Mina ögon, dom blöder!!! (nya minotaurerna är fulare än fulast)

2

Kommentarer

  • TYcker själv att kritiken mot minotaurerna kanske är lite obefogad. Som Eldborn sa borde de se snyggare ut med mindre extrema highlights. Och vapnen ser kraftfulla ut. Kossor är ju inte så tuffa, så minotaurer är ju lite töntigt redan som koncept.. Kanske bästa tamdjuret att utgå från.. MMM grismän??
    Det går lite sport i att racka ned på nya gubbar känns det som.

    Vad menar min Brobroder (Sagebro/Barrskog) med klassiska minotaurer? Finns det nån kretansk stay eller nåt?


    Bara min mening, men jag tyckte att avatar var skit, så det får tas för vad det är.
  • edited 6 januari 2010 21:52
    Tycker det är ju roligt att GW försöker pröva nya stilar.

    Jag står för det jag sa innan men det är ju bara min åsikt.

    Originellt är coolt!

    Det finns ju också till exempel ett stort antal varianter av orcher i fantasyvärlden.
  • Jag blir lätt irriterad när jag ser sånt här...

    Jag tror att själva felet sitter i att de, när de ska skulptera väldigt muskliga kreatur inte räknar med hur muskler och resten av kroppen utvecklas vid enorm muskeltillväxt, de ökar allt överallt och så ser det ut som skit...

  • När jag tänker Belgian Blue känns det helt OK, men målningen måste nog få rädda några av de där figurerna. Det är egentligen bara benen och huvudet längst borta som jag inte gillar.

  • Kossorna har kört mycke squats i sina power-racks bara.....och köpt polskt "Ful-Testo" på liter flaska.
  • jag måste hålla med hemlighållaren bara benen jag stör mig på och det fula huvet. sen känns det ganska pointless att diskutera fantasi varelsers muskeluppbyggnad... och klövar ha dom ju även om dom håller på att drunkna i en lavin av kött

  • edited 7 januari 2010 22:43

    Jag köper inte riktigt invändningen om fantasidjur. Vissa skiter i hur musklerna sitter (i varje fall till en viss gräns), det gör inte jag. Vissa menar att de måste vara funktionella, dvs. realistiska, det tycker inte jag. Så ja det är bara olika åsikter om vad som är snyggt, men ändå, utan några anatomiska regler blir ju bara den värsta (bästa!) formen av Chaosspawns av alltihop. :)

    Jag tror anledningen till varför fler klagar på GW-skulpteringar nuförtiden är att det finns fler och bättre företag att jämföra med. Vi är lite mer bortskämda nu.

  • Jag skulle även vilja fylla på att fler och fler upptäckt att 'eavy metal-teamet inte är världsbäst på att måla.

    Själv tyckte jag att de nya space wolvesen var bland det styggaste i figurväg som gw släppt på länge. Riktigt skitfula faktiskt. Sedan såg jag figurerna i bara plasten så att säga, och inser att de faktiskt var rätt fräcka och att min största invändning är att man målat dem så dåligt att alla ser ut att ha tupéer och lösskägg. Kanske kan de här figurerna tänkas se bättre ut på riktigt också? Men visst ser magrutorna och musklerna riktigt skumma ut, och ja, som de ser ut på bilderna är det helt klart mysslyckade figurer.

  • edited 8 januari 2010 13:09

    Men faktiskt, mycket ser bättre ut IRL och att en del figurer är väldigt snygga som de fått spendera tid på. Det är bara att kika på Razza, Brokenblade, Astonia, durham red, Fil Dunn, Brother Tom, Kornel.K för några nuvarande och tidigare Eavy metal målare. Men du har förstås rätt, ofta är det tokiga färgval som gör saken värre och här som sagt har de tyvärr definierat varje ful muskel. Vi får se som sagt, i handen blir de annorlunda.

  • Jojo, jag förstår såklart att det finns en del vassa målare även där...men då privat snarare än som en del i 'eavy metal. De målar väl upp en armé i månaden eller så, klart kvallan blir lidande...vilket är synd. Och du har säkert bättre koll än jag på hur styrda målarna är i färgvalen, men nog tycker jag att man visar prov på lite dålig känsla för just färger emellanåt. Fan, ibland skär det sig ju rent av. Som t.ex. på space wolves figurerna. Och nu snackar jag nyanser av en given färg snarare än att vissa figurer ska vara blå och andra röda, om du förstår.

    Sedan spelar även den stil gw presenterar sina figurer en roll. Egentligen har inte så mycket hänt där från när jag först började med hobbyn tills idag. Möjligtvis är färgerna lite mer dämpade och inte lika grälla som förrut, men i princip är det ju en sorts edgelightad tabletop kvalla utan realism eller effekter precis som för 15 år sedan. Man har helt enkelt inte hängt med i tiden.

  • Jag tänkte på precis det. Jag tror många målare fastnar i den stilen just eftersom Eavy Metal använder den. Jag vet då att jag länge gjort det.

  • Jag vet inte om jag var ensam om att märka det, men i förra utgåvan av deras "How to paint...", sänkte de standarden rejält på allt som visades. Mycket för att sporra folk att måla som jag förstod det. Genom att inte allt var målat med högsta kvalitet, lockade de säkert många till att måla lite bättre än bara ett lager färg.

