BUBBLE 3 Slutspelstråden

12357

Kommentarer

  • Regelfråga ang pengar mot inducements tack.

    Vem pyntar in pengarna först? Jag tror jag har närmare 600k, kan bli en brutal jävla tillställning.

  • Den som har mest TV slänger in pengar först.

    Förslagsvis, om det går an för fanaticarrangörerna, spelar ni finalmatchen på lördagens lunchpaus, kring 12-14 eller när det nu var (schema finns i regelhäftet som är länkat i fanatictråden under turneringar-kategorin). Då får ni kanske lite publik från och till, när alla inte är upptagna med att spela sina 40k/fantasy-matcher.

  • edited 20 april 2010 12:22

    Jag kan inte då. Sandra jobbar så jag måste vara hemma kl 13:00.

    EDIT: Så om Basse pyntar in för en wizard (150k) och Hack (120k) så har jag 270k + 120k = 390k att handla för?

    Då luktar det extra bribe(s) för mig så "hacken" stannar på planen lite extra. :) Tror en regenerande motorsågsnisse med en massa bribes kan göra livet surt för ett lag med bara 6st ag 3 killar. MUGHAHAHAHAHAAAA

  • Jag skulle föreslå att ni gör såhär:

    1. Innan matchen skriver ni ned vilka saker ni vill sparka från laget, när båda gjort det så går ni vidare.

    Resten är enligt reglerna:

    1. Den som har högst TV får välja att använda pengar till inducements först. Alla pengar som används bidrar till TV, så om man spenderar 100k ökas TV med 100k.
    2. Den andra spelaren får också välja att spendera pengar på inducements, och ökar också sitt TV med de pengar som sätts in.
    3. Den som nu har högst TV EFTER att spenderat pengar säger vad han ska köpa först.
    4. Nu får den spelare med lägre totala TV (Lagets TV + köpta inducements) skillnaden + sina pengar att köpa inducements för.

    Exempel:

    • Fullmoon Prowlers (2000k) mot Bring out the Dead (1900k).
    • Båda skriver ned vad som ska kickas, så anta att FP kickar en Zombie och BotD inget alls.
    • FP (nu 1960k) väljer att sätta pengar på inducements först eftersom han har högst TV, och spenderar totalt 270k. Han har nu 2230 i totalt TV. OBS! Han måste inte säga exakt vad han köper ännu!
    • BotD (nu 1900k) kan välja att också använda pengar till inducements.
      • Om han inte gör det får han spendera totalt 330k (270k + 60k) på inducements senare.
      • Om han spenderar mindre än 330k så blir det ingen skillnad alls, eftersom exempelvis ett inköp för 100k gör att TV ökar med 100k, och då blir det 230k gratis för totalt 330k.
      • Om han spenderar MER än 330k får han köpa inducements för hela summan, men ökar också sitt team value med hela summan.
    • Anta att BotD handlar för 490k bara för att han kan. Totalt får han då 1900k + 490k = 2390k TV.
    • BotD har nu högre TV och får därför säga vad han ska köpa för sina 490k inducements först.
    • FP har nu lägre TV (2230k) och får därför köpa inducements för dels pengarna (270k) men även skillnaden (2390 - 2230 = 160k) för totalt 430k inducements.
  • Kan Hack spela för två lag i samma match eller nullifieras han om båda hyr in honom? Kommer inte ihåg om detta står explicit i reglerna längre eller ej.

  • edited 20 april 2010 15:04

    Han nullifieras senast jag läste regelverket, det betyder , Herr Frantic att du inte får ett skit för dina bribes att såga med ^^

    Det var ju det som var planen med att langa in för honom + wizard själv så vi har samma motorsågsnisse. Iofs så skulle du kunna byta rubb och stubb mot låt säga Count Luthor men han går ju snabbt ner som ett litet skrovmål...eller?

  • edited 20 april 2010 15:09

    Mind games! ;)

    Just nu är det ju du Kristoffer som väljer vad du ska köpa först, så han behöver ju inte köpa bribes om du köper Hack :)

  • edited 20 april 2010 16:59

    Jag har inte senaste regelerna på burken men LRB 5.0+ extra har jag. Där står följande.

    "It is possible (though unlikely) for both teams to induce the same Star Player. If this happens then neither may use him and he keeps both sets of hiring fees!"

    Nu kanske det är ändrat i den senaste regelboken...

  • Finns det någon tid som passar båda finalisterna till helgen?

  • edited 21 april 2010 07:14

    Ok, Sandra säger nu att hon Jobbar dag på lördag och kväll på söndag, isf kan jag spela lördag efter kl 15.30 eller om det blir söndag så ska matchen vara klar 13.30.

