Nya grey knights, bra/dåligt?

2

Kommentarer

  • edited 19 januari 2011 06:35

    facepalm.... Back on topic folk låt space marien stanna i garderoben tills dom känner för att komma ut själva.

    Filip nyktra till

  • edited 19 januari 2011 06:44

    Ett väl läsvärt inlägg Sven. Framför allt ger det en mycket att tänka på.

    Jag tror att det där med inskriptioner på pansaret kan ha olika anledning. Det man initialt tänker på är ju associationer till en del krigarkulturer (kelter, maori m fl) där olika former av tatueringar ska ge krigaren skydd och/eller styrka. Det andra är väl egentligen en förlängning av Filips resonemang. Det är lite mode. GK är mer av gör det själv snubbar som broderar... eller i alla fall gör inskriptioner och mönster på sina kläder, medan andra som Ultramarines är mer "fjortisar" som gör allt för att alla ska se så lika ut det går.

    Sen är det en sak som verkligen bekymrar mig. Det är de stackars initaternas förstörda barndom. De tas tidigt hemifrån och utsätts sedan för ... ja man kan ju bara förskräckt fundera på just vad... av stränga äldre män som ska ta dem från att vara pojkar till att bli män. Man till och med gör om dem fysiskt med en massa operationer. Sen dessa kaplaner som har sina korgossar i dunkla vrår...

    Man ryser verkligen över vilken otäck förebild så många spelare har som idealiserar dessa omänskliga Space Marines.

    (Såg först efter postning ditt inlägg MadMek - alltså inget medvetet försök till överträdelse).

  • Jag tycker det är skitbra att 40k universumet kommer bada i codexar i framtiden!

    kanske det blir mindre "count ass" armér i framtiden då det verkar dyka upp massa offeciella regler till allt! :)

    jag är possetiv & ser fram emot nya Grey knight codexen!

  • Jag ser fram emot ett nytt lag att kriga mot, har aldrig spelat mot GK förut och att det släpps en ny codex ökar nog chanserna markant.

    Det enda jag tycker är synd är att det då kommer att finnas så många SM-codexar som funkar riktigt bra, jag hade hellre sett ett nytt xenos-codex. :P

  • det ryktas att Nercron kommer få en ny bok i år & det skulle vara skitbra om man tänker på uppshapeningen Dark Eldar fick

    men som sagt detär bara rykten så man vet hur det kan vara :)

  • Oktober release i år är ryktena för necrons just nu, men vem vet som sagt =)

  • edited 21 januari 2011 10:33

    http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1620089a_99120101088_StormravenSprue02_873x627.jpg

    För er som inte vet. För dom som inte kan följa länken är det en bild från gw's stormraven sprues. Jag vet en modell som kommer vara med i grey knights iallafall. Furioson har också en sköld som brukar infinna sig på grey knight terminators.

    http://www.warseer.com/forums/attachment.php?attachmentid=104445&d=1295562020 Snyggare färgschema på stormraven. :P

    Och filip, warhammer må vara ett bättre spel, men världen är så kass att man vill bara spy i tusen år. Överdrivet? Ja, men det är vad jag tycker.

  • I grey knight färgschemat såg den bättre ut, men målningen kan bara kompensera så mycket. Men som sagt, mycket snygga i GK tema, men fortfarande en flygande guldfisk.

  • Har nu byggt ihop den och set närmare på den ja den är knubbig precis som alla andra fordon i 40k men att säga att det är en guldfisk skulle jag säga är att överdriva.

  • Förvisso är den guldfisklik som många påpekat (och jag undrar fall GW har någon djurfetishism på gång, med tanke på Forge Worlds eldar kräfttank för någon månad sedan).

    Efter att ha sett modellen, tycker jag mest den liknar något Fisher-Price skulle kunna göra. - "Buy the new Fisher-Price Stormraven, and get your very own 'Tickle-me-Blood-Angels-Elmo' doll for free"...?

