Ultramarines the movie, första trailern!

edited 24 augusti 2010 08:06 in Warhammer 40k

Här är den!

Det är ju förstås inte Hollywood/Industrial light and magic-kvalitét men det är ändå någonting!

Trailer

«13

Kommentarer

  • Grymt! Hade så dålig koll att jag inte inte ens visste att det var på g. Ser verkligen fram emot den här filmen.
  • EPIC! När och var kan man se den?
  • Jag tror nog att den kan bli skoj... Men snygg var den ju inte! :P

  • "Pejdor sa: Jag tror den kan bli skoj... men snygg var den ju inte :P"

    Jag skulle vilja se dig göra bättre :P
    Dock så märks det att pruduktionsvärdet är ju inte lika högt som till exempel star wars episode 3 som är den första filmen med massa 3d som poppar upp för mig.

    Konstigt det där att dom inte har lika mkt pengar att jobba med :P
  • Å andra sidan skulle jag snarare jämföra detta med andra hel-animerade filmer istället för spelfilmer, och jämför du då med t.ex Lucasarts CloneWars-film/avsnitt så ser ändå detta helt ok ut!

  • edited 24 augusti 2010 20:19

    Man kan ju inte jämföra med Clone-Wars som medvetet antaget ett comic-stuk. Prova med den animerade Starship Troopers eller Beowulf om det ska vara en rättvisare jämförelse.

    Filmen kan bli lite kul... eller kult i alla fall. Men snygg var den ju inte! :P (... och musiken var pinsam - speciellt kören som sjunger "astartes" om och om igen...)

    Tyvärr siktar GW medvetet lågt... och det märks verkligen.

  • Jag tycker den ser bra ut, Gw är ju bara ett figurspelsföretag och har inte råd att göra en superhollywood film för massa miljoner som kanske inte ens drar in så mkt pengar.

    Det ser bra ut, inget i likhet med CGI från t'ex episode 3 men det är helt ok, jag skulle tycka detta var coolt att se på.
  • @Klomster:

    GW har visst mycket pengar att arbeta med. Problemet är att de är upphovsrättshökar och håller på äganderätten till sitt material stenhårt. De har flera gånger tidigare förts diskussioner mellan GW och filmbolag, men har varje gång fallit på att GW tror sig kunna ha fullt inflytande, utan att regissör, filmbolag och producenter ska få tycka till.

    Det är också detta som är så trist, med tanke på vilket oerhört rikt och i många fall välkänt material som de sitter på. Black Library är ju ett exempel på hur de lyckats med att nå ut med sina noveller och romaner på ett bra sätt. Det är ju inte så att man kan hålla ett bokförlag med hundratals titlar utan att ha en stor kundkrets. Vidare har de ytterligare etablerat sina varumärken genom en mängd datorspel (om än med sin beskärda del floppar). Datorspelen har dock varit hårt styrda av GW gällande storyline och design.

    Jag är övertygad om att GW hade kunnat lyckas med en riktig 40k-film, med högsta CGI-prestanda. Tyvärr vill de inte vara med på de villkor som filmbranschen ställer och då blir det sådana hälvhjärtade försök... (som för övrigt inte heller är första gången de försökt med helanimerade filmer, då de även haft en Blood Angels film på gång för ett antal år sedan.)

  • Tyvärr siktar GW medvetet lågt... och det märks verkligen.

    ??

  • Klomster: Jag skulle vilja se dig göra bättre :P

    Jag tror att man ska passa sig för att använda sådana argument. Jag skulle troligen inte kunna göra en finare tecknad serie än cow and chicken, men det gör ju inte det bra för den delen. Jag skådespelar inte bättre än steven segal och ändå skådespelar han fruktansvärt dåligt.

    Min subjektiva bedömning var att filmen inte var snyggt gjord, om jag sedan kunde göra bättre själv har inte med saken att göra.

  • Visst fan var det där John Hurt som gjorde berättarrösten?

  • edited 24 augusti 2010 15:43

    Visst fan var det där John Hurt som gjorde berättarrösten?

