Necrons.. bring it on.

2

Kommentarer

  • Fråga igen: Command Bargen är den något att ha?

    Någon som testat/sett någon lira med den och hur funkar den ingame?

  • Command Bargen: Testade jag i min match den rör sig fort slår s7+2d6 mot bakpansaret på ett fordon den paserar den kan alltiod röra sig max och den har 13 13 11 gör den nog till den mobilaste enheten i Necronarmen och helt fantastisk på att slå ut fordon om du inte behöver en resorblord till något annat så skulle jag ta den alla dagar

  • Jag har testat två matcher med mina Necrons. Jag tycker att ghost arken är lite svår att använda. Klumpig, Måste vända sidan till för att skjuta och då vända röven mot eventuella farligheter. Förstår inte riktigt funktionen som den ska uppfylla... Men jag antar att det är det man lär sig så småningom

  • Såg att det var en stor Necron-armée som såldes i delar ute på Tradera nu.

  • Nergert: som jag ser på Ghost arcen så är det en tripp support, warriors för att va exakt. Åka bredvid om och ge dom cover och resurserna gubbar som dör. Och att på nära håll så skjuter den rätt hårt ändå. Måste speltestas självklart men jag har köpt 2 stycken och kommer köra med dom iaf :p

  • @Nergdert: Ghost Ark är väl primärt underhåll av Warriors, men också ett "linjeskepp" som ska bryta genom fiendens linjer och ge bredsidor.

  • testa med en nia wariros i varge med kryptec med något heftigt typ eldrich lans elelr vad den heter osså kan du ha en tjugo wariors som går under och blir helade får kower och kan skuta ha båda arkaran nära så båda kan hela den stora enheten får du ett litet fort

  • Jag tänkte nog skaffa bargen och sen köra overlorden för sig och annihilation barge istället. Det känns inte helt värt att bara skaffa sig en större bössa, lite pansar och en swooshattack när jag istället kan få en mycket större bössa, samma pansar och en overlord som kan traska med mina trupper så de blir relentless. Som det står skrivet; necrons vinner på eldkraft och inte på närstrid. Har dock inte testkört något ännu, så det återstår att se om jag har rätt...

  • Håller med om att annihilation barge verkar ruskigt bra och nästan brutet billiga i poäng. Men command barge är ju lite coolare ;)

  • Det är dock lätt att glömma att Annihilation Barge inte är Fast som Command Barge. Själv tror jag mer på Night Scythe om man vill ha Tesla Destructors.

  • Scythen är lite dyrare och bräckligare, men tar inte upp en FOC-slot.

  • En vad slot Per? FOC?

    night Scythen har ingen modell än heller ju . STOR anledning till varför jag inte har med en sån.

    Hade den funnits hade jag kört en annhilation barge, en night scythe och en monolith helt klart. Scythen verkar ju helt bissart hårt frammåt ju. Dock som Per säger så; kanske lite bräcklig.

  • FOC= Force Organisation Chart? Night Scythen är ju en dedicated transport och tar inte upp plats i roostern som skulle kunna fyllas av något annat trevligt och dödligt.

  • aaah. jag misstog den för heavy supporten där .. ser typ likadan ut?

    Men korrekt även där att OM det funnits en modell så hade jag slängt in lite immortals i en night scyth och puttrat omkring lite.. som vanligt när nya armeer kommer.. "ska man vänta och se om modellen kommer eller ska man bygga eget?"

  • edited 16 november 2011 06:43

    Force Organisation Chart Ang Nightscythen, kanske lite bräcklig.... visst, men framtung nåt så vanjävligt :-)

    Edit: blandade också ihop namnen..... :-)

  • På tal om alla dessa flygande historier. Borde inte en Eldar Falcon utan kanontorn gå att med inte så stora medel, konvertera till Night Scyth och den andra vad den nu hette? Gröpa ur insidan av vingarna och bygga på utsidan och plasticardbygga lite där tornet brukar sitta?

  • Funkar nog som prox, men det kan nog vara värt att vänta på the real deal. Båda scythesen ser riktigt läckra ut på teckningarna,.

