Hur går det för er Fanatic-armé?

edited 8 april 2011 03:18 in Warhammer 40k

Nu börjar ju Fantasa Fanatic verkligen närma sig. Så hur går det för er som jobbar på armé till turneringen? Själv har jag inte bestämt mig för vad jag ska ta med mig.

Ange gärna i procent hur långt ni kommit :)

«13

Kommentarer

  • Är ute i riktigt bra tid för en gångs skull.
    95% färdigbyggd och 60% färdigmålat!

  • edited 8 april 2011 04:00

    En black coach kvar att konvertera klart, ca 20 skelett att fixa till
    så kanske 80 - 85% klar?

  • en arme kvar att måla... kanske 15% klart... tur att det är lång tid kvar :p

  • Möjligen måla upp två Long Fangs med laserkanoner och tre-fyra splitter nya Wulfen (för att ha alla modeller i plast), annars är det typ två Searchlights kvar.

    Känns stabilt.

  • Ganska mycket kvar :/

  • edited 8 april 2011 05:14

    Har cirka 35 orker, 2battlewagons, 1trukk, 4warbikers kvar att måla. Sen måste jag basa cirka 110 orker :P

    så skulle säga att jag är klar med 40% just nu :)

  • Det är färg på allt! Men långt ifrån klart...

  • 5 av 53 modeller ihopsatta och 4 målade...

  • 6 assault marines kvar att måla + 20 assault marines att fixa baserna på... Sen ska jag snygga till mephiston lite också

  • Shaman på Wyvern, 20 Savage Orc Boyz, 10 Night Goblins, 6 Fanatics, 8 Rock Lobba Crew, 8 Archnarok Spider crews.

    80% klart.

  • jag har målat klart två modeller och har inte riktigt bestämt färg schema på min arme

  • Att måla: 33 modeller, 1 chariot och en manticore. Känns dock ganska lugnt.

  • 68 orks av olika slag, Warboss, Big Mek, 3 trukks, 3 defkoptas. Och jag måste även köpa in två battlewagons. Yay!

  • Min blev just "nästan färdig". Duger att spela med, men borde få lite mer kärlek. Bara det att det alltid finns så mycket roligare figurer att måle än de man borde.

  • Lätt att bli bekväm när man är "så gott som" klar.

  • Två landspeeders och en massa shoulderpads. Allt har färg men allt är inte klart till 100%. Men sen när blir en armé helt färdig.

  • Searchlights klara, så när som på lacken. Nu blir det att fokusera på att plastifiera hela armén till slutet på maj.

    Eller så tröttnar jag på vargarna och börjar bygga på jamaicanerna istället. Det har kliat lite i IG-tarmen ett tag nu...

  • yay 2chaos knights 1 warshirine och 2 karaktärer klar nu har jag bara hela armen kvar att måla

  • Osäkert på vad jag har kvar faktiskt. Antingen bara the Changeling eller så 10 halvfärdiga tacticals (dark angels), 2 drop pods, 1 land raider, 3 terminators och lite småfix. Vill verkligen få igång airbrushen nu :p

  • Du får min best-painted röst om du kommer med Jamaicanerna Linus ;) (Om jag nu minns dem rätt, fan va du fegar med den armen :))

  • Den är ganska svårfraktad, vet du...

  • edited 17 april 2011 13:36

    Nu har jag bestämt mig för Grey Knights. Jag har byggt ihop ca 30% av armén och målat ca 4% av infanteriet (1 modell). Det är ju helt sjukt att köpa en hel armé och komma på att den är den mest färdiga av alla man har! Inte procentuellt förvisso, men ändå!

  • He he. Spraygunnen räddar dig Hemlighållaren ;)

  • Jag röstar på jamaicanerna!

  • Nej, nu har jag ångrat mig igen, det blir något ovanligare. Jag skulle uppskatta att jag ligger kring 45% färdig med allt.

  • Uppskattningsvis: 70% färdig.

  • edited 11 maj 2011 04:19

    Jag är uppskattningsvis 86% klar, men fortfarande sjukt stressigt att hinna klart. :) Byggde klart det sista imorse och sprayade, så nu är det bara en massa penslande kvar

  • Äääähhh... du hade nog hunnit några procent till om du inte lagt ner all tid och energi på din "projektplanering"... ;)

  • Njae, sidan görs automatiskt från en .XML fil, så det enda tid jag lägger på det är att ändra en siffra i XML-filen när något blir klart, och det gör jag dessutom på jobbet! :)

Sign In or Register to comment.