BUBBLE 3 Slutspelstråden

12346

Kommentarer

  • Hur gör jag för att Gunnar ska spela med 11 manna skelett-lag??

  • Sidobet: Vinnaren i finalen får välja vad för lag förloraren ska spela i tuneringen. Samt förloraren får välja vad vinnaren ska spela i nästa bubble, hur låter det?

    Hahaha, I love it!

  • Gunnar skulle bara spela skelett om vi körde "house rules" och man fick spp för fouls.

  • 1 SPP för varje genomförd Foul.

  • haha, nä jag tror han ville ha 2spp för varje cas han fick genom fouling. Känns som att hans skelett med armour 7 ligger skitit till från alla andra lag då, så jag tror faktiskt han själv skulle förlora på det.

  • Frågor:

    1. Vart ligger lokalen?

    2. Vågar du anta sidobetet "Basse"?

    Vi kan göra tvärt om, Vinnaren bestämmer vad den andra ska spela i nästa bubble, och förloraren får välja vad vinnaren ska spela i tuneringen istället :)

  • edited 22 april 2010 23:31

    Svar:

    1. Pick me up, and I will show you
    2. Bring it, Biatch! =)
  • åååh guuuuuuuud jag får huvudvärk då jag tänker på inducements hit och motorsågar/boltar dit...

  • Hehe. Jag har min plan upplagd iaf :)

  • det är en källarlokal mittemot huvudingången från stadshuset mot söderhållet(mot älven), om man är lite uppmärksam kan man se en hemmagjord "Fusk"-skylt i fönstret
  • edited 23 april 2010 08:41

    Korsningen slöjdgatan - skolgatan. (Baksidan av Skolgatan 36)

  • Eftersom jag ska plocka upp "Basse" och han har varit där så är det inga problem.

    Hur tippar ni finalen då killar?

  • Jag tippar på 2-1 till BotD.

  • Jag håller fast vid min tippning som jag gjorde efter jag fick stryk i kvarten. Lutar lite mot samma resultat som NHH (no fancy stuff).

  • Jag tror FP tar det med 2-1 efter att Trey har knockat ut mumierna. :)
  • edited 23 april 2010 16:25
    3-1 eller 1-3 :P tror någon kommer lyckas med en steal.
  • Jag tror på 2-2 inför övertid, 2-2 efter övertid och att BotD vinner på slanten när han säger "klave"!

  • Om man inte använder pappersslanten med Goughed Eye- vs Reikland Reavers-loggan på så gills inte resultatet.

  • edited 23 april 2010 18:00

    LOL, ja den slanten var en klassiker inför varje match i begynnelsen då man faktiskt gjorde en riktig cointoss =)

  • Har inte kollat reglerna vad som gäller vid lika eftersom jag aldrig haft planer att spela så länge :P

    hehe nej men seriöst om det är lika efter förlägningen, är det cointoss då?

  • Japp, D6 roll off, modifierat med +1 fär varje sparad team re-roll.

  • edited 25 april 2010 09:27

    I säongens final av BUBBLE 4 skulle Fullmoon Prowlers och Bring Out The Dead drabbas samman. I de tidigare två möterna lagen emellan har de odöda stått som segrare, men det har ingen betydelse i en final, som på pappret såg ut att kunna bli riktigt underhållande.

    Det var laddad stämning på läktaren när hela 72 tusen galna fans kom för att få se spektaklet och vilket spektakel det blev.

    Redan efter 3:e rundan hade Trey Blackscar begravt Beta (mumie) 2 meter ner för alltid, men innan det hade Alpha delat ut en hjärnskakning till en redan hjärndöd zombie och KO ut Earl von Backstabber. En snabb TD i 3:e rundan för de odöda gjorde publiken så exalterad så trots den hårda bevakningen hade någon lyckas smuggla in en stor sten som sedan träffade Mr Vafflemack´s så olyckligt att hans käke gick rakt av, han var därför tvungen att utgå.

    Med bara 9 spelare på planen för Prowlers mot de odöda´s 10 så tog coach Basse fram sitt ess ur skjortärmen. Det visade sig att Merlin the Wizard med 150k extra i fickan tackade för sig och skickade iväg en Fireball som brände Fifer Jr. så pass att han fick se resten av matchen från skadebåset med förmodligen en av världens största is påse över sig.

    En till synes lätt 2+ dodge för TD failade och stölden var ett faktum. Ingen kunde komma ikapp Warlock innan han sprang in 2-0 precis innan halvleken var avklarad.

    Publiken som nu var så exalterad över allt som hänt under matchen kunde inte hållas emot av vakterna på plats så vid nästa kick off stormade de planen och slog omkull inte mindre än 1+5 st spelare.

    Nu var det uppförsbacke för Prowlers som gjorde ett sista tappert försök i början av andra halvlek till en reducering men återigen när en 3+ dodge var det enda som stod i vägen för en TD så valde ”tärningsgudn” att skratta åt försöket. Bollen landade framför fötterna på kanske dagens bästa anfallare Fiddler som enkelt kunde plocka upp bollen, hålla i den och göra en Coast To Coast som annars brukar vara Practicals kännemärke. Den TD´n var Fiddlers andra TD för kvällen och blev spiken i kistan för kvällens tillställning.

    Vinnare av BUBBLE 3 blev alltså Bring Out The Dead som nu kan få gå och vila i frid...

    EDIT: Fråga, vilka är tidgare vinnare i BUBBLE? Jag vet att "Basse" Vann förra säsongen men säsong 1 . Vem vann den? Jag har för mig att Da Big Blue Bashas var det orc lag som vann stämmer det? vem coachade dem isf?

  • Nej det var Undead som vann då, med Dante82 som Coach. Om jag inte missminner mig. Grattis till BOTD och vi ses (förhoppningsvis) i BUBBLE4.
  • Ah ok, finns det någon information om bubble1 här på forumet?

  • edited 25 april 2010 14:22

    Sök på BUBBLE bara! Grattis!

  • Undead som vann då, med Dante82 som Coach. Om jag inte missminner mig.

    Jodå, helt korrekt! Dante besegrade Big Blue Bashas i finalen. Vilket gör att vi har 2 Undead-teams som vinnare! Vad spelade Basse förra året?

  • Jag körde med Skaven. Samma mörsare som min werewolf fanns då i Rat Ogren men märkte nu att dte var betydligt lättare att casa ut folk då man redan har inbyggda Claws + att man slipper slå wild animal rolls. Dock är alla Gutter Runners MYCKET bättre än allt annat Necro kan ta fram i TD väg

  • Ok 2st Undeadlag som vunnit, ett skaven lag, hmmm, Basse vad var det jag skulle få bestämma? Ditt nästa lag i Bubble eller i turneringen?

  • Jag vill ha en prisutdelning med så många som möjligt närvarande. Därav förslaget om Fanatic, där stora delar av ligadeltagarna redan är under helgen. Om jag kan se finalen eller närvara själv på prisutdelningen är skit samma.

    Vann jag pris? :) sweet var när hur claimar jag det?

Sign In or Register to comment.