    With a voice cast led by Terence Stamp (Superman, Valkyrie), John Hurt ( Alien, Hellboy) and Sean Pertwee (Event Horizon, Dog Soldiers), this is the first-ever feature length movie interpretation of the Warhammer 40,000 universe.

    Taget härifrån

    Bra spot-check!

  • Älskar bakgrunds kören!

  • @dea:

    Animationerna är ju dåliga. Det finns ju gott om datorspelsintron och demofilmer som har bättre animationer. Med den potential som Warhammer 40,000 har, och med den bredd och det djup i bakgrundsstory, blir man lite orolig när man satsar på en "helanimera" film hos ett litet bolag.

    Det hela kommer ju ned till om man siktar högt, dvs raggar finansiärer och gör en stor produktion, men släpper lite på rättigheterna, då filmbolagen kräver fingrarna ned i kakburken för att hjälpa till med distribution och annat (men inser att man tjänar grova pengar på "merchandize", dvs alla kringprodukter - alltså deras huvudprodukter). Redan idag betalar de ju själv ut pengar till New Line Cinema för LotR-rättigheterna.

    Eller så gör man som nu och siktar lågt. Man hittar något mindre bolag och får dem att gå med på att man styr till 100%, så att ingen annan för chansen att tycka till om något. Visst blir animeringen halvtaskig, men man får å andra sidan bestämma allt själv.

  • edited 24 augusti 2010 20:39

    Om de har beslutat sig för att köra på det här bolaget så kanske kvalitén blir bättre och bättre om det här inte blir en total flopp dvs. och de skiter i att göra fler filmer. Det braiga är att de säkert lär ha mycket hjälmar på sig så slipper man se de halvkassa ansiktsanimationerna. ;) Hoppas storyn är bra? Då blir 3d-hantverket eventuellt mindre viktigt.

  • Animationerna är ju dåliga. Det finns ju gott om datorspelsintron och demofilmer som har bättre animationer. Med den potential som Warhammer 40,000 har, och med den bredd och det djup i bakgrundsstory, blir man lite orolig när man satsar på en "helanimera" film hos ett litet bolag.

    Då kanske det bara är jag? men jag tycker det ser ut att kunna bli skithäftigt. Men å andra sidan tycker jag John Blanche gör coolt artwork även om det kanske inte är "bäst" ritat.

  • Som det där såg ut så är jag inte intresserad att se det ens. dawn of war 1 har snyggare cutscenes och det har 5-6 år på nacken.

  • edited 24 augusti 2010 20:58
    Däremot hade dom rätt kass streamad video, har problem med att se den på mitt mobila bredband så jag var tvungen att se HD versionen på youtube som man kan förladda.

    Men jag tyckte väl att kvaliten på animeringen var helt okej och inte så mycket att klaga på. Många små aimeringsbolag är väldigt skickliga med bra effekter, ta bara District 9 som exempel. Lågbudgetfilm som hade bra och häftiga effekter.
  • Jag tycker inte det är mycket fel på animeringen alls. Det är ju inte det bästa jag sett, men är storyn ens halvdan är den lätt värd att se bara för att det blir fräckt att se space marines göra fräcka saker.

  • Även med lågbudget, kunde de ju varit lite mer kreativa i hur man går till väga. Renderingarna är ju dåliga - vilket sänker intrycket på det mesta. Om de lagt ned lite tid på att få bra "skins" till rustningar, vapen osv och sen sytt ihop en skärmsläckare som "fans" kan ladda hem. Skärmsläckaren lånar datorns grafikkort och renderar vad den kan. Sedan skickas allt tillbaka till HQ och nästa skärmsläckare renderar vidare. Som tack kanske de kunde lottat ut x antal filmer till dem som "hjälpt till".

    I övrigt tycker jag nog att Orith är otäckt nära sanningen.

