Mina ögon, dom blöder!!! (nya minotaurerna är fulare än fulast)

edited 5 januari 2010 09:42 in Warhammer fantasy

Men herregud, jag tror jag får hjärnblödning. Kolla in de nya minotaurerna till Beast-boken som kommer snart...

Bilder finns på warseer.com/forums

«13

Kommentarer

  • Ja fyfan, man vet ju inte om det är en förväxt råtta eller en muterad kossa. Känns ju som dom gamla minotaurerna kommer bli hårdvaluta i framtiden.
  • Benen såg konstiga ut, annars tyckte jag de var bättre än de gamla.

    Ungors-enheten såg ju guld ut, och Bestigors var snygga de också. De verkar dock ha tagit bort Skirmish från Beasts...

  • Benen ser helt sjuka ut och så även huvudena. Riktigt nerköp. Tur att man redan har alla bestar man behöver. Fast som hemlighållaren är inne på så ser bestigors helt ok ut. Blir nog ändå att köpa en sådan låda för att biffa upp bloodbowllaget lite.

  • edited 5 januari 2010 10:39

    Kossor på steroider.. jag avvaktar nog lite innan jag dömer ut dom men första intrycket var ju inte wow.

    bestigorerna såg bra ut, tråkigt om raiders försvinner känns som att det var den regeln som gjorde beastman speciella.

    och helt otroligt att de inte har pensionerat den gamla fula shamanen...

  • Galna kosjukan...

    Jag blev också förvånad av att se shamanen där. Han var med i min första White Dwarf.

  • edited 5 januari 2010 11:46

    AAAAAAAH!!! THE HORROR! Ser kanske lite bättre ut om man målar dem mörkare och inte gör varje muskel lika tydlig, men usch va fula dom var..

    Synd på en enhet med så hög potential som minotaurerna. AoW minotauren ser avsevärt mkt bättre ut. Muskulös som dom ska vara, men mera bonn-styrka än GW:S juicade kossor. Ibland fattar man inte vad GW tänker med..

  • edited 5 januari 2010 11:56
    Nu tror väl folk att jag bara vill säga emot bara för att gå emot strömmen. Men jag tycker faktiskt de är balla.

    Originellt är coolt!

    Dessutom vet man ju att modeller ofta ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Men färgschemat får nog ändras på.

    Edit: De skulle kanske ha behövt lite mer päls också.
  • De skulle kanske ha behövt lite mer päls också.

    tror att de hade vunnit på det, undrar om det är gjutningstekniska skäl att de är så kala? nya skaven är väl inte heller särskilt bepälsade??

  • Nya Skaven har världens vackraste silkeslena kroppsnära myspäls. De har inte knottrig textur som tidigare Skaven haft, och tack triangel för det.

    Jag tror att med målad päls skulle de där minotaurerna se bättre ut. Det är förvisso ett ganska fränt färgschema, men ganska äckligt...

  • Vad är det med GW(s skulptörer) och muskler?

  • Nya Skaven har världens vackraste silkeslena kroppsnära myspäls. De har inte knottrig textur som tidigare Skaven haft, och tack triangel för det.

    hahaha jag tror ingen skaven någonsin hört en vackrare komplimang! :D

    Snabbtittade först och tänkte, det var väl inte så farligt, det är nog målningen. Men när jag tittade närmare så verkar musklerna fruktansvärt fult skulpterade. Jag tror det är läge att kunna anatomin innan man överdriver den.. tror också det är bra som målare att se om anatomin stämmer innan man definierar varje muskel så att den står ut. Aja. jag väntar tills jag har dom i handen.

  • Skulle vilja ge blandat betyg till dem. Första anblicken ger ett gott betyg som dessvärre sjunker när man studerar dem närmare.

    Behåringen är väl helt korrekt att anmärka på, men man ska också tänka på att GW är betydligt aktivare i att ge sina arméer en enhetlig design för att det ska synas att de hör till samma. Jämför man då Minotaurer med övriga beastmen som figurerar på bilderna, är det faktiskt inte alls lika fel med hårmängden. (Men visst, nog borde en Minotaur ha mer hår...).

    Det som är värst är musklerna. Det är som Sven påpekar, tydliga brister i anatomin. Skulle dock vilja ge skulden till skulptören. Tror att de vunnit så mycket mer med att knyta ihop minotarurerna med övriga beastmen om de valt att göra dess ben som en tjur istället för en översteroidad humanoids med bisarra klövtår.

  • edited 5 januari 2010 17:37

    Jag tycker de var helt OK :) Kommer nog bygga ett BB lag innehållandes Championmodellen om inte annat.

    Vad gillar ni denna då?

    Pumbagor
    (Från Warseer)

    Update: Bilderna har försvunnit från Warhammer forums, men de finns på Warseer

  • Kan inte annat än nicka och hålla med, inte direkt några fina minotaurer. Magrutorna ser oerhört skumma ut liksom resten av den icke pepälsade delen.
  • edited 5 januari 2010 19:23

    Man kanske skulle skulptera hår på hela benpartiet för att få bort de fula musklerna och samtidigt göra dem till jättestora varianter av vanliga gors.

  • Det är väl egentligen bara benen jag är missnöjd med, eller de facto att det inte är bestiala bock/tjur ben som gör mig lite irrterad.

    Men jag gillar muskler och med en lite mindre extrem scorched till skull white målning så kommer de att se okej ut tror jag.
  • Seto: hahaha Hakuna Matata!!! Det är ju Pumba!
  • Pumbagor var inte bättre.. :/

  • Om vi har en Pumba och en Simba så måste det ju letas fram en vettig Timon också.

  • vad tror ni om ungors om ni ser på bilderna där som fanns på warseer.
    jag tycker det ser tyvärr ut som att de hamnat på 20mm baser, men är inte hundra.
    vad tycker ni andra?
  • edited 5 januari 2010 22:15

    De står helt klart på 20mm baser, men däremot så är ju det positivt! Modellerna är för små för att fylla ut 25mm baser på ett bra sätt.

  • Ska bli intresant o se om Ungors kommer få möjlighet på shortbows/kast spjut. De har spjut på bilderna men det kanske bara är rankade ungors med spjut, billiga beastmen spjutare, inte helt fel det heller.
  • vad tycker ni om bestigorerna då?

  • Dom stora sakerna hade en sjukt anatomisk uppbyggnad med alla bubblor på magen, men bortsett konstig muskulstruktur var det väl inget större fel på dom.

  • Det är väl iofs inget som säger att minotaurer har samma muskulatur som människor. ;)
  • Är det bara jag eller har de nya minotaurerna t.o.m magrutor på kinderna?
  • Borde inte minotaurer ha klövar?

  • Sajon: minns du när jag sa: "nu är det bara att byta bas på alla dina 68 ungors!"
    och du sa: "nej så onda kan väl inte GWs spelutvecklare vara, jag har ju precis bytt till 25mm baser från 20mm baser som de hade i ravening hordes listan!"
    Men då sa jag: "johoo då, det kan dom. Och inte nog med det så höjer de priset på ungors och gors med 67% OCH du får Pumba från lejonkungen med i din lista!"
    Och du ba: "Buhuuää *snyft* *snörvel* *snorbubbla* och *dräggelsträng från hakan*"

    Och här är vi nu. ;-)
  • Det är väl iofs inget som säger att minotaurer har samma muskulatur som människor. ;)

    Nä men dom borde rimligtvis ha samma muskulatur som klassiska minotaurer, vilket dessa verkligen saknar.. Som Per säger så har dom inte ens klövar utan nån blandning av fötter/klor/klövar.. t_t

Sign In or Register to comment.