WaaaGH!!! Weekly - Fantasy liga

edited 24 maj 2011 19:32 in Turneringar / konvent

Som titeln lyder är det dags för en Fantasy liga. Perfekt för att få öva lite innan Fanaticen

När?Var?Hur?

Meningen är att vi ska spela 6 matcher under 7 veckor med start den 4/4 och slut den 22/5 (veckan innan Fantasia Fanatic) där efter kommer det att bli final efter Fanaticen.

Matcherna bokas genom denna tråd eller på annat lämpligt vis och spelas antingen på Fusk eller på valfri lokal.

Poängen kommer ligga mellan 1500-2500 poäng detta får man bestämma med sin motståndare innan matchen. I övrigt kommer vi använda restriktioner och scenarion från Fanaticen med tillägget att vi spelar utan 6:e spellen i varje lore om man slår denna räknas det som att ha slagit en dubblet och man får välja en ny, om man spelar under 2000 pts.

Målat är inte ett krav, men man kommer få bonus poäng för att spela med helt målad och basad arme Proxning är förbjudet.

Vi kommer även köra ett söndags evenemang som är valbara som kommer kunna ge bonus poäng om man deltar, mer info om detta kommer.

Poängen rapporteras i denna tråd så jag kan föra räkning.

Hoppas vi möts på slagfältet!

Anmälan görs på Fantasia 20kr i deltagar avgift.

MVH Wille

Resultat:

  1. Niklas Ledin - Hive mind - 92 poäng
  2. Dennis Brännvall - Trollhoe - 91 poäng
  3. Lars Eldborn - Eldborn - 85 poäng
  4. Filip Zingmark - Filip - 79 poäng
  5. Robin Andersson - Robizh - 72 poäng
  6. Johan Hagner - Bedboy - 60 poäng
  7. Elias Tjärnhage - Errrorr - 53 poäng
  8. Erik Öhman - 35 poäng
  9. Niklas Fällman - The_fellman - 30 poäng
  10. Johan Hofverberg - Jehenna - 30 poäng
  11. Pontus Boström - The number 33 - 27 poäng
  12. Benjamin Hyvänen - Benjii - 22 poäng
  13. Wille Virtanen - Madmek - 20 poäng
  14. Emil Bergmark - Empa - 18 poäng
  15. Andreas Bäckström - Dea - 18 poäng
  16. Thom Olofsson - GarAng - 8 poäng
  17. Jim Robertsson - Jim - 4 poäng
  18. Elias Palmarsson - Evilkermit - 4 poäng
  19. Viktor Jakobsson - Sollefteå Viktor 4 poäng
  20. Robin Mattas - Mattas - 0 poäng
  21. Markus Persson - -

Anmälda:

  1. Filip Zingmark - Filip
  2. Robin Andersson - Robizh
  3. Niklas Ledin - Hive mind
  4. Viktor Jakobsson - Sollefteå Viktor
  5. Markus Persson -
  6. Pontus Boström - The number 33
  7. Niklas Fällman - The_fellman
  8. Andreas Bäckström - Dea
  9. Johan Hofverberg - Jehenna
  10. Lars Eldborn - Eldborn
  11. Johan Hagner - Bedboy
  12. Wille Virtanen - Madmek
  13. Elias Palmarsson - Evilkermit
  14. Dennis Brännvall - Trollhoe
  15. Benjamin Hyvänen - Benjii
  16. Elias Tjärnhage - Errrorr
  17. Robin Mattas - Mattas
  18. Erik Öhman -
  19. Jim Robertsson - Jim
  20. Thom Olofsson - GarAng
  21. Emil Bergmark - Empa
«134

Kommentarer

  • Pepp! Ska vi skriva upp oss som deltagare här i tråden eller löser vi det på något annat sätt?

  • Låter skoj :D

  • edited 16 mars 2011 14:59

    Sker anmälning via denna tråd, eller på Fantasia?

    Edit: Ninjad av Dennis...

  • Sedan undrar jag över 6:e spell-nerfen. Då denna inte kommer att tillämpas på Fanatic ( eller? ) så skulle jag gärna spela med dessa för att öva i "skarpt" läge.

  • Anmälan görs på fantasia kostar tjuga att vara med ska fundera på spellen

  • Ska bli schysst att spela lite fantasy. Spelar det egentligen inte, mycket för att jag prioriterar 40k, men nu ska jag passa på. :)

  • Det låter roligt. Jag tycker att man ska få spela med 6:e spellen, men kanske med balanseringsförslagen som står här på hemsidan.

  • vad e det för balanserings förslag ?? jag måste ha missat dom

  • Jag är riktigt sugen. :)

  • hade gärna varit med om 6.e spellet hade varit med ;D

  • skippe nerfen på 6e för vi spelar väl mest för att komma i form till FF? Eller är det bara jag?

  • Kan väl säga så hära, spelar man 2500 poäng så kör vi med 6e spellsen, men kör vi mindre poäng tex 2000 och mindre så kör man utan den?

  • För en inte så insatt, när ni skriver 6:e spellsen, är det alla nr 6 eller bara de som autodödar?

  • 6.e som uteslöts, så vi menar nog den 6.e :)

    men som eldborn säger kör exakt som fanatic, så man har tid på sig inför fanaticen.

  • Jag tror att det ligger som förslag att på matcher under 2 000 poäng ska 6e spellsen vara bannade medan på matcher över 2 000 poäng ska de vara tillåtna, då blir det fanatic stil när man kör mkt poäng.

  • kör med 6:e spellsen men med att dom "extrema" ex dwelers och solen bara tar 1 wound som diskuterats här på stridshammar tidigare...

  • 6:e spellsen gör mindre om man inte får använda. De som dock svider lite för min Night goblin armé är begränsningen på antalet figurer i en enhet.

  • tycker 6e spelen restrektionen gör sig best på typ 1500p på 2500 ska det väll va fanatic stamdard men mycket av det här är ju sådant vi som spelare kan lösa när vi splar alt moste ju inte Wille bestemma

  • Så man får inte lira 6:e spellen om man spelar under 2000 men uppåt är det ok

  • Du kan räkna med mig i detta, kommer förbi och anmäler mig när jag får tid.

  • Skulle vara kul med en lite lista på de anmälda om det är möjligt? Så man kan börja planera storleken på matcherna!

    Och hur är det, får man byta arme mellan matcherna, inte storleken det förstår jag kan variera, men skulle jag kunna skifta mellan beastmen och säg faschist alver? Inte för att det spelar någon roll just för mig, men det skulle vara kul om vi är "tvugna" att nöta en armeras under hela ligan, då kan man ju planera och fantisera att man är taktiskt i sin ensamhet.

  • man kommer kunna byta list,armea och storlek på sin arme det är separata matcher i det avsendet.

    lista på deltagare kommer upp snart

  • glöm inte mig om jag har glömt att anmäla mig :)

  • Hittils anmälda är uppskrivana i första posten!

  • får man vara med även om man inte ska spela på fanaticen? Typ bara för att möta nya spelare och nya armeer

  • edited 26 mars 2011 19:35

    det tar jag för en självklarhet hur fler desto roligare

    ps kul att så manga har anmält sig

  • Jag ska spela 40k och inte fantasy är det tänkt. Ingen har då försökt stoppa mig. :P

  • när är senaste anmälningsdagen?

  • nästa vecka tror jag

Denna tråd är stängd.