Klintkampen 2011 Winter Edition

11011121416

Kommentarer

  • Dea: Som en gnällspik (och eftersom alla andra bitchar på att vissa i vårt lag inte valt lore) så måste >jag påpeka att Mappe inte har någon lore till sin magiker

    Jag tycker att det är strongt gjort att som vanlig dödlig utan hybris stå upp mot dessa tyranner.

  • Men Johan eller Erik kan inte bryta våra armar och ben mellan pekfinger och tummen, det kan Martin!

  • Om det där stämmer det låter jag vara osagt, men det blir många dumstrutar att tillverka för dig Lars.

  • Dea har du läst tråden och inläggen?? I sådana fall skulle du sett att Mappes magiker har Life. Att Johan, tack för din sammanställning, inte kan skriva av tråden korrekt bör ju faktiskt inte Martin lastas för. Jag som Mappes lagkapten kräver en ursäkt från Dea och att Johan genast hudflängs för sitt försök att sprida osämja.

  • edited 20 januari 2011 05:13

    Don Pedros instämmer i magister Flanks inlägg ovan. Det är vår bestämda uppfattning att detta drogfria och upplysta evenemang bör ta sin grund i ömsesidig respekt, dels för vår hobby men även för varandra som medmäniskor. Vi har aldrig och kommer aldrig medverka till att försöka bryta ner någon enskild person, i detta fall den gode Mappe, som vissa i denna tråd verkar ha för avsikt att göra! Vi föreslår att dessa illsinta personer bör tjära/fjädras och släpas runt centrum omgående.

  • edited 20 januari 2011 09:12

    Jag förstår inte varför en sådan handling ska besvaras med bestraffning när själva essensen av klintkampen är baserad på sämja, och främst i denna upptaggnings tråd.

  • Jag känner att jag tar illa vid mig, om ni hudflänger eller tjärar och fjädrar en eller flera individer så kommer jag att protestera genom att filma det hela och inte lägga ut filmen på Youtube. Som en skarp markering att det inte är mer än ganska roligt att se andra människor plågas.

  • Jag är allergisk mot tjära, så det skulle inte gå.

    (Martins lista är då uppdaterad)

  • edited 21 januari 2011 07:16

    Hoppas ingen han läsa detta :p

  • edited 22 januari 2011 03:48

    Finns det några hålltider för dagen? Är främst intresserad av när vi drar igång

  • Arla morgonstund...

  • Det där ja, ska vi säga att vi startar 10.00?

    Alltså att första matchen börjar 10.00 så då ser man ju helst att alla är där då :)

  • edited 23 januari 2011 09:44

    Ja

    Den mäktiga Lars har talat.

  • Mina matematiska kunskaper kan inte ens med god vilja beskrivas som annat än bristfälliga men visst ska vi spela tre matcher per skaller inte fyra? Kan vi sätta upp allt redan på Fredag så att det bara är att dyka upp på Lördag och hur har vi det med terräng och sånt? Senast så hade vi väldigt fin terräng men det hade varit kul med några fler skogar.

  • jo, det vore ju bra om det postades någon slags lista över vad vi har och inte har i form av terräng, så att vi kan se vad som ska tas med.

  • Åååhhh 30+Nicke!!!

  • Eftersom KKK sett till att vara ledig på Fredag eftermiddag så kommer vi att köra en drive runt stan för att hitta lite terräng och spelbord då!

  • Är det lugnet förra stormen eller har stormen redan dragit förbi?

    Jag saknar fortfarande ett par röster till gris och minst grisiga listan, tror jag :) Ska kolla lite med Bjöcn och Emil om de fått in röster från andra håll. Hur som helst så kommer jag att lägga ut vem så vilken utmärkelse och vilka som röstat på vad senare i veckan bara för att de ska kuna förbereda sig.

    tanken är iår igen att då man spelar mot grisen ska man få sätta ut ett bakverk av gris eller hundkaraktär. Nytt iår är dock att den som får pris för minst grisiga lista även han får ett bakverk, men detta får han själv styra och ställa över.

  • 30+Nicklas och alla Regelryttare utom Johan har röstat. Jag sitter och fokuserar på att måla Dvärgar istället för att sprida ovett på internet. Köpte en härlig Minerchampion med Steamdrill från Gamezone idag. Ska bli tråkigt att bygga ihop den eftersom att Gamezone verkar ge sig fan på att delarna inte ska passa ihop.

  • Åhhhh 30+Nicke!! Härligt att höra ropet skalla från nyförvärvet. Känner att peppen stiger så som saven om våren...... den här värmen som var igår ställer till det i min inbyggda termometer.....

    Jag har bord och terräng om det skulle vara till nytta för KKK.

  • jag tror att det skulle vara till stor nytta för oss alla, du kanske också är sugen på att ställa upp terräng och sånt på Fredag eftermiddag/ kväll? Regelryttarna bidrar väl med minst ett bord som vanligt.

  • Tyvärr är min förtjusande fru på Afterwork så kan jag ej lämna de små. Men KKK kan gärna få hämta grejorna.

  • Jepp då gör vi det, om jag inte räknat helt fel så behöver vi sammanlagt åtta bord. Nu har vi två/ tre? Pilebro och du tillsammans ordnar tre va? Så kanske fyra, då fattas det fyra planer. Eller har jag missat ngt?

  • Sammanlagt 8, men jag antar att borden bara behöver vara "en skiva" stora, vilket i Realm of Battle-termer betyder 2x2 plastbitar och i verkligheten 4'x4'. :)

    Don Pedros har svaga planer på att damma av tärningarna på fredag just innan turneringen. Mest för att kolla att de fortfarande fungerar, vinner gör vi på rutin. ;)

  • Jo precis 2x2, jag tror inte att Regelryttarna kommer att vara inblandade i någon toppstrid så jag tror att jag ligger lågt med trashtalk innan Lördag... Min personliga målsättning är att undvika att bli "Dagens Slagpåse"

  • Jag tror som sagt att vi får tillgång till lokalen redan på Fredag kväll. Det förstås så länge inte kvarterslokals Hitler ändrar sig.

    Isåfall kunde det gå köra en matchvärmning på match arenan.

  • Torsdag!

    Nu Jäklar är det nära! Jag har nästan målat in mig i ett hörn, eller målat är väl kanske så långt från sanningen som man möjligen kan komma. Jag har undvikit att måla så att hörnet är stäng.

    Har att måla fyra och en 3/4 dels Elyrian reaver kvar att måla till matchstart!

  • Äh, det hinner du lätt! :)

  • Lars hade väl tänkt vara med och ställa upp bord och eventuellt hinna med en uppvärmningsmatch på Fredag? Det blir en kväll i målandets tecken ikväll isåfall. Hur går det för Dea då? Visst var det tusen poäng omålat eller något liknande?

  • Vad var adressen? Man skulle kanske masa sig dit imorrn kväll och limma och kanske t.om. släppa ut modellerna på grönbete inför lördagen.

Sign In or Register to comment.