Ultramarines the movie, första trailern!

2

Kommentarer

  • Ja jag tycke det var väldigt mycket gnäll. Och jag tycker det känns uppenbart att det inte är menat att se ut som en spelfilm vilket jag tycker är bra. Animerade spel som försöker få saker att se verkligt ut är det värsta jag vet. Det är väl bara att betrakta filmen på samma sätt som starwars clonewars. En animerad film som inte är en spelfilm. Däremot håller jag med posten som hoppades att så många som möjligt har hjälmar, för ansiktena var inte fina :P
  • CommentAuthorherr_nilzzon
    Har du några källor på att deta har förts diskutioner men att du har blivit sumpade pga GW´s hårda IP policys ?
  • edited 8 oktober 2010 14:25

    Bättre än första trailern. Ska nog ta och köpa den trots att det inte är världsbäst kvalla. Den är ju trots allt limited så man kanske ångrar sig senare.

    Det var ju en snygg box iaf! :)

  • Är filmen Limited? Var det inte bara Collectors som var det?

  • alltså kommer man inte kunna beställa filmen i sverige? det fanns inte som val när jag kollade... eller har jag missat något

  • Det kanske bara är collectors som är det...

  • edited 14 oktober 2010 08:51

    Pinsamt, Pinsamt, Pinsamt!

    Det är helt sjukt vilken oprofessionalism som skiner genom den här produktionen. Att GW har så låg standard att de anlitar en studio vars kunskaper om framförallt texturering men även Animation (och även "coolhetsfaktor") är så dåliga att man direkt blir avtänd på 40k.

    Om det är den här stämpeln 40k-gamers ska få så tackar och bockar jag, för det här är verkligen inte 40k för mig. Sjukt dåligt gjord CG med actionsekvenser där astartes kastar powerswords på varandra, där vansinnigt dåligt modellerade/texturerade bolters får visas i slow-motion.

    Oavsett budget måste väl art-directorn ha tillräcklig självkänsla att inse att skit är skit - alla material ser ut som om de är phong med en genererad och otweakad bump. Om de skulle gjort en film som var 20-30 min istället för att kräma på med en full rulle hade de kanske kunnat behålla 40k-universumets självrespekt och inte bara kört det i marken - det här gör att 40k verkar som en billig kopia av Starcraft - och det är fan pinsamt.

    Jag LOVAR och SVÄR, på fullt allvar att Uwe Boll skulle göra ett bättre jobb på en 40k film än det här.

    Jag skäms.

  • edited 14 oktober 2010 12:25

    vars kan jag köpa den?

    tycker endå det här ser heeelt ok ut

  • Jag LOVAR och SVÄR, på fullt allvar att Uwe Boll skulle göra ett bättre jobb på en 40k film än det här.

    Måste dessvärre instämma.

  • Har sett lite mer klipp nu som finns på hemsidan och börjar ärligt få lite pepp. Historien verkar intressant och klippen visar animationerna från en bättre sida. Som jag sagt tidigare, om historien är bra så blir i varje fall jag inte lika petig med kvalitén på det visuella.

    kika och fäll ert omdöme

  • Jo, det blev helt klart lite mer intressant nu. De vågar använda sig av tystnader och stämning på ett sätt som jag inte trodde de skulle. Men jag har väldigt svårt att ta den gamla gubben på allvar.

  • Beställd... som Ultraspelar så kunde jag inte låta bli.

  • Ska nog beställa det såg ut som skit men förpackningen passar nog i hyllan

  • Väntar på lämplig torrent... ^^

  • Sett den... och fick i stort sett bara bekräftat alla mina negativa förväntningar. =/ Verkligen inte värd pengar att köpa - och därför är jag tacksam för att man kan "låna hem" filmen och prov-titta först.

    Min sambo - väl förvarnad om vad som väntade - kommenterade det hela med en lång rad sågningar. Storyn gick väl an, men allt annat var i stort sett riktigt uselt. Påpekandet att datorspel idag ser bättre ut än den filmen tror jag sammanfattade allt på bästa sätt.

    Tyvärr kan filmen endast utdelas den sågning Angrons två gigantiska Chainaxes kan göra...

  • edited 22 december 2010 23:14

    http://thepiratebay.org/torrent/6049815/Ultramarines_the_Movie

    En liten fuling för er som vill se filmen utan att köpa den.

    Sedan håller jag med om att animeringen inte var top notch och är inte ens i närheten de animerade filmer som släppts de senaste tio åren. Men som de ovan säger så har budgeten nog inte varit stor.. Dock så är detta inget man stör sig på efter en liten stund då man vant sig

  • Har sett filmen och jag måste säga att jag är mer besviken på story än animeringen...

  • Samma här... hade varit ok om den bara var kasst animerad... men den var bara så fel också(story)...

