Fancy Fanatic

1356

Kommentarer

  • Håller med Troll. Fler matcher blir större chans att träffa mer trevliga spelare och tid för mer trevligt prat under matcherna! Hoppas bara alla kommer i kostym! :o

  • Mera spel åt folket... Som småbarnsförälder som äskat om detta från chefen sen förra gången och utfört otaliga husliga tjänster för att få komma loss. Hävdar jag å det bestämdaste att ju mer stryk jag kan få detso bättre...

  • Fler matcher definitivt!

  • man kommer trots allt dit för att spela så fler matcher.

  • Är det max en av Repeater Bolt Throwers också?

  • Surt att man inte kan vara med, djävla jobb! Skulle vara kul att se en utvärdering av restriktionerna efteråt, generellt så ser det ganska vettigt ut förutom att jag inte är så förtjust i specialkaraktärer. Men å andra sidan så kan det vara roligt att dom får vara med för en gångs skull och leka.

  • 3.Max antal skott en armé får/kan skjuta är 40 (gäller endast vapen med en räckvidd över 20)

    Hur blir det med magiska items , som ex bloodcurling roar eller hail of doom arrows? ex. om jag har HoDA (3 d6 s4 one use), kommer min arme max att kunna ha 28 pilbågsskyttar?

  • Fattar inte min otur... Bokat biljetter med frun och skickat barnen norrut och då, då, DÅ släpper Dea Fancy. Varför? Vill du inte leka med mig? Hatar du wolves? Äter du små barn?

  • Visst är det en pause inplanerad vid sportspegeln så man får se valen till slutspelet i hockey. Fast det kanske inte intresserar umebor för Div.1 har ju dåligt med slutspel.

  • Är det max en av Repeater Bolt Throwers också?

    Nope, max ett choice (ska förtydliga det i första tråden)

    Hur blir det med magiska items , som ex bloodcurling roar eller hail of doom arrows? ex. om jag har HoDA (3 d6 s4 one use), kommer min arme max att kunna ha 28 pilbågsskyttar?

    Det är bara mundane skytte som räknas. Ska även där uppdatera reglerna

    Fattar inte min otur... Bokat biljetter med frun och skickat barnen norrut och då, då, DÅ släpper Dea Fancy. Varför? Vill du inte leka med mig? Hatar du wolves? Äter du små barn?

    Klart jag vill, men efter att blivit dissad i KK så tänkte jag ge igen:-) (trodde wolves spelade i en lägre division och inte får vara och leka med de stora pojkarna)

  • Röstar på schema två alltså med flera matcher :D 4 är helt lagom, så sista matchen lär väl bli lagomt alko haltig gissar ja :P

  • Höhö. Om gubbarna är packade på sista matchen kanske vi uppnosiga små tonåringar har en chans att vinna.

  • Absolut schema 2.

  • Sitter redan och planerar öl beställningen tänkte satsa på att inte ha någon öl som kostar under hunkan för denna event =P

  • Hallå! vi är två spelare (40k) som söker en lag-kompis, Jag; Robert och Niclas behöver en spelare som vill ha lite skoj under fancy :)

  • hej byrne skulle kunna vara intresserad om ni behöver en spelare :)

  • Hej Simpan, det låter Tok-bra!! :) då låter vi Dea fixa en en plats, och så får vi se till att allt löser sig :)

    Vad roligt!! :)

  • måste bara klaga på en regel, alltså jag får inte ens ha en lvl3 dark elfs high sorc? för hon landar på 4 spells, men sin spell som hon får gratis är det korrekt dea? så det ända jag jag sätta khaleth på är en lvl 2 magiker åh då får jag inte ens ha en lvl 3. känns som en sjukt hård restriktion för DE elelr vad säger ni?

  • så ända lord jag kan ha är en Dreadlord...

  • måste bara klaga på en regel, alltså jag får inte ens ha en lvl3 dark elfs high sorc? för hon landar på 4 spells, men sin spell som hon får gratis är det korrekt dea? så det ända jag jag sätta khaleth på är en lvl 2 magiker åh då får jag inte ens ha en lvl 3. känns som en sjukt hård restriktion för DE elelr vad säger ni?

    håller med ska kolla över det så kan du nog förvänta dig en förändring på det under helgen

  • Håller inte med för fem öre!

    Boho, du får inte spela med en magiker lord, kör med en lv2 med pendant då, ändå en av spelets bättre magiker för poängen.

  • eldborn blir rädd åh möta en vettig armee är det de ja hör ;)?

  • En fråga. Hur kommer det att funka för Ogre Kingdom Butchers då? De kan väl fler än 3 spells

  • edited 28 januari 2011 04:25

    ...bara för att dark elfs spelare måste ha det bästa som spelet kan erbjuda...din stakars pendant magiger på pegasus kommer bara få välja 2 spells från death eller shaddow (vet inte vilken som är mäst bruten).

    nu måste inte alla spelare vara powergamers eller spela HELT brutna listor bara för att dom har en riktigt bra sak, så ta inte illa upp kristoffer, menar ingt illa. ser bara komiken i det hela.

    ogers, där har vi ngt roligt, en utmaning.

  • edited 28 januari 2011 05:41

    Hur ser det ut med WC har dom samma problem med sian vampyrer har inte boken frame

    på ogres och tombkings vet i gudaran hur restrektionen funkar skulle anta att det är lättast att säga at dom får ta sina hero magiker

  • Är inte tre-spells restriktionen typ den konstigaste formulerade restriktionen som finns? Varför inte bara köra på "inga lord-magiker", Eller ingen lvl4?

    Och det är väl ändå inte antal spells som är för bra eller?

  • agree med hive där, spelar ingen roll bara det är lika för alla, men om vissa lag får har lordmagiker eller inte, känns lite fel bara.

    och fellman dom är ju lvl2 or i grund och får 3 spells så dom kan ju vara med så att säga.

    the nr 33 - tar absolut inte ill upp har knappt spelat listan ens en gång, ca 10 matcher bara. men det kändes inte far med vissa lag får ha lordmagiker och andra inte?

  • dea jobbar på formuleringaran och kommer troligen fixa det men det lär bli efter klintkampspaniken

  • Oroa dig inte Kristoffer + eventuella gut magic och liche priest magic användare. Det kommer lösa sig :)

  • edited 28 januari 2011 16:51

    hoppas också att det löser sig, restriktionerna är ju för att inte få för många hårda spells. kan inte se att raise till vc eller "dark elf magi singnatur saken som man alltid får oavsett lore" (vet inte vad den heter) kan vara så farlig när det är en begränsning på max antalet + power dices man får generera. min åsikt är att låt dom få ha dom spellsen +3 andra. vet inte hur bra det blir (om alls) men kan inte vara så farligt. det är andå meningen att dom ska ha dom spellsen + andra som man vanligtvis får.

    och ja det skulle vara orätvist att bara vissa lag får ha lord magiker, kitt för +50p på en magiker, eventuellt val till andra lores mm...

    en annan fråga, hur räknades bound spells? som max spells i armen ellr? står ingt i restriktionerna så räknar med att dom får användas normalt.

Sign In or Register to comment.