    En bra lågbudget W40k film, hade varit av den kvalitet som StarCraft 2: Wings of Liberty har på sina filmsekvenser (4st i spelet). En bra högbudget hade varit som Star Wars: Episode II (t ex när Clone Warriors stormar rebellstyrkorna genom öknen eller Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith.

    (Snacka om att man blir kräsen när man sett för mycket film, men jag vet i alla fall vad jag gillar).

  • Jag är ledsen men att påstå att blizzards filmsekvenser är lågbudget är lite som att slå sig själv i skrevet med tanke på att dom är dom bästa inom animationer till spel.

  • Jag är helt övertygad om att finns många som redan hatar och många som kommer att älska filmen. Man kan ju säga att den inte är snygg jämfört med de okränkbart vackra Blizzardanimationerna; som om jag inte minns fel skapas av och för dem själva. Jag skulle dock se den för att se vad den har att erbjuda. Grafik är absolut inte allt men jag måste säga att det påminner om Chaos Gate om någon spelat det?

    Sedan tror jag att alla har sin egen bästa version av en WH40k-film och jag kan väl hålla med om att det hade varit lite roligare om man faktiskt lagt ned mycket tid på att få den riktigt snygg och sedan ut på biograferna men jag skulle nog, som sagt, i alla fall se den.

  • @MadMek

    Jag pratar filmbudget - inte spelbudget. Två helt skilda saker. Filmer har betydligt större budgetar i förhållande till spel. På spelfronten är däremot Blizzard högbudget. Den budget de haft för ändamålet med filmsekvenserna är ingenting i förhållande till en film med rejäl produktionsbudget. Blizzard kommer att ha lagt det mesta av sin budget för SC2 på spelmekanik och spelgrafik. Även en så pass gammal film som Final Fantasy, som ju också är Sci-fi animation, är trots att det är över 9 år sedan den släpptes, hästlängder före ultrasmurffilmen.

    Som lite mer info, så var budgeten för Pixars senaste 4 filmer mellan 150-200 miljoner dollar, men då har de Disney-kapital i ryggen. Jämfört med en medelbudget, har vi t ex spanska Ilion Animation Studios som hade en budget på $70 miljoner. Cloudy with a Chance of Meatballs från SONY's animeringsstudio hade hela $100 miljoner. Shrek 4 $160 miljoner osv. Alla dessa filmer har förvisso en typiskt "tecknad" stil, men det jag vill uppmärksamma är ju hur bra texturer och rörelser mm filmerna har gemensamt. Codexpictures hade en budget på $5 miljoner för Bionicles 2... (tyvärr hittade jag ingen info för övriga Bionicle filmer). Mitt antagande är att budgeten ligger på kanske $10 miljoner...

    Kan passa på att tipsa om Big Buck Bunny - en animerad kortfilm helt gjord med gratis programvara som håller ruskigt hög kvalitet.

    Så, än en gång, GW siktar lågt... =/

    (Jag kommer att se filmen, men knappast köpa).

  • Animationerna håller jag med om ser rätt så risiga ut. Klart man kommer se filmen, men jag förehåller mig skeptisk till hur bra den kommer vara. Det är dock ingen nyhet utan förhoppningarna blev rätt låga efter man fick se vilka förutsättningar den hade (finns skrivet i någon tidigare tråd här på stridshammaren).

  • Filmen kanske handlar om en pojke vars plastfigurer kommer till liv och börjar skjuta och döda saker. Det är därför de ser ut som de gör. Grabben har ju målat dem!

  • Om jag ser den här filmen så kommer jag naturligtvis att hålla på dom "onda" killarna, ät bly era fula blå plåtburkar:)
  • Spelet Space Marine är ju på våg också. Ibland såg det ut som att game-play i spelet var snyggare än filmen.

  • Min ingamegrafik på Modern Warfare 2 på max upplösning, med nya grafikkortet, är ju hästlängder före trailerns grafik...
  • Men gnäll!

    Var glad att det blir en 40k-film färdig överhuvudtaget! Det är ju awesome bara det att projektet inte blir nedlagt som så många andra innan.

Sign In or Register to comment.