  • Fattar inte att gw går med på sån smörja det förstör ju märkesnamnet för tusan

  • Det jag störde mig mest på var att i VARJE scen fanns det någon sorts dimma, rök eller dammoln med. Det blir jobbigt i längden. Sedan håller jag med ovanstående om att storyn var en besvikelse.

  • Sett filmen, ställt den i hyllan och haft en natt på mig att fundera på den.

    Sedd med goda nördvänner, somliga var 40k-entusiaster och andra lyckligt ovetandes. Visst kunde vi klaga på animeringen, vilken inte var i "nivå" med det bästa och därför "värdelös" (texturerna suger, de rör sig som legofigurer, gnäll, gnäll, gnäll) och Proteus blev snabbt ett stående skämt ("Shut up Proteus", "Hammertime!" etc.). Men filmen i sig var ju inte dålig. Jag skulle inte sätta den i min personliga top 10, eller ens top 20 för den delen. Men hur mycket film har man inte sett genom livet? Den var kanske inte levde upp till alla förväntningar men filmen var för den skull inte dålig. Och med facit i hand skulle jag köpa den igen.

  • Filmen är sedd jag förstår inte vad ni snackar om med allt det negativa jag har sätt bättre jag har sett mycket sämre den var precis vad det var en b-scifi-rulle men vad mer kan man vänta sig av ett litet filmföretag. gillar filmen gillar karaktärerna och gillar storyn lite kort dock men som sagt liten budget sätter sina gränser. älskar öppnings scenen med ett blyinlagt fönster med motivet från macragg start lådan =) nostalgi

  • Jag personligen såg filmen och som talare ovan förstår jag inte vad det snackas om att Ultramarines va en dålig film. :s Ok att den va lite kort men det får man väl ta. Jag ger den 4 tummar upp av 7 iklädda handskar i alla fulla fal..

    SE DEN!

  • edited 5 januari 2011 04:13

    [Jag ger den 4 tummar upp av 7 iklädda handskar i alla fulla fal..]

    ???

  • Det är ju inte en bra film hur man än ser på det. Det är tveklöst en B scfi rulle, men dom flesta B filmer är, när allt kommer omkring, rätt dåliga. Det är svårt att säga vad med filmen som är dåligt utan att spoila för mycket, så se den och bedöm själv.

    3 / 10

  • Jag tyckte om den.

    Enda jag stör mig på är att ultramarinesen suger så mycket och att alla space marines är så känsliga.

  • edited 5 januari 2011 09:28

    Min kritik kommer ju tillbaka till att GW var exceptionellt snåldumma och satsade på en c-sci-fi... och animerad dessutom (någon som sett den tecknade Starship Troopers serien bör förstå), när de sitter på ett material som har samma möjlighet till genomslag till en bred publik som andra stora Sci-Fi koncept som Star Wars, Star Trek, Aliens/Predators, t o m filmatisering av andra leksakskollektioner som Transformers och GI Joe. Jag menar, kan de göra en serie, i tre varianter dessutom, på en B-film som Stargate, har väl Warhammer 40,000 all chans i världen att bli en jättelik succé.

    Är det värt att göra, ska det göras ordentligt... och det är verkligen värt att göras riktigt ordentligt!

    Med tanke på vilket ekonomiskt kapital GW-koncernen sitter på, de filmfonder som kan ge stöd i Storbritannien och EU, samt kontakter med New Line Cinema och regissörer som Peter Jackson och indirekt specialeffektsbolaget WETA och sålunda en stor chans att skaffa sig den resterande finansiering som behövs för en storsatsning, bör alla med något uns respekt för det fantastiska material som Warhammer 40,000 utgör bara vara kritiska mot den nästan på cinematiska våldtäkt som de låtit genomföra med "Ultramarines - The Movie".

    Edit: Kände att jag kanske behöver tillägga en innehållsdeklaration... (eftersom en del har problem med min hårdföra retorik och svårighet att skriva korta "oneliners" till inlägg), så kontentan är att GW gjorde en epic-fail med att satsa så lågt med tanke på att andra sci-fi satsningar haft långt sämre bakgrundsmaterial och potential, men ändå fått stort genomslag, och att GW sålunda bör utnyttja sitt kulturella kapital på ett långt bättre sätt.

  • edited 5 januari 2011 19:25

    @Herr_nilzzon: Jag tror du har fel information från början. Rätta mig gärna om jag har fel men GW har inte haft ett finger med i den här filmen alls vare sig ekonomiskt eller på något annat sätt vad jag vet. Det är ju typ en fanflick gjort av ett halvtaskigt animeringsföretag för att få uppmärksamhet och erfarenhet. Det är ingen "officiell" 40k film det är bara en som godkänts till skillnad från t.ex. Damnatus. Det här var liksom inte deras satsning, de kommer nog aldrig göra det heller. Det är upp till något annat produktionsföretag att se potentialet och producera. Alla warhammer datorspel har ju inte direkt varit särskilt bra.

Sign In or Register to comment.