Hur går det för er Fanatic-armé?

2

Kommentarer

  • Du är en sjuk man Daniel

  • Det var ett tag sen du länkade upp den där första gången Daniel. Kul att se att du kör fortfarande ;) Jag tror t.o.m. att jag har kvar en .xml fil själv på datorn.

    För övrigt så är Fanatic sjukt snart!

    En bra grej är att jag har kommit på att modellerna faktiskt blir klara när man sätter sig och målar på dom. Drämde klart 20 plague monks på två dar. Tänkte ta 10 till ikväll.

    Sen är det bara highlights + furnace + cannon kvar.

  • Snart klar här också! Bara en halv BSB, 11 warriors och en kärra. Bör nog få BSB:n klar ikväll och resten senare i veckan. Sjukt peppad på att lira! :)

  • Oh, oh, kan man få den där projekt-överblicken?

  • Finns en länk längst ned på min sida till instruktioner, sen behöver du bara någonstans att köra den. :)

    Har hunnit med att gå över allt med svart igår, förhoppningsvis kan jag hinna några timmar i eftermiddag!

  • Kvar att måla 1 Bsb 2 Spear chuckas 4 Chariots ca 60 goblins 2 Mangler squigs

    Sjukt peppad!

  • bågsträngar på 28 alver, 3 alver kvar att måla, sätta löv på trädkronorna till min träkvinna och tre treekins, och min draklord behöver målas och basas...

  • edited 11 maj 2011 10:29

    Eftersom jag ändrat mig två gånger om ville lista jag ska spela är min målartakt något efter. Just nu behöver jag måla följande: 1 ny trollis.
    3 Wulfen i plast.
    1 Long Fang i plast.
    1 Wolf Guard.

    Alla är byggda och påbörjade, i alla fall..

  • ca 50 modeller att måla till vargarna, som föregående talare är alla i hopsatta... men det känns som det blir en del sena nätter :p

  • edited 11 maj 2011 20:32

    Nu är de bara 10lootas 2nobz och en battlewagon som skall målas (konvertering kvar på battlewagonen också).

    Så de känns som man borde hinna med ganska god marginal :)

  • Jag har faktiskt sån tur att jag bara "måste" bli klar med två av de sex modellerna för att kunna spela den tänkta listan. Men då har jag metallmodeller istället för plast...

  • OJ, enligt Setos projekt-överblick så är jag plötsligt nere på 45%! Det är basningen som spökar i statstiken.

  • edited 12 maj 2011 04:11

    Om du tycker att det är för mycket för baserna kan du bara ändra poängerna för bygga-måla-basa. :) För en normal infanterimodell brukar jag säga 2 poäng för att bygga, 4 för att måla och 1 för att basa, men om du tycker att basningen förtjänar mindre än så kan du ju bara öka till t.ex. 3-6-1 eller något åt det hållet.

    Själv fick jag en rätt kreativ kväll igår och har inte alltför långt kvar med baserna till resten av armén! Efter det set det ganska bra ut, då baserna tar mycket tid för mig (speciellt t.ex. Cauldron of Blood basen) :P

  • Själv fick jag en rätt kreativ kväll igår och har inte alltför långt kvar med baserna till resten av armén! Efter det set det ganska bra ut, då baserna tar mycket tid för mig (speciellt t.ex. Cauldron of Blood basen) :P

    Men du är ju fortfarande bara 86% klar :)

  • Vet inte riktigt hur listan ska se ut, men efter vad jag byggt och skulle vilja ha, så har jag kvar 12 bestigorer, finlir på 10-15 gors 40 ungors som ska målas, varav 17 ännu inte är inköpta och en bray shaman som ska köpas och målas.

    Så lite stress känner man, men tror jag ligger rätt bra till.

  • Oj, oj oj. Efter en noggrannare uppskattning med Setos program hamnar jag på bara 40% efter en till dags arbete på armén. Nu räknar jag dock bara fullt färdiga modeller, så det ska nog gå upp rätt snabbt när jag målat ögonen på ett redigt gäng.

  • OK, igår fick jag de sista 9 modellerna och idag målade jag färdigt dem. Då är jag uppe i 65%! Nu börjar jag basa folk, så får vi se hur procenten tickar in.

  • edited 18 maj 2011 18:17

    Nu har jag fått speltesta min armé också! Det gick bra! I andra matchen mötte jag Blood Angels med maxade Razorbacks med Las-plas och fyra predators av olika slag, samt Mephiston mitt i alltihopa. Sånt hoppas jag slippa på Fanatic, men det verkar ju gå bra mot den sortens lista också. Det var hur som helst väldigt roligt.

    För övrigt; Nu på 86% färdig efter en massa basning.

  • Starkt jobbat Klas! Det verkar ju gå hur bra som helst att hinna klart. :)

  • Yes, 95% nu! Ditt projekt-verktyg har varit till jättestor hjälp! Nu gäller det bara att huvudena jag beställd dyker upp snabbt.

  • 1 Landspeeder och ~6 marines som ska målas. Hinner det på onsdag utan problem.

  • 99% färdig! Det är så nära nu!

  • 5 baser ska målas bruna. Samt utskrift av diverse FAQ och armelistor kvar ( som i ärlighetens namn är en del... )

  • en flagga kvar..

  • en butcher kvar!^^ Ska äntligen få rasta ogresarna en fanatic :)

  • 50 goblins 4 chariots 2 karaktärer 1 warmachine

    Åsså skulle jag vilja hinna speltesta orcs & goblins minst en gång innan FF...

  • Runt 15-20 halmålade orker att färdigställa. Peace of kake :)

  • 100%! Helt klar! Då kan man ju kosta på sig att måla upp objective-markers också :)

  • De verkar som om jag har gått och blivit färdig. De gick ju bättre än va jag kunnat hoppas på. Gissade själv att jag skulle behöva sitta till kl 4 på lördag morgon för att hinna klart. Men då har ja ju hållit på i över 6 år med mina Space Marines. Jaha vad ska jag göra nu då?

Sign In or Register to comment.