Rykten om nya Vampire counts

edited 28 oktober 2007 13:48 in Warhammer fantasy

tycker det är tillfälle att börja en ryktes insamling om nya Vampire counts så vi har något att prata om efter att High Elfs har kommit ut så jag börjar med att lägga upp en länk till ett annat forum som har en samling om olika rykten samt en del bilder.

Några av de viktigaste rykterna är enligt mig

  • Ghouls blir rankad enhet
  • Nightmares får ethernal movement
  • Black coach blir lite buffade
  • Ny enhet Plauge cart
  • Ny enhet Vargulfs
  • ny enhet knights of the blood keep
  • Wraith blir en enhet med banchee som champion
  • Grave guards och black knights i plast
  • Ny magi med curse of years som 4a på listan

för fler rykten kolla in

Vampire count rumours

det är ju ett tag kvar tills vampire counts kommer så ta rykterna med en nypa salt Enjoy

«1

Kommentarer

  • nice stuff.. kanske blir VC istället för Skaven då :P
  • Efter VC så borde det vara DE tur
  • Är inte VC redan hårda nog ;) Vad skall de banta på i de nya listorna ?
  • Men det värsta är att om Dark Elves blir "updaterade" så kommer nog även dom att bli superbuffade. Och man får verkligen hoppas på att dom får mycket mer plast...
  • Som jag förstått det så kommer de att göra om Bloodline-grejen fullständigt. Det tycker jag hör till de viktigaste ryktena också.

  • Sweeeeet!!! tror jag. Inte helt hundra på damvampyren och kärran men vlad och skelliesarna - dregel Väntar dock med definitiv dom tills jag har sett bättre bilder.

  • wow skeletten ser bra ut! men jag tycker de nya vampyrerna ser riktigt taskiga ut.. gillar verkligen inte att det numera verkar måsta komma döskallar från alla mantlar, ser B-igt ut. Blir spännande att se hur nya ghouls kommer se ut
  • ehm mja kan ju fylla ut att Corpse cart kommer (enligt rykterna) att vara core och kommer att kosta omkring 50 poäng ger ASF till odöda modeler innom en radie från den och kan kasta raise magin sälv . Endast rykten dock

  • Jag gillar corpse cart modellen, iaf. konceptet. Även skelleten ser bra ut, men lite svårt att säga för bilderna. Men jag är inte så förtjust i vampyrerna... dom har tappat lite vampyrgrace tycker jag. får se hur de ser ut i verkligheten dock.

  • edited 11 december 2007 12:04
    Instämmer, grace är ett måste.
    Benranglen var dock rätta stuket på. Dock är dom ju sådär måttligt roliga att måla *burr*
  • Jag har inte så mycket emot den här nya "Nosferatu"-looken faktiskt. Kul med lite förrändring och lika "vampyrigt" som nått annat.
  • Corpse cart får inte vara så mäktig som IronToe säger för de pointsen. Annars känns det bra.
  • En annan ny regel är att undeads ska kunna marchera när dom är inom 12" från generalen och 6" från alla andra vampyrer. Med vampyrer inkluderas hjältar, Vargulf, och knights of the blood keep

    En Vargulf kommer att kosta = 2xtrebuchet +5

  • 2xtrebuchet+5=185pts
    Vampyr marchandet känns troligt men jag undrar nog om alla IronToes källor går att lita på
  • Det ser riktigt bta ut för VC del. Corpse ser lovande ut, är den i metal lr?
  • för er som vill läsa mer:

    http://warseer.com/forums/showthread.php?t=117429
    http://warseer.com/forums/showthread.php?t=117425
  • Jag tycker skelleten ser bra ut (go with the flow =D).
    Men Vlads kappas er hemsk ut, jag ogillar verkligen att han har en levande "demon kappa".
    En vanlig stor svart kappa med rött foder ala dracula är mer i min smak, men det är ju jag det.
  • Tycker det är schysst att de har tagit tag i att GWfiera vampyrerna. Lite som de var inne på med ogres när de kom. Man ska se att det är en ogre/vampyr/whatever från warhammer-världen.

  • edited 12 december 2007 01:24

    som sagt allt är bara rykten atm ta allt med en nypa salt har hört att Corpse cart är i plast men kan inte själv säga det med säkerhet

  • Med tanke på en viss saknad av detaljer och det där öerhört långa spjutet på Corpse Cart tror jag ganska säkert på att den är i plast.
  • Corpse Cart blir väl knappast mäktig pga Hellish Vigour på WS 2, S2 zombies, om nu det ryktet stämmer. Dock blir den ett fint tillskott om den boostar Invocation samt har en egen bound Invocation.

    Jag kommer att lägga sjuka pengar på att uppdatera min kära VC-armé. Om man bara kunde leja bort all målning ...

  • blev inte jätteimponerad av bilderna. :(
    men skelleten var ascoola
  • Design-folket kanske bara ser fram emot dagen de får hämnas på Warcraft III för att de snodde Lizardmen till sina Nagas ganska rakt av.

  • Och långt innan dess, Terran och Zerg från 40K...

  • Men på Zerg-fronten tycker jag GW har fått sin hämnd med nya Raveners framförallt. Och vilka ser Tau ut som?

  • Design-folket kanske bara ser fram emot dagen de får hämnas på Warcraft III för att de snodde Lizardmen till sina Nagas ganska rakt av.

    Eller så har liknande idéer utvecklats ända från antikens mytologier via folksagor och till sist sci-fi- och fantasylitteraturen så pass länge att det blivit svårt att luska ut varifrån en idé härstammar.

  • Naturligtvis, dock så kontaktade då okända Blizzard GW för att de ville göra ett framtids-RTS på deras 40K. Dom fick kalla handen, och en tid senare dök som bekant StarCraft upp.

  • edited 13 december 2007 12:20

    Första Warcraft spelet skulle utvecklas som ett warhammer fantasy spel men Gw fick kalla handen och drog sig ur och spelet döptes om. det blev ju bra ändå Warcraft serien var inte så dålig så att säga

Sign In or Register to comment.