  • Som fan.. MEN du vet ju hur jag är med tålamodet. Icke excisterande över huvud taget. Börjar va klar med resten av armen nu också så.. aja.. får hålla ut :p

  • Eller en Razorwing för den delen...

  • Ingen som har någon aning/sneak peaks/rykten om hur och om dessa flygande mojänger kommer att släppas?

    Dea? någon?

  • edited 18 november 2011 02:22

    Om de är lika populära som DE, second wave efter 3 månader (så tidigt 2012)
    Om de är lika populära som Tyranider, second wave.......vänta nu, aldrig?

  • Raka puckar där. Sånt gillas

  • Körde 1000p turnering igår med "nya" Necrons och lyckades vinna 3/4 matcher min list var : 1 command barge med 1 overlord , warchyte 1 ghost arc 2x8 warriors 10 immortals 1 monolith och 8 scaraber

    armén fungerade bra och så tills jag mötte en horde armé med shooty orks kunde inte sänka tillräckligt många innan de kom fram i närstrid. annars mötte jag : Space wolfs Imperial Guard Dark eldar trevlig turnering och jag kände mig nöjd med min lista efteråt kommer nog bygga på den

  • monolithen fick väl leka på rätt bra ändå eller? AV14 och orkar brukar ju inte gå så bra ihop :p

  • Spelade med Lord med CmandBargar med 2+sawe mindshackel och 3+invo warshyte

    5 warirors med solar flar eldrichlanc kryptek

    2x10 Tesla imortals

    5 Pretorians

    5 scarabs

    Funkade bra men ska byta prettorians mot 2 Anialitonsd barage

    Comandbaragen är kung men motstå frestelsen att kitta honom för att hoppa ut och charga ws4 ger för stor Flunk tjans pretorians för dyra för 1000p Tesla imortals är KUNG

  • Monoliten är inte ett lika givet val som i det förra Codexet, och man måste vara mycket mer försiktig med den.

  • Fellman: Är som alltid valet med att skjuta långt och kanske inte lika hårt eller skjuta lite/mycket kortare och sjukt hårt. Fan svårt alltså. Jag kommer köra 10 immortals med gauss i alla fall. Hoppas det håller annars får man klippa lite och leka med tesla istället hehe.

    Per: Svårt att ha något så självklart val som Monolithen i förra codexet faktiskt. Den är fortfarande bra MEN som du säger så verkar man måsta va sjukt mycket försiktigare med den.

    Mer trupper som överraskade eller bara höll vad dom "lovat" i necronväg?

  • Tycker att Praetorians skötte sig bra, dock så körde jag Voidblades och Particle casters på dom istället för Rod of the Covenant som Fellman körde och för att vara ärligt så tror jag stavarna suger. C'Tan:en fungerade bra men dock kanske lite dyr på 1000p. Command Bargen fungerade bra och lorden var också bra, dock så är han bättre på att uppehålla enheter i närstrid än att döda av dom.

  • Är dom värd att spela med Praetorians alltså? Jag va/är skeptisk om man tänker poängen och vad lite stryk dom egentligen tål. Eller tänker jag fel kanske?

    T5, 3+ save, jump infantry right?

  • edited 21 november 2011 15:37

    Wraiths var tokeffektiva, och möjligheten att ge dem olika utrustning för wound-allocation-trix gjorde dem väldigt svårdräpta. En kombo med Wraiths och DestroyerLord är tokarg.

    Tesla-immortals är betydligt mer lättspelade än Gauss-immortals, och har man mycket Gauss på Warriors och annat grejs, så känns Teslor som ett rimligare val. Jag hade tänkt ha en tia av varje i min 2000p lista, men nu lutar det nog åt två tior med Teslor, då jag ändå har tänkt ha så mycket Warriors.

    Scarabs är utan tvekan skitbra. Äter tanks, och funkar bra som tarpit mot allt som inte har S6+. Att de är så snabba gör att de tidigt kan binda upp skyttetrupper.

    Pretorians känns bättre än vad jag trodde att de skulle vara, men det är inte så svårt.

Sign In or Register to comment.