Slaget om Härnösand 14-15 Aug

2»

Kommentarer

  • Mina dagar dagar verkar har blivit enbart svordomar, allt är klart som kan bli klart...men eftersom vårt enda lim som faktiskt fäster på färg, och inte dödar en med ångorna, är borta så är inte baserna klara. Och eftersom man inte kunde få ut tummen ur röven så har man inte fixat något nytt

    Mitt doom-wheel har inte kommit heller så det är bara att hoppas att det kommer till imorgon, annars...
  • Skulle måla ikväll men fick förhinder. Kvar tills imorgon kväll/natt:

    21 Nurglings (som ska vara ghouls)
    Black coach
    Corpse cart
    Lite basning

    WARHammER! (de små bokstäverna är där rösten på målbrottsgamern skär sej)
  • Jaha, och så kom inte hjulet heller...hoppas inte ni har något emot sista minuten ändringar....
  • Några uppenbarelser såhär runt midnatt fullt målandes inför morgondagen:

    1. Oj va trist att behöva vänta på att greenstuff och lim ska torka. Jag vill ju måla klart!
    2. Oj va knepigt att det inte är nåt bra på TV. Just nu den fjärde batman-filmen och den är INTE bra. (till skillnad från Knight rider som var i morse. Ojojoj).
    3. Oj va illa citadel washes luktar.
    4. Oj va jag inte alls är klar än...
  • Hur gick nu detta slaget?

    Jag var inte med. Men hade varit kul o få höra lite skvaller och resultat listan.
  • edited 16 augusti 2010 23:37
    Här kommer en resultat lista. De två siffror jag uppger nu är BP:s samt totalsumman.

    1. Dennis Brännvall O&G 69 104
    2. David Wessling DoC 64 96,5
    3. Johan Hagner Liz 62 94,5
    4. Robin Andersson WoC 66 93,5
    5. Jonas Ivarsson DE 69 91,5
    6. Niclas Ledin O&G 52 89,5
    7. Erik Öhman DE 59 89
    8. Benjamin Hyvönen VC 56 88,5
    9. Fredrik Back Dw 52 79,5
    10. Niklas Fällman OK 43 78
    11. Oscar Edenström Sk 48 75,5
    12. Andreas Bäckström WoC 43 75,5
    13. Linus Wallin OK 42 74,5
    14. Emil Hansson Dw 32 62
    15. Jon Backlund VC 21 53,5
    16. Johannes Skarin OK 22 49,5
  • O&G strikes again, de kommer att bli att räkna med! Kul att se.

    Hehe, Robins 3x30 WoC block ser ut att ha funkat ändå :)
  • Skjukt tråkig seg arme, jag drawade sista matchen mot WoC blocken
  • Hehe, du har för lite krigsmaskiner då :p
  • mm inga halverade enheter, 5 warriors kvar, 1 till hade jag fått alla sneak past och 500 fler vp
  • Gah, inga halvor :S

    Jobbigt värrare då.
  • Rolig turnering :-) .
    Arangemanget var bra och det var kul att möta lite nytt folk. Jag kommer nog ner nästa år igen.

    Kritik.
    Varför fick inte drakar flyga på två scenarion ? Dom är ju knappt värda att spela med vanligtvis.

    Subjektiv komp.
    Varför kompa när man inte vet vad som är brutet. Särskilt när scenariorna begränsade det enda som ni inte tillät.

    Målnings krav.
    Det är inte kul att möta omålat på turneringar och jag tycker att det inte skal vara okej. Att en omålad armé dessutom fick målarpoäng är konstigt. Jag tycker lika om ren proxning. Count as säger jag inget om men det dök exempel där stora delar av armén var proxad rakt av och det är inte så kul.

    Att ta med en omålad armé på en turnering känns väldigt respektlöst mot sina motspelare, dels så ser matchen ut som en föreningsmatch och dels så är det många som offrar långa nätter för att bli klar.
  • Kan inte ni som var med skriva in era listor här så får man se va folk körde. resultat listan var så stor variation så man undrar verkligen va folk hade i listorna.
  • Här finns en lite mer omfattande resultatlista!

    Fortsätt gärna att ge feedback om turneringen, vad som var bra och mindre bra.
    Från Arrangörshåll vill jag också tacka för en välidgt trevlig turnering! :)

  • edited 17 augusti 2010 23:06
    Listan som kom 2a

    HoK, AS 3+

    3x HoT
    1 BSB och extra PD
    1 scroll och lore of life
    1 extra PD

    2 x 30 Bloodletters of Khorne, FC

    38 Pink Horrors of Tzeentch, FC, Icon of Sorcery

    2 x 5 Flamers of Tzeench

    2 x 2 Fiends of Slaanesh

    Listan vann på att det var väldigt svårt att döda blocken. Ett block med 38 horrors och 3 heralder är hela poängen och samtidigt kan dom göra massor med skada. Flamers som kan marschera och skjuta kan göra brutal skada och är svåra att fånga. Fick inte möta någon skytte armé vilket hade kunna skjutit bort mina letters. Min magifas och skyttefas gör ont när allt riktas på en enhet. 2 extra PD och 4 chaneling gör att man sällan ser under 6PD även om man slår dåligt på winds.

