he he. Enklast så. Och så hade jag 4 destroyers och 2 heavy destroyers sedan tidigare. Problem solved :p

Sign In or Register to comment.