Uppgradering av forumet

13»

Kommentarer

  • Jo det verkar inte bara vara att installera den utan är en del saker som måste byggas från grunden...

  • Den här s.k. uppgraderingen från Vanilla 1 till Vanilla 2, vad är den baserad på? Feedback från användare eller bara programmerarna som uppgraderat efter eget behag?

  • Feedback från användare främst, för oss är det mest merjobb :P

    Speciellt är det väl möjligheten till privata konversationer som folk frågat om länge.

  • Vi uppgraderade också något tidigare än vad som kanske hade varit optimalt funktionalitetsmässigt, men vi ville göra den stora ändringen innan jag slutade som admin. Den nya versionen ger också bra mycket bättre möjligheter till vidareutveckling, men allt kommer inte på en gång.

  • Kan också påpeka att forumet verkar logga ut mig varje gång jag stängt av datorn. Trots att jag kryssat i "kom ihåg". Vadan?

  • Kan ni möjligen fixa till datum-modellen? Nu är det Månad-År-Dag... Kanske i traditionell svensk stil: År-Månad-Dag istället?

  • Japp, men i så fall bör det ju vara Dag-Månad-År (16 December 2010) eftersom månadsnamnet skrivs ut? :)

  • Märkte en obetydlig liten grej, men vi gillar väl perfektion så :)

    Under mina Meddelanden, "X har nämnt jag i en kommentar" misstänker att det borde stå mig istället, men som norrbottning är ju min svenska bekant under all kritik. :P

  • Absolut borde det göra det, jag kan ända på vårt testforum och se om det blir ett konstigt "mig" på andra ställen. :) (Man översätter orden för sig och sen byggs meningarna)

  • När man går in på "redigera mitt konto" samt "ändra lösenord" under sina personliga inställningar så är texten samma färg som bakgrunden, så man måste markera den för att se vad som står.

  • Tack, det är uppdaterat och kommer fixa sig när en rad småfixar kommer igång.

  • Hur hade det varit med att göra så att en tråd man startat själv också ändrar färg vid nya inlägg... samt att det automatiskt tas bort "meddelanden" om att någon skrivit något i en tråd om man läst den?

  • Det första kan vi no påverka, men jag är lite osäker på vad du syfar på med det andra. Menar du listan över "events"?

  • Mellan "Viskningar" och "Logga ut" finns varje inloggad användares namn. Vid svar i en skapad tråd dyker det upp en siffra i gult som indikerar antalet svar, men också meddelanden, viskningar osv.

    När man trycker där, kommer det upp ytterligare några knappar som lyder "Händelser", "Meddelanden" och "Trådar". Som det är nu, kan jag gå in och läsa min tråd, fastän siffermarkeringen kvarstår på "Meddelanden". Alltså det finns inget som känner av att tråden är läst och kopplar detta till att även meddelandena borde vara lästa.

    Lite klarare?

  • Japp, då förstår jag vad du menar.

    Själv tycker jag att den "event" funktionen är lite onödig, och har funderat på att stänga av den. :)

  • Kan du välja att låta den vara kvar för viskningar, men avstängd för input i trådar? I så fall vore det nog det bästa.

  • edited 9 mars 2011 05:16

    Du kan själv styra vad för typ av händelser som ska poppa upp där under "mina inställningar" i menyn till ditt konto

  • Fast det gäller bara e-postnotifikation... och inget är förbockat.

  • Jaha, jag trodde det var för pop-ups i meddelandefältet, tyckte jag borde ha fått mail oftare annars. Fel av mig hur som helst.

  • Tror den där buggen med trådar som inte markeras lästa spökar på "Fanatic"-tråden. Nu är den på 201 och den blir inte markerad som läst...

  • edited 20 april 2011 09:05

    Jo det är lite roligt att trådarna fastnar som osläst vid var femtionde replik på en tråd (alltså på 51, 101, 151, 201 osv). Det går ju till sig så fort det blir en post till.

  • Tog saken i egna händer... ^^

  • Vilket också är antalet inlägg per sida. Det är vid ny sida buggen uppstår.

  • varför visar sidan eastern time när man inte är inloggad?

  • Hrm, bra fråga, skriver upp det på min to-fix list. :)

  • Niklas Ledin (Hive Mind) har blivit befordrad till moderator!

  • Yay! Välförtjänt!

Sign In or Register to comment.