    Jag ringde till Basse igår och varnade för Ramtut III bland annat och han sa att han inte har några barn hemma på fredag kväll så vi kan spela hemma hos honom då om folk vill komma så finns det plats. Som jag förstog det spelar det ingen roll för honom när vi ska spela, så alla tider jag kan kan han.

    Vill vi göra reklam för BB på "Fanatic" så kanske vi ska spela på lokalen.

    Vill ni andra se matchen så kanske vi ska spela den när så många som kan följa den har möjlighet, så när kan ni andra?

  • Ja exakt vad jag tänkte förtydliga här. Alla villiga publikum från Bubble3s säsong får rösta när och var vi ska spela finalen för att göra det som mest trevligt.

    Finalisterna har veto dock =P

  • Lördag eftermiddag-kväll har jag inbokat Evangelion-maraton och det kan inte ens Den Andra Kollisionen ändra på (ännu mindre BUBBLE3-finalen). Så jag röstar på alla andra tider än dessa. :)

  • Röstar för söndag!
  • Jag är klar med mitt lag.

    Kickade en zombie för 2 coacher och 2 cheerleaders.

  • är det bara Micke som vill se finalen, och han säger fredagkväll?

  • Jag vill ha en prisutdelning med så många som möjligt närvarande. Därav förslaget om Fanatic, där stora delar av ligadeltagarna redan är under helgen. Om jag kan se finalen eller närvara själv på prisutdelningen är skit samma.

  • Frantic kan spela från 15.30 på lördag typ. Kan du fixa en spelplats med fett publiktryck så spelar jag väldigt gärna då...

  • Ett annat alternativ är ju att spela efter 19 på lördag, då kan även de som spelar FF komma och titta :)
  • Det blir coolare att spela på Fanatic. Se till att bestämma er och skriva slutgiltig tid här på forumet.

  • Så, Fanatic it is then?

    Tid?

  • Jag och Frantic har typ bokat om matchen 2 ggr redan pga andras viljor så ....

    Ska vi spela kl 20 på lördag någonstans??? Då hinner du hjälpa till hemma före också =)

  • Vi kör när det passar dig Basse. Sandra vet att jag ska spela på lördag kväll nu med start allt från 18,00-20,00 så när vill du?

    Vi spelar väl på Fanatic då så de andra brädspelslirarna får se vad ett riktigt brädspel är för något :)

  • Fanatic stänger ner lokalen 19:30 på lördag. (Det är en turnering och inte ett konvent)

  • Se till att det passar er framför allt :)

    Bra att veta kan vara att sista matchen slutar mellan 19:10 och 19:30 beroende på spel, så innan dess kommer nog många vara upptagna med sitt...

  • "Setomidor" Jag trodde du ville vi skulle spela där efter kl 19,00.

    Nu känner jag att ettan kom rullande och "Realy stupid" slog till.

    Som jag förstår det efter snabbt titta igenom tråden så kan inte Micke följa finalen om vi spelar på lördag EM/kväll. Men övriga kan så den tiden passar bra. Men då kan vi inte spela på Fanatic. "Basse´s Castle" är fritt från barn så vi kan spela där.

    Jag kan spela redan kl 16,00 på lördag om det passar "Basse" på "Fanatic" men då kan ändå ingen se på eftersom de har sina egna matcher och det kanske inte finns plats. Eller?

    Övriga förslag?

  • Kan man möjligen spela på FUSK kring kl 20 på lördag kväll, så att de som är på Fanatic kan kika förbi där på väg hem? Enligt Dea (arr på Fanatic) kan det vara lite ont om bordsplats på Fanatic ändå, så det är nog ingen bra plats i slutändan.

  • Passar mig bra.

    Fusk it is @ 20,00

    ...Om det går bra för "Basse" dvs.

  • Jo för mig hade det fungerat bra, visste inte att lokalen skulle bli stängas. :)

    Jag kommer nog förbi på kvällen då, kanske blir en bit mat på någon överprisad krog och sen anlända lagom till andra!
  • 20.00 @ Fusk it is, lördag!

    Men vem kan lova att vara där och se till att BB brädet inte är inlåst som hänt mig och Seto en gång förut?

  • Jag kan ta med mig mitt. det rymms i bilen så det är inga problem. Du ryms också Basse om du vill åka med.

    Sidobet: Vinnaren i finalen får välja vad för lag förloraren ska spela i tuneringen. Samt förloraren får välja vad vinnaren ska spela i nästa bubble, hur låter det?

Sign In or Register to comment.