Slaget om Härnösand

2»

Kommentarer

  • Snart smäller det, nedräkningen har hållit på ett tag nu! Jag har bara ca 100st figurer kvar att måla i olika storlekar. Väldigt ångest framkallande.

  • Visst räknas varje ogre som 3-4 vanliga figurer. För isåfall synar jag dina 100 figurer och höjer med x antal modeller till.

    Men det ska bli grymt kul att spela!
  • Jag är intresserad av att höra lite om hur lunchen kommer utformas.
  • jag ska special beställa min ifrån ett kebab ställe som har INTE lammkött som sin kebab, kvittar var de ligger i härnösand, men jag ska finna något kebab ställe som har ICKE lamm :)

    sen så är det klart, ska kanske göra något eget en dag också, som min vanliga turnerings-special-gjorda-köttbulle-macka.

  • Vi kommer köra på samma sätt som sist, att vi beställer mat till turneringen så att vi kan korta luncherna. Den här gången kommer nån som inte spelar få det ansvaret, så att maten kommer i tid:)
  • nu är det inte lång tid kvar, och jag har upptäckt hur mycket jag hatar att måla! all nackont, fel målningar, alla alla alla jävla figurer, så det tar inte slut. detta spelet är egentligen inte särskilt skoj ;)

  • Håller helt med!
    Och vem F#N kom på idén med färger som ska torka redan i burken, så att de är sådär lagomt tjocka så att de knappt går att måla med.
    Och vem var det som lurade i mej att spela med 58 gnoblars? Den människan (jag själv) förtjänar kompanistryk. Vi snackar full-metal-jacket-tvål-i-strumpa-stryk!

    Näe, det här spelet är nog inte så kul ändå ;-)
  • blir det att vi ska använda senaste versionen av svenska FAQ? eller?

  • Jo, tanken är så!
  • edited 6 augusti 2009 08:26
    Jag har en bilplats över om någon vill åka med från Sundsvall.
    (och kanske tillbaka också om vi inte spelat en match och du krossat mig med 20-0)

    Hojta till isåfall!
  • nack ont, nack ont! all denna smärtan i nacken. usch vad jag hatar akut målning inför turneringar

  • Lär dig hitta en mer ergonomisk målarposition Sajon. En justerbar stol, ett högt bord och bra belysning gör att jag undviker ont i kroppsdelar (utom möjligen armbågarna som har en ovana att få små plastbitar intryckta i sig). Och min senilförstorningslampa hjälper ögonen slappna av =)

  • jag har testat allt, (verkar det som) och det kanske bara är nånting som går just nu som kan bero på att jag dels sover fruktansvärt dåligt, att jag får lite ont i nacken där och sen dels att jag sitter 5-6timmar om dagen nu dom senaste veckorna. sen så är jag så underbart klumpig att jag måste göra så många grejer samtidigt, som jag måste måla eller göra annat och prata i telefon samtidigt, så gör jag det dumma att klämma fast mobilen mellan axeln och örat, där av från första början min sträckning gissar ju jag på. men men det ska nog gå över snart. men usch så segt det är att måla ändå, särskilt när man gör lagom noga och har på tok för många figurer och olika lag som jag vill ha målat allt nu direkt samtidigt.

    man kan vara allt bra dum ibland

  • Och så var det över. Kanon kul!!!! även om inte mitt resultat var det bästa, så var det ändå super kul. när jag har vilat upp mig lite så ska jag skriva en positiv lista och en negativ på vad som ska förbättras till nästa gång.

  • Tack för en helt grym turnering!

    Jag får vara nöjd med en 5e plats och hade skitkul!

    Lite feedback:

    Positivt-
    *Bra spridning på arméerna... ...och detta berodde nog på:
    *ETC-restriktionerna ...som ger de svagare arméerna en rimlig chans
    *Bra lokal med högt i tak och bra luft
    *Bra ordnat med att man fick mat levererat till lokalen!
    *Bra stämning bland spelarna med en mera intim känsla än de större arrangemangen!

