Klintkampen 2011 Winter Edition

11011121315

Kommentarer

  • Hur går det för Dea då? Visst var det tusen poäng omålat eller något liknande?

    1000p löjligt, max 890

  • Du menar väl inte att du har 890 poäng kvar att måla?!? Jag vet inte om Lars har fått klartecken från kvarterslokalshitler än... Men det är på Klintvägen mitt emot pizzerian Ali Baba.

  • Jag har fått klartecken från Hitler och har Nyckel redan nu! Jag lämnat över den till Björn ikväll redan.

    Därför öppnar lokalen redan den sekund björn bestämmer att det är öppet :)

    Det är Klintvägen 33 mitt emot Pizzeria Ali Baba och nedanför Salong Madelene.

    Nu har jag strax bara 4 Reavers kvar att måla!

  • Tro det eller ej, men JAG sitter faktiskt oxå å målar...!

  • Fint att se att flitens lampa lyser runt om Umeå.

  • Lars har numera nyckeln till lokalen och han slutar kring fem, KKK har varit och handlat grejer till imorgon och ikväll är det tänkt att det mesta ska ställas i ordning så att det bara är att köra imorgon. Lars får slänga in ett inlägg och berätta när lokalen öppnar ikväll.

    P.s @Trollhoer det finns veg korv.

  • edited 28 januari 2011 06:20

    Från @Eldborn: Jag saknar fortfarande ett par röster till gris och minst grisiga listan, tror jag :) Ska kolla lite med Bjöcn och Emil om de fått in röster från andra håll. Hur som helst så kommer jag att lägga ut vem så vilken utmärkelse och vilka som röstat på vad senare i veckan bara för att de ska kuna förbereda sig.

    Är det "i veckan" nu? :)

    Ser fram emot imorgon pojkar och gubbar!

  • Jag skippar att meddela hur folk har röstat!

    Men årets grisigaste spelare/arme är Erik Ö och årets snällaste/mjukaste lista går till Beastmen Erik.

    Det var rätt hårt på gris onröstningen, Erik Ö och Johan H var länge lika men det slutade med att Erik fick 8 röster och Johan 6.

    Erik däremot var aldrig hotade, han fick samanlagt 9 rösterm närmaste hot var Håkans Orcher som fick 4 eller 5, kommer inte ihåg så här på jobbet utan papperet! :p

  • Jag är som sagt hemma efter fem nångång. Så om lokalen inte är öppen där efter 18.30 så kan ni nå mig på 0730833535.

  • Härligt! Nu kan gliringarna börja!

  • känns stort att vinna ett sådant fint pris :-) Jag dyker upp ikväll.

  • Grattis till Erik och Erik.

  • Beröm till de röstande som inte längre fruktar goblinlistor! Jag har bara en Warboss på vovve kvar att måla ikväll, måste vara första turneringen jag inte känt stressen såhär strax innan. Vi ses imorgon!

  • Ja för att det har ju inte "glirats" nått hitills :p

    Har en del frågetecken som ska bli intresant att få rätta ut under helgen.

    Kommer Niklas kan lyfta 30+ på samma sätt som Dea gjorde förra gången?

    Kommer Bebbe att kunna ta mer poäng än senast?

    Kommer Morgan att vara samma taktiska geni och spela in 2500 match poäng i omgång ett även i år?

    Kommer Björn att håna någons mamma även i år?

    Kommer otroligt brutna Krigs hundar att skjuta sönder allt som ställs emot honom?

    Kommer Dea att kunna lyfta Gnällspikarna på samma sätt som han Lyfte 30+?

    Kommer Regelryttarna att leva upp till sitt namn och ha rätt i åtminstone en regel diskussion?

    Kommer Don Pedros återkomst till KK att bli ett enda långt seger tåg som alla tror det kommer att bli, eller finns det ett slut på framgångs sagan?

    Detta är bara ett axplock av de funderingar som circkulerat och som vi snart ska få svar på!