    Turneringen var mkt rolig och borden har faktiskt terräng som känns anpassad för 8e. Senariona gav helt klart en annan spelstil dock så tror jag inte att någon av mina matcher hade slutat i något annat resultat om det bara varit pitched liknande senarion hela vägen. Saknar dock något senario som gör något mer av flaggor, i stil med att man får poäng för varje flagga man håller upp till max 4 och har man inte 4 flaggor levande så får motståndaren poäng.

    Jag förstår inte varför killing fields är uppdelad i så få möjliga resultat. Finns det någon anledning till varför det inte ska kunna gå att få säg 9-7? Jag tycker inte att man ska gå tillbaka till halverade enheter/karaktärer i framtiden då 8e handlar om att göra slut på enheter.

    I övrigt såg jag inget som borde läggas mer restriktion på. Kanske är det min lista med extra PD som var jobbig, 2x hydror kanske inte alltid är uppskattat. Vad man än slängde ut på planen fanns alltid något som kunde hantera det och det var kul att som demon ändå få dra fram vad man ville i truppval utan att folk såg ner på en. Tråkigt val dock att förbjuda special karaktärer, hoppas verkligen att folk ger dom chansen nu i 8e. Mkt synd att Fanatic redan sagt att special karaktärer ska vara borta.

    Visst fick man lite sug efter att åka på fanatic efter att det gick så pass bra men jag rastar mina demoner i söder och kommer tillbaka nästa år till Härnösand.
  • edited 17 augusti 2010 17:57
    Listan som kom näst sist!

    Bortförklaringar: Hade spelat VC 5 matcher innan dessa och hade en match 8e i ryggen. Kanske ska provspela listan nästa gång ;-) Mötte två Dwarf-arméer som hade starkt magiförsvar och skytte som plockade mina enheter rätt duktigt. Mot WoC hade jag inget vettigt som kunde komma igenom rustningar. I matchen mot lizardmen så promenerade Slannen i templeguardbunkern in i huset i mitten av planen och tog special charactern som gav poäng. Jag anföll inte huset...

    Reflektioner:
    Black coach var fulladdad senast runda 3 i alla matcher.
    Spears på skelett suger åsnep@&g. 6+ Parry är såå mycket bättre!
    Vampyrer behöver ordentligt skydd och större enheter att gömma sig i. De får så många attacker på sig i och med att fler modeller får slå.
    Hade i alla fall skitkul på turneringen!

    Vampire lord
    Master of the black arts
    Lord of the dead
    Crown of the damned
    Cadaverous Curias

    Vampire lord
    Master of the black arts
    Helm of commandment
    Summon Ghouls
    Dragonbane gem

    Vampire
    Summon Ghouls
    Dispel scroll
    Potion of toughness

    Vampire
    Lord of the dead
    Battle standard bearer
    Ghoulkin
    Flayed hauberk
    Luckstone

    11 Ghouls
    Ghast

    20 Ghouls
    Ghast

    20 Ghouls
    Ghast

    15 Skeletons
    Full command
    Spears

    25 Skeletons
    Full command
    Banner of eternal flame
    Spears

    25 Skeletons
    Full command
    Banner of hellfire
    Spears

    Corpse cart
    Unholy loadstone

    5 Fell bats

    Black coach
  • WoC
    som kom 3a...4a pga målning

    lvl 4a shadow third eye of tzeentch scroll

    BSB
    armour of morsleib blood curling rour inte säker på resten har listan på andra datorn

    fighter lord dispendible maw armour of destiny en talisman ur chaos bokaen som man blir imun mot lore of death nurgle, och poision halibard sköld

    29 warriors
    tz halibard sköld
    blasted standard musician

    29 chaos warriors
    nurgle halibard sköld standard musician

    29 chaos warriors
    nurgle halibard sköld standard musician

    inte säker på vilka magiska flagor dessa och har säkert glömt något på karaktärerna jag har som sagt listan på min andra dator
  • Listan som kom trea

    Characters
    Slann mage priest, shadow, GEN, BSB, Dispel scroll, Standard of Discipline, 390
    The becalming cognition, the focused rumination
    Oldblood, light armour, sword of might, enchanted shield, dawnstone, bane head 230
    Core
    24 Saurus warriors, spears, full command 318
    24 Saurus warriors, spears, full command 318
    Special
    3 Terradons, brave 100
    Stegadon 235
    6 kroxigors 330
    24 temple guards, full command, banner of eternal flame 429
    Rare
    Salamander hunting pack 75
    Salamander hunting pack 75

    Total: 2 500
Sign In or Register to comment.