Rykten om nya Vampire counts

2»

Kommentarer

  • edited 13 december 2007 12:45

    Men GW kunde ha tjänat fett med deg om de satsat på Blizzard istället för vilka-det-nu-var som utvecklade warhammerspelen under senare hälften av 90-talet. GW är bra på att göra dåliga val.

  • Fast jag gillar inte stilen på det nyare warcraft.
    Alldeles för cartoony för min del, men bilderna på det nya starcraft däremot tycker jag har riktigt bra stil.
  • Tack för bilderna! Ja, då är KotBK iaf på en vanlig cav-bas...Inte speciellt impad, men men...
    /Kalle Grenemark
  • Usch usch, inget vidare. Är iofs fult målade, kanske ser bättre ut om man målar dem mer svarta istället för knights-a-la-khorne.

    Tror dock man kan göra snyggare knights genom att konvertera gamla blood dragons. Vargulfen ser stygg ut iaf!
  • jag tror definitivt målningen gör sitt till på dom där. Vad är det för random dude/dudette som får osläppta GW prylar att drybrusha? I want one too!

  • Jag tycker att modellerna är helt grymma, och troligen de snyggaste heavy cavalry som GW nånsin producerat. Vänta tills ni ser dom på en bra bild målade av Éavy Metal- teamet. Varghulfen på klippan äger! Konrad-modellen är också helt kanon, kanske den ende som verkligen passar i nya chaos-stilen. VC börjar verkligen ta form, med alla nya överdrivna grejor så tror jag ändå dom blir coola på bordet, iallafall ljusår bättre än dagens deprimerande utbud.1

  • Jag håller med N.I.B modellerna är verkligen snygga.. förstår inte vad ni klagar på, varför ska vampyrer se graciösa ut, dom är nästintill demoner.. har ni sett en välklädd demon?

  • Jag har inget emot vampyrer i rustning som sådant, de nuvarande blood dragon modellerna är riktigt snygga. Jag tycker bara dessa inte verkar hålla måttet, möjligt att man ändrar uppfattning då man ser dom i snyggt målade..
  • Är det bara jag eller är Knights of the Blood Keep (bort med förkortningarna där uppe!) i plast? Isåfall kan de ju helt enkelt vara taskigt ihopbyggda? Hästarna ser tokgrymma ut (flygande praktiskt taget) och jag tror också att folk kommer att tappa hakan när de ser 'Eavy Metal versionerna.

  • Ah nice figurer.
  • edited 22 december 2007 21:00
    Grave guardsen är snygga, men jag tycker att det såg ut som om vissa dire wolves har groteskt stora huvuden.
  • edited 22 december 2007 21:27

    Grave guardsen och ghoulsen hur snygga som helst! Men gillar inte att alla hundarna är i en likadan ganska 'extrem' pose.

    Sen finns ju de här också att titta på:

    Knights of the blood keep champion

    Knights of the blood keep standard bearer

    Knights of the blood keep musician

  • Mumma.... Graveguardsen var riktigt snygga, Woffarna..... vet inte... vill nog se dem omålade innan jag uttalar mig definitivt, Ghoulsen WICKEDCOOLAWESOME, jag ska faen ha en Goularme!!!
  • Det kommer att krylla av VC spelare till våren... :) Modellerna är assnygga, jag gillar tom dire wolvesen även om jag inte tycker att målningen är optimal. Kan också tänka mig alternativa corpse cart modeller...

  • riktigt snygga graveguards samt ghouls.. lite tveksam till dire wolfs, ser ut som muterade ponnys.. kanske ok efter annan målning men..
  • Snygg, men vem vill ha en vampyr till fots? :)

  • edited 27 december 2007 22:44

    Nya Vlad, bättre än Mannfred on foot men ändå... Gigantisk Mammut-bete i ryggen, björnskinn över tung rustning och ännu ett monsteransikte! Och posen är att han är på väg att sätta sig ner för att skita.

    Jag gillar mounted Mannfred, huvudet kanske går att klippa av och ersätta. Vlad är egentligen inte så tokig heller, om det går att ta bort benspjutet han är spetsad på, samt den tokiga björntassen som fladdrar. Det är klart, kan nån måla den åt mig lika snyggt som på bilden ovan så köper jag paketet rakt av!

    En annan sjuk grej är att Vlad inte har någon rustning alls i reglerna, om man får tro ryktena. Spana in modellen med typ plate mail. Makes no sense.

    Nya Dire Wolves, jag gillar zombifieringen, men huvudena verkar groteskt stora.

    Älskar Corpse Cart, nya Skellies, Grave Guards och Blood Knights! Bring on march -08!

  • Bara jag, eller ser det ut som om vampyrerna står på en liten större bas än förrut? Det vill säga inte på Alv storlek, utan Chaos storlek, kan inte de dära milimeter måten eller vad de nu är.

    Tycker bara det ser så ut :)
  • CMON modellen verkar stå på en större bas, men orginalmodellen står på en 20mm bas. Liten dvs.. :)
  • Då dom nya Grave Guardsen, Ghoulsen och Skellisarna verkar stå på 20mm så vore det extremt konstigt om dom satte vampyrerna på 25mm.

  • Direwolfsen är helt tydligt döda chaos hounds? Tja varför inte?
  • Hinner den nya Vampire Counts boken komma ut innan den 26 mars? Så att man slipper möta alla toolade VC-arméer på Fanatic =)
  • har uppdaterat länken i första inlägget om ni kollar på den så finns en lista av alla rykten enheter/magi/magic items/bloodline powers/ release dates och länkar till alla släppta bilder

    kan iallafall säga att en av de ryktade magiska standarderna ger regeneration till hela enheten en annan ger Hate till regimentet

    finns ett magiskt föremål som gör att anfallare förlorar charge bonusar asf och får initiative 1

    eller bloodline powern som gör att vampyren vet av alla spells från en valfri lore (utom life)

    enjoy

  • edited 25 januari 2008 13:33

    Obegripligt att man skulle få ta Lore of Light men inte Life liksom. Tvivlar på detta.

  • kanske det är en helig vampyr :P

  • Haha, jo jag kan se framför mig hur man kastar Cleansing Flare och steker sin egen armé! Finns inte en bra spell i Lore of Light för VC.

Sign In or Register to comment.