    Negativt-
    *Förseningar redan innan första matchen kan lätt undvikas genom att de som kommer sent möter varandra. Även ett problem på andra turneringar, som också bör överväga att nyttja denna lösning
    *När matchtiden är slut, är den slut. Att folk drar över kan undvikas genom att ropa ut att det är 30 minuter kvar och att man inte får påbörja någon turn som inte båda kan avsluta.
    *Kul för folk som precis börjat spela att få vara med, men lite trist att möta en helt omålad armé, utan army list, tärningar och måttband.

    Nästa gång var väl i februari, och då kommer jag absolut!
  • edited 12 augusti 2009 14:17

    Vi arrangörer tackar också för en skitkul turnering!

    Fortsätt gärna att komma med feedback på bra/mindre bra grejer!

    Alla resultat finns upplagda på svartbygge.googlepages.com och bilder kommer upp så småningom!

  • edited 12 augusti 2009 20:10
    Jag skriver nu feedback som jag tycker förutom det som redan sagts.

    Positivt:
    Bra terräng på borden(gången innan vart det ju lite tunt).
    Bättre tid med maten.
    Fanns en kiosk med mackor och annat.
    Reglerna kom upp relativt fort på hemsidan.
    Lätt att anmäla sig och betala in.
    Trevligt med musik till spelandet.
    VÄLDIGT bra första pris.
    Bra att ha tröstpris till den som kom sist(tröstäta hjälper alltid hehe).

    Negativt:
    Drickan tog slut snabbt.
    Fortfarande lite strul med tider.
    Lite tråkiga andra och 3dje plats priser.
    Dåligt planerad städning och utflyttning av bord
    (förutom jonathan jag oskar och jonas verkade alla gå upp i rök när det skulle plockas undan, fast jonathan bad om hjälp med det upprepade gånger. Dålig stil killar!) Vi skulle med tåg och han nästan inte med när alla stack.
  • Jaha, då har det snart gått tre veckor sen turneringen och jag lever fortfarande på segerns sötma. :)

    Lite sent om sider kanske, men här kommer mina åsikter om vad som var bra / dåligt.

    På plussidan:
    * Det funkade mycket bättre med mattiderna denna gång. Tummen upp där.
    * Borden hade mer och bättre placerad terräng än i Februari. Håller med Modrian på den punkten.
    * Goda mackor i kiosken - lite mer dricka had dock inte varit fel. Även där ser jag att jag inte var ensam om att tycka så.
    * Väldigt trevlig stämning i allmänhet. (de flesta jag mötte var goda förlorare - bara lite gnäll om usla tärningsslag sista matchen :).
    * Första priset kändes kul - originellt och lite sporrande för en latmask som mig.

    På minussidan:
    * Förseningen på lördag morgon kunde ha undvikts. Se Sandpeoples förslag där.
    * Okej, jag medger att det kan ha varit lite dålig stil av oss som bara gav sig av direkt när det var slut, som Modrian påpekar. Vi ska rannsaka oss själva i hopp om bot och bättring.


    I övrigt ska väl sägas att jag tyckte restriktionerna funkade bra då t.ex. Ogres och Beastmen fick 2500 pts var bra. VC-armén jag mötte såg dock väldigt liten ut på 2000 pts. Min egen dvärgarmé tycker jag ligger i helt rätt kategori - 2500 är i största laget för dem. Som Nas påpekade i ett tidigare inlägg så kan ett bra dvärgspelare vara rätt farlig(även om jag själv hade en väldans massa tur med tärningar och lottning i denna turnering).

    Tack för ett utmärkt arrangemang - jag kommer definitivt tillbaka i Februari nästa år. Har ju ett förstapris att hämta ut...får väl börja jobba med en ny armé innan vintern. Ska dock inte vara lika kaxig som Sajon var senast - lovar inga försvarade titlar. Sånt är riskabelt i tärningarnas värld.

    /Quizmaster(med cheese men utan whine denna gång)
  • Nu finns det lite bilder uppe från turneringen här!

  • Inte för att vara skrytsam eller så, men fan va vackra vi är!

    Känner inte igen modellen på bild nummer 22 från turneringen. Är det en Great unclean one?

    Hur som helst: Stiligt!
Sign In or Register to comment.