Pepp inför Fanatic höst 2010

24

Kommentarer

  • Fruktansvärt dålig timing att totalt tappa al sug som finns i målningen. :s Har kvar en att washa och lägga på ett lager färg till på 8 bikes, 2 tanks, 1 landspeeder, 1 techmarine och en sida av en landraider.

    Men satan så taggad på lir är man iaf. Bara att måla sig igenom det hela så man får lira lite så småningom he he. Snart dags folket! :D

  • 20 av 53 modeller klara, det rör på sig!

  • Jag målar och målar och saknar likt förbannat en av de viktigaste delarna av armén, så risken finns att jag får köra samma lista som i våras om inte det rasar ner 500:- i knät på mig den närmsta veckan. Sånt är livet med en inkomst plus en föräldrapenning och ett hus som ska ses om...

    Och även om jag lyckas med min plan så ska jag fortfarande basa om hela j-vla armén för att få den spelduglig. Är dock lite stolt över att ha rengjort och fräschat upp alla mina gamla tyranider så att de ser ut som att de hör till samma armé allihop.

    Vi möts på FF med eller utan baggar!
  • Hm. DalCon gjorde att man blev klar med dundervargarna. Men samtidigt fick man idéer till en ny lista. Nu är den eventuella målningslistan följande:
    1 Rhino (halvklar)
    1 Rune Priest i Termie Armour.
    1 Chooser of the Slain.
    2 Land Speeders.
    4 Wolf Guard Termies.
    2 Grey Hunters med Meltagun.
    1 Wolf Standard.

    Alternativt (beror på hur listan till slut blir):
    2 rhinos (en halvklar)
    1 Chooser
    1 trollis i Power Armour
    2 Speeders.
  • 6 kans 6 bikes och 5 burnas kvar borde inte vara något problem

  • @Liunus: Ser bra ut! Hur ser den troliga listan ut? Skall man oroa sig? Tycker det är dags att mötas igen nu! Jag har lite skamset hård lista så vi kan gnälla och svära om hur otrevlig lista den andra har!

    Själv håller jag på med 30 hormagaunts till NyCon. Jag tror faktiskt allt kommer vara målat till Fantasia Fanatica en hel vecka innan! Kommer förresten posta en del om fantasia på min nyskapade blogg framöver, för att höja min egna hype! http://egge.bloggspace.se/
  • Konverterat 18 st chameleon skinks ifrån plastskinksen ikväll :) Awesome

  • Usch och fy.. ska dock bli kul att se dina Lizardmens igen!

  • Konverterar om Greyknights för fullt ..
  • edited 7 september 2010 16:11
    Egge: varje dag innebär en ny lista. En Rhino och Två Speeders är dock klart. Dessutom väntar jag på en beställning från Polen som ska snika sig in i listan också...

    Just nu:
    1 polsk överraskning.
    1/2 Rhino
    2 Speeders
    1-2 Wolf Guards
    1 Long Fang.
    1 Grey Hunter med Wolf Standard
  • 3 kans 5 burnas och 6 bikes kvar. Måste bara idas måla =P

  • Mitt Wolf Standard är nu 1/3 klart. Första Speedern är byggd (och jag är inte snäll mot mig när jag konverterar) och en WG ska börja målas när jag kommer hem till Bollnäs...
  • 1 Gray Seer, 1 Warlock Engineer, 1 Chieftain, 35 stormvermin, 76 clanrats, 34 plague monks, 5 rat ogres, 3 pack masters och 1 HPA jag inte har än. THIS IS GONNA BE SO EASY!
  • Som fått! Devlan mud is your friend.

  • Ytterligare en Speeder byggd. Yay me.
  • Devlan mud går åt som smör under en eldkastareXD
  • Devlan mud is pure awesomeness to the head ^^
  • ca 1000p. Tau, funderar på att dra ner Eastbound and down så jag kan måla med den rätta "attackmåla inför fanatick"-stämmningen
  • Jag skall spela med ungefär tusen poäng helt oprövade gubbar. Just nu har jag dock bara 200p kvar att måla.

  • Gah..,,!1? Snart måste jag bestämma mig, köpte några Assault cannons till Razorbacks, har målat en Baal predator. Men samtidigt skriver jag på vargarna, lorden har äntligen fått sin kära oskhammare! Får man spela med enheter från olika "chapters" för att visa på ett samarbete? :p

    Nåja. två+ veckor kvar...

  • En Grey Hunter med Wolf Standard klar!

    Nu är det bara 2½ fordon och två infanterister samt den polska överraskningen kvar...

  • Har nästan allt målat i den kommande IG armén...skulle bara vara roligt att hinna spela 1 (en) match med armén för att se om det funkar, eller om man ska måla annat

  • 39/53 klara, bara 14 modeller kvar!

    Nu råkar de ju iofs innehålla 2 centrepieces och 2 karaktärer, men ändå!

  • Wolf Guard och Chooser klar.

  • En Speeder klar! Det SKA gå!

  • Okej, bara 15 zombies, 10 ghouls och 10 grave guards kvar :)

  • edited 24 september 2010 08:40

    En Rhino klar!

    Nu har jag följande kvar att få klart:
    * 1 Speeder
    * 1 Long Fang
    * 1 polsk överraskning
    * (1 extra Grey Hunter - om jag hinner)

  • Jag har mer kvar....

    20 infanterister, lite lösa vapen, en tank och en walker.

  • edited 24 september 2010 13:33

    Pepp pepp!

    Sista helgen före turneringen (kvällen före är för sömnlösa rookies), nu blir det Eläkeläiset på högsta volym och pensel i näven!

Sign In or Register to comment.