  • JA NEJ JA GARANTERAT, frågan är bara vems... NEJ NEJ NEJ KNAPPAST

    Bara mina gissninger, men som ni vet är jag sjuk smart, nästan clairvoyant..

  • edited 28 januari 2011 08:25

    Hur blev matchlottningssystemet nu? Det här är ju numera en sådan mastodont-tråd att man inte orkar leta...

    Det jag undrar är: Kommer jag att åldras snabbare i 30+? Kommer mitt beteendemönster att läggas om?

    Åååhhh 30+Nicke!!!

  • Jag och Björn satt igår kväll och funderade på det och vi kom fram till en lösning som kändes relativt rättvis.

    Vi kommer att göra som så att - vardera lag slår en tärning, vinnaren får ställa fram en arme. motståndaren får då ställa fram 2 armeer. Vinnaren av tärningsslaget får välja en utav dessa två som de vill möta.

    Matchning två, då ställer förloraren av tärningsslaget fram en arme och får välja en utav de två som motståndaren ställer fram.

    Nu är det kvar två armeer, dessa två slumpar vi helt enkelt. Rättvist och totalt på chans!

    Eftersom terräng inte har en lika avgörande del i en warhammer kamp nu så kändes det lite orättvist att få välja matchingen hela vägen. Men vi kör ändå vidare på att den som blire vald väljer match bord. I de slumpade matcherna får slumpen även avgöra bordet.

  • Guu vilket klur det är att komma fram till lottningsstrategier, blir intressant!

  • Måste kolla hur många som tänkte dyka upp ikväll?

    Om det bara blir ett fåtal så känns det som att jag kan stress måla min reavers i hemmets lugna vrå, men är det många som är sugen lira lite ikväll så kan jag såklart sitta och titta på lite lömskt över penselkanten!

  • Bord i lokalen kommer tidigast att dyka upp 20.30 så det är nog bäst att spara spelandet till imorgon!

  • edited 28 januari 2011 12:30

    Där har du fel, det finns redan ett bord där och när jag kommer dit så finns det tre (Klintkampsstora) bord där. Räknar med att vara där med resten av borden som jag fixar runt 20-20.30 och fram till dess så finns det alltså ett bord.

  • Nu börjar folk flockas i stugorna, tärningar testas, förolämpningar övas på barn och andra familjemedlemmar som kommer för nära, snart är det dags!

  • edited 29 januari 2011 16:54

    ÅÅÅÅhhhhhh 30+NICKE!!

    Nicke Ledin är en tärningsgud!!! Ett strategiskt geni. 30+ äger norra Sveriges warhammerscen. VI är bäst. Ni andra, inte ni som inte var med utan ni som förlorade, är SÄMST!!!

    Frågan är bara, vem ska få dela vår plats i rampljuset nästa gång...

    Tack för idag.

  • Stort tack till alla inblandade i gårdagens drabbning! Framförallt vill jag tacka de (den) jag vann emot, de som vann mot mig kan vi klara oss utan nästa gång. ;)

  • Tack o bock får denna gång! Nästa gång blir det list-toppning!! "!#%#&

  • KKK, med Björn i spetsen - great work

  • Vi ser redan fram emot nästa tillställning. Jag menar, vilken tråd ska man hänga i och spy galla i nu?

  • Frågan är väl snarare vem som ska plocka upp Nicke till sitt lag till nästa KK? Han sägs vara het inför draften ;-)

  • Jag tror att Slagpåsarna kan behöva förstärkning... Tack alla inblandade och ett extra stort tack till Björn.

  • edited 30 januari 2011 17:58

    Jag förstår att ni tackar mig för att jag och mitt lag visade er hur man spelar warhammer, men jag tycker att ni borde nämna hela 30+nicke i er lovsång.

    Glad att ni uppskattade lektionen och ser fram emot nästa gång.

Sign In or Register to comment.