  • tycker att den är helt okej inte ful bara JaVLIGT konstig lite gran som minotaurerna inte fula bara jävligt skuma

  • edited 26 januari 2011 03:48

    ...det kommer alltid att bli ändringar i alla nya codex. (hur böjer man codex till flera? vet att det är ngt typ codexi från latin) jag håller med filip och klomster, fantasy är roligare spel och mer balanserat men 40k är MER EPIC!!! det har colare fluff, modeller , powerposing och mycket mer. Ngn (ekan) sa att DE codexet sabbade hela warhammer fluffet (typ längs upp), ser ingen tendens i boken så du kan gjärna visa från var du hittar den informationen. "guldfisken" tycker jag ser AWESOME ut, gw style och fyrkantig, förstår inte vad folk klagar på. necrons? har det inte varigt rykten om dom senaste 2 åren, typ som DE (mins att det var STEN säkert att dom skulle komma år 2008... minotaurerna..... GWHAhhhh,,,,...... (springer iväg och spyr) .... hoppas bara att alla grey knights står på STORA STENAR och poserar episkt mot fienden.

    warhammer är ett barnspel, typ som barbie fast för killar...

    det var bättre för på min tid då när folk var seriösa och kunde axeptera att vissa saker var brutna och konstiga... vi fick springa runt i DDT moln och leka med stenar,tensoldater och kvicksilver.

    dagens ungdom ska bara leka "forums troll" och det tycker jag är förjävligt.

  • edited 27 januari 2011 03:27

    Grey knights kommer alltid att vara SHINY AWESOMNESS OF DOOM!!! Dom kommer alltid att vara älskade. Folk kommer alltid att tycka dåligt om förändringar och klaga. Majoriteten kommer tycka att grey knights kommer vara bra, allt är vad du har för instälning. Vissa kommer leta efter fell som motstrider fluff och klagga ("dom förstör gammalt fluff") Vissa kommer alltid at klaga på fula modeller och dålig spelbalans . GUESS WHAT det kommer alltid finnas en sak som är BÄST !!!

    pga klagomål från dea så måste jag förtydliga en mening:

    • fantasy är roligare spel och mer balanserat men 40k är MER EPIC!!!

    det är MIN åsikt, alla kommer att ha olika åsikter, mer om vad MIN åsikt, det fins en annan tråd för den diskutionen

  • Spanade in stormraven, och bilden talar väldigt mkt emot den.

    Den ser faktiskt ut som en liten thunderhawk.

    Hört stuff om en ny dreadknight, och tänkte fråga vad folk hört

  • Inte hört något mer än saker i stil med "Dreadnought monstrous creature", men jag tycker det låter väldigt intressant iaf =)

  • edited 27 januari 2011 11:03

    Det är nog dreadknighten, ska tydligen vara en battlesuit som knights eller terminators går in i (???) och som har jättehårda vapen och är cp-psyker.

    Låter väldigt udda, men jag tar emot den med öppna armar så länge jokaro inte är med.

  • drednought med wounds pratades ju om redan i Space wolf codexet och även till blod änglarna intressant om det kommer

  • Dreadnought MC låter mest som avundsjuka sneglingar på Wraithlorden...

  • Men om man inte skulle snegla alls på något skulle det inte komma några nya enheter. På samma sätt kan man säga att Scouts är avundsjuka sneglingar på Stormtroopers. Man kan inte hålla på och jämföra alla lag liksom, så länge de inte blir likadana. =)

  • Droken:
    Wraithlorden är ganska känd för sin seghet. Du kan alltid slå ut en Dreadnought med ett skott som penetrerar, vilket du inte kan göra med en WL. Den har T och W, vilket sätter ett minimi antal skott som krävs. Det är alltså en avundsjuka på en föredelaktig regel som jag åsyftar. Att ta inspiration designmässigt är en annan sak och leder till nya enheter.

    Sen får du gärna utveckla hur "Scouts är avundsjuka sneglingar på Stormtroopers"...