    Sen har överlag kvaliteten på GW's plast blivit riktigt bra, men satt i relation till att det kommit många övriga modelltillverkare, så lever GW's modellvärld under hårt tryck. Eavy Metal målarna har ju också ett ganska högt arbetstryck på sig. Samtidigt har de kravet att allt som målas ska vara enhetligt, oavsett vem som målat vilken modell, varför jag anar att de i många fall med flit målar under sin prestanda, bara för att underlätta för varandra i jobbet.

    Nu kan man dock inte skylla minotaurernas muskler på dålig målning. Det är skulpteringen som är skit. Musklerna är inte ens i närheten av att vara realistiska på kroppen och benen är helt fel, då de också borde haft klövar.

  • edited 9 januari 2010 15:41

    GW's egna bilder på minotaurerna, av lite bättre kvalitet finns här:

    http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=&prodId=prod460008a

    Allt i Beastman väg samlat här:

    http://www.games-workshop.com/gws/content/blogPost.jsp?aId=7300005a

  • edited 9 januari 2010 00:57
    Tycker inte att Minotaurerna är så hiskerliga som alla verkar anse att de är, GWs val i hur de målat dem däremot.... Riktigt ful tycker jag däremot Razorgoren, Pumbagoren (eller vad den nu heter) är, vad f***n tänkte dom??!!
  • Men doombullen var ju riktigt brutal faktiskt!

    Jag tycker Razorgoren ser ful ut på grund av målningen men jag tror att de kan bli riktigt coola de med. Alla ungors, gors och bestigors är riktigt najsiga också!
  • Jag tror att Razorgoren är det fulaste som gjorts av GW. Men, jag kommer förmodligen att inhandla en iallafall eftersom att den ser sjukt rolig ut.
    Minotaurernas muskler är fula, målningen förstärker detta istället för att dölja det.
  • Billigare och snyggare! ;) pumba

  • Dumbullen tycker jag ser riktigt bra ut dock (från GWs sida):

    dumbull

  • edited 10 januari 2010 00:46

    Jag tycker nu när jag ser de bättre bilderna, att minotaurerna inte är lika fula som vid första anblicken. Jag tror det blir för mig lite som det blev när de gjorde om locken på vampyrerna, först hatar man det sen blir de bara bättre och bättre för varje gång man tittar. Som tidigare talare sagt så är dock målningen kanske inte den som framhäver figurerna på bästa sett men det är faktist trevligt när GW skaffar en egen lock på saker.

  • Efter ha sett den bättre bilderna, så undrar jag hur svårt det hade varit att ge Minotaurerna samma ben och klövar som Bestigorsen, fast större.

  • Barrskog; Du har ju delvis rätt men det är fusk att köpa färdigmålat:)
  • Jag har börjat smälta, sett lite nya bilder i andra vinklar, och tycker de är rätt häftiga. Jag gillar stora mukler!

    Om de får st5 som ryktena säger så kommer det bli ett knippe extra hand vapen minos!
  • Men det är ju en riktigt najsig sprue med alternativ för både tvåhandsvapen och dubbla handvapen + en massa annat gottigt!
  • Jo inge fel med dom nya.. dom gamla såg så ***** fula ut så dom nya blev snygga!
  • edited 21 januari 2010 19:32

    Jag har haft i varje fall en i handen nu och som jag misstänkte ser de bättre ut och de är rätt coola på sätt och vis. Muskelbiten verkar vara mycket målningen, att de har definierat varenda muskel och sena med en mörk linje runt vilket gör att saker ser konstigare ut än vad de är. De är helt enkelt upp-pumpade och jätteöverdrivna och med rätt målning kommer nog de se coola ut, men de är rätt stela dock. Från 0 av 5 till i varje fall godkänt 2 av 5 i handen ;) och då är jag personligen inget fan av den mer "datoranimerade" stilen som GW börjat ge på framförallt sina monster.

  • Ap-ap-ap! "Nya" O&G Trollen är det då inga fel på!

  • den mer "datoranimerade" stilen som GW börjat ge

    kan den vara en effekt av att de använder CAD???

  • edited 22 januari 2010 00:25

    kan den vara en effekt av att de använder CAD???

    Jag visste att den grejen skulle komma upp :P Kanske låter som ett självklart svar på frågan men jag måste säga nja kanske, det gäller tycker jag även troligtvis green stuffade tenn varianter och alla CAD-ade plast kit har inte den effekten tycker jag. Kanske kommer det från att det är lättare att göra en viss typ av stil i CAD och den smittar av sig, men det där kan någon annan svara på bättre kanske. Men det är ju faktiskt ett skulpteringsverktyg de använder även om det är kopplat till datorn. Jag har nog tänkt mig att de försöker nå en mer datorspelande generation med WOW osv. Jag beskriver det lite luddigt kanske men ni kanske förstår vad jag menar ändå?

  • Själv önskar jag att GW kunde låta sina skulptörer inspireras mer av all grym artwork dom har, det är mer än en gång jag har suttit och tittat på en cool bild av Blanche, Smith eller Kopinski och blivit skittaggad på en enhet och sedan bläddrat över till figur-bilderna och bara börjat grina.

  • Tycker dom påminner om Belgium Blue. Är nog en fin slakt vikt på dom nya minotaurerna. Sen angående fötterna hur Rtarded hade det inte sett ut om dom haft typ Tau hovar.
Sign In or Register to comment.