  • edited 27 januari 2011 17:37

    Ja, jo, det är klart. Men säga att det är avundsjuka, nja. Det skulle väl vara som att säga att alla med 3+ eller mer armour save är avundsjuka sneglingar på Space Marines/CSM? Det jag menade var förstås att Stormtroopers är likadana som en Scout i alla avseenden, förutom att Scoutens T och S är högre, men Stormtroopern har ett bättre vapen. Men min poäng är att man inte kan jämföra allt och förutsätta att GW "stjäl" regler från olika lag och ger dem till andra för att den är fördelaktig. Att en regel är fördelaktig mot de flesta gör också att till exempel de få gångerna du möter en necronarmé som Eldar eller om nu GK får en Dreadknight och ställer sig för att banka på necrons så kommer de få en otrevlig överraskning om du med den tänker: "Wow! S 4 ap 5 vapen! De kan inte skada mig!" och sen så fort du kommer i närheten så blossar Gaussgevären upp och drar isär den i tusen bitar med sin specialregel.

    Sen kan du skjuta D-cannon eller en Wraithcannon på en WL och då kommer den att dö, medan en Dreadnought kanske bara (med en gnutta tur då.) skulle bli immobiliserad, så att vara en MC är väl inte bara fördelaktigt.

    Att de däremot korsar alla raser ökar inte spelmångfalden, och det är inte alltid positivt, men det blir i allt högre grad så att man kan spela den ras man tycker är "coolast" och inte den som är bäst för tillfället. Nu säger jag inte att man ska ge alla raser allt som alla andra har, men att de försöker jämna ut det (med en gnutta ironi) tycker jag knappast är negativt. GW lånar hejvilt från alla olika lag, och det enda man kan göra egentligen istället för att skriva långa inlägg på ett forum (Skämmes @Droken. Du har prov imorgon.) är att vänta, och hoppas att det kommer att vara balanserat. För en sak kan jag lova er.

    Det nya codexet kommer att vara ruskigt coolt.

    Till moderatorerna; ber om ursäkt för att jag gick OT.

    Ingen som har koll på releasedatum för det nya codexet än? Eller är jag för tidigt ute? Och om det är någon som har hört någon om mina älskade Witch Hunters när vi ändå är inne på Inkvisitionen? Känner att det kommer bli ett rejält hål i plånboken om jag ska ge mig på att bygga en Adepta Sororitas-armé i metall..

  • Dags att börja ladda och peppa? Suddig armebild men är det Voltron som rymt och flankar? :P

    Fortfarande suddig men tydligare?

    gissar att förbokningar kommer komma ut i mars med release i april :)

  • De där sakerna på flankerna i första bilderna (och det den andra bilden visar) verkar vara den beryktade enheten. En slags förstorad terminator eller marine ser det ut som, påminner lite om någon robo-tech aktig manga/anime mecha. Verkar lovande iaf =)

  • Av vad som gick att utröna från den första bilden tycker jag att denna "förstorade terminator" verkade riktigt ful om jag ska vara ärlig. Att de ska få använda storm raven gunship känns i princip bekräftat i och med den bilden. Undrar om de kommer att kunna frakta den fula optimus primekopian i sina storm ravens?

  • Den ser ut som en förstorad Penitent Engine! IIIIIIH! :D

  • dom lär ha apotecarys för det är vad jag tycker terminatoren i mitten enheten till vänter ser ut som:) någon annan som håller med?

  • Näe, dreadknighten är bara ful.

    Ser inte ut som penitent engine, kanske.... näe, inte ens lite. Dom har lika många leder det är allt.

    Och det jag sett hittils har inte imponerat, jag börjar bli väldigt vemodig inför denna codex.

  • Dreadknighten ser ju onekligen lite "Transformer möter Wraithlord" ut... Fast jag vågar inte tycka mer eftersom man ju inte se något på bilderna. Känns som man har starr när man kikar på dem... =P

  • edited 12 februari 2011 09:54

    Ser lite transformers ut? Jag har börjat ta för vana att inte säga så mycket innan jag håller skapelsen i handen.

  • edited 12 februari 2011 12:09

    "Och det jag sett hittils har inte imponerat, jag börjar bli väldigt vemodig inför denna codex."

    Woot? Hur mycket har man kunnat se? I princip ingenting. två suddiga bilder med en mech ur två olika vinklar. Inte tillräckligt för att bli vemodig enligt mig.

    Som Sven, jag väntar med bedömning tills jag har dem framför mig OMÅLADE. De nya minotaurerna såg mycket bättre ut i verkligheten (om än kanske inte bäst) och de fick verkligen utstå mycket kritik innan de släpptes.

Sign In or Register to comment.