Slaget om Härnösand

edited 12 juni 2009 16:11 in Turneringar / konvent
Hej!

Den 8-9 Augusti spelas Slaget om Härnösand (i Härnösand)

Lokalen blir samma som sist: Landgrenskolans Aula

Vi kommer spela Warhammer Fantasy med en variant av ETC-reglerna, med poänggränser runt 2250pts, ladder system.
Mer exakta restriktioner kommer med regelhäftet, som är på väg!

Boende ordnar vi efter behov, en liten summa pengar kan tillkomma.

Anmälningsavgiften är 50 kr, vilket betalas vid anmälan till konto:
Handelsbanken: clearing: 6301, kontonummner: 714 946 842

Anmälan går att göra på svartbygge@gmail.com eller genom att viska till mig i den här tråden.
Jag vill veta namn och gärna vilken armé du spelar. Om du behöver boende, skriv det med.

Regelhäfte och mer information kommer upp på vår hemsida: svartbygge.googlepages.com

Frågor får ni gärna ställa i den här tråden eller på mailen ovan.

//Jonatan Mossegård
Härnösands Figurspelsförening
«1

Kommentarer

  • edited 6 augusti 2009 23:12

    Anmälningslista:

    • Jonatan Mossegård - Dark Elves
    • Chrissian Wiberg - High Elfs
    • Jon Backlund - Ogre Kingdom
    • Pascal Pierre
    • Jonas Ivarsson - Chaos Beastmen
    • Marcus Lindkvist
    • Eric Pettersson - Vampire Counts
    • Joakim "IK" Nerén - Empire
    • Daniel "HQ" Holmqvist - Dark Elves
    • Elinore Rönning - Wood Elves
    • Göran Farm - Chaos Warriors
    • Fredrik Back - Dwarfs
    • Björn Nilsson - Chaos Warriors
    • David Wessling - Daemons of Chaos
    • Viktor Jakobsson - Goblins
    • Oscar Edenström - Skaven
    • Ulrik Schmidt - High Elves
    • Johannes Törnlund - Dwarfs
  • edited 12 juni 2009 21:31
    Fan va kul med en turnering som faktiskt kör med ETC-reglerna!

    Jag anmäler mig:

    Jon Backlund
    Ogre Kingdoms
  • hur många måste ni helst ha med denna gång för att de ska bli av? 8? 10? jag har bord om ni kommer behöva.

    de arméer jag kommer att spela med är Beastmen ELLER Warriors of Chaos ELLER Vampire Count

  • Det var ju skitroligt sist så det kommer garanterat att bli lyckat den här gången med.

    Jag anmäler mig nu!
    Marcus Lindkvist
  • Fan va kul med en turnering som faktiskt kör med ETC-reglerna!

    i alla fall en variant av dem, men ogresarna kommer få ha mer poäng:)

    hur många måste ni helst ha med denna gång för att de ska bli av? 8? 10?

    typ nånstans runt 10 pers.. men det vore ju skoj med fler!

  • då jagar jag folk om o om igen. tills vi är uppe i den kvoten ;)

  • men när ni kommit ut med ett slutgiltigt och officellt regel häfte, då kommer det säkert dropa in folk

  • NasNas
    edited 13 juni 2009 22:42

    Låter jättekul med turnering, men detta är sista helgen på min semester och jag vet i dagsläget inte var jag är den veckan.

    Hur många platser är det? jag får nog vänta ett tag med att anmäla mig men vill inte missa turneringen ifall jag kan åka.

    I övrigt tycker jag att ETC-reglerna fungerade ganska fint, men Dark Elves och Lizard men borde få mindre poäng att spela med.

    Tillåt trippla specials.

    Edit: Tillåt dubbla rares också, skulle vara roligt =)

  • obegränsat med platser ;) vad jag kan tro. jag håller tummarna innerligt att du kan ta dig ner hit Nas som du väl vet så har du en sov plats hos mig. jag tycker att Lizardmen och Warriors är bättre än de övriga i samma kategori. dark elves har redan färre poäng. i alla fall enligt FF ETC regler nu senast.

    Category A (2050pts) Demons of Chaos Vampires Category B (2150pts) Dark Elves High Elves Category C (2250pts) Warriors of Chaos Lizardmen Skaven Tomb Kings Wood Elves Dwarfs Empire Bretonnia Chaos Dwarfs Ogre Kingdoms Orcs & Goblins Dogs of War Beasts of Chaos

    så där så det ut nu senast, jag personligen vill se följande ändringar:

    Kategori A 2000 Kategori B 2150 Kategori C 2250 Kategori D 2400-2500

    Lagen i kategori A ska vara oförändrat Lizardmen och Warriors of Chaos ska upp till B Beastmen, O.K och Dogs of War ska ner till D. då är jag så nöjd så

  • Det är ju bara för att du spelar "rätt" lag som du vill ha det så;)
    Men jag håller med om att det skulle vara vissa förändringar.
    Men då tycker jag att High Elves ska få höjda poäng för de är inte så bra som alla tycker eller tror.
    Man jag tycker att lizardmen och Warriors är minst lika bra som Dark Elves.
    Sen tycker jag att även dvärgar borde ner till D listan.
  • Man jag tycker att lizardmen och Warriors är minst lika bra som Dark Elves.

    Dark elves är klart hårdare än warriors.

    Jag tycker att demoner, dark elves och VC är klass A. Lizardmen och high elves är klass B.

  • En vän till mig anmäler sig. Eric Pettersson - Demoner

  • skriv en deadline när regel häftet skall vara ute. känns betryggande då :) istället för att jag måste sparka på dig varje dag ;) mohahahah

  • Jag må vara färgad, men jag tycker knappast att WoC är så pass bra att de behöver vara i de övre segmenten. Man får verkligen betala genom näsan för att få 10 power dice, och man kan som max på 2250 poäng få 7 dispel dice. WoC har inga flyers, inga skirmishers, inga scouts, inget skytte (förutom en stone thrower för 205 poäng och kastyxor på marauder horsemen). Det finns inget i armén som skriker bruten, som t.ex. hydran, utan är det bra får man gott pröjsa för det. 265 p för en Slaanesh Jätte t.ex.

    Dwärgar anser jag heller knappast höra i de nedre regionerna, en bra dvärgspelare är riktigt farlig. Till kategori D tycker jag Dogs of War, Ogres samt Beastmen ska tillhöra.

    Men jag vill slänga in ett veto för en restriktionsfri turnering, förutom special characters. Det skulle vara mest rättvist, och jag tror att många skulle uppskatta det eftersom det bryter mot mönstret - om än så motvilligt i efterhand.

  • Men ska man räkna efter hur "bra" spelare spelar en lista så kan de flesta bli riktigt farliga.
    Jag tror inte att många personer som inte spelar de "bättre" arméerna skulle uppskatta en restriktionsfri turnering. Rättvist är nog inte ordet jag skulle använda.
    Jag skulle inte själv vilja möta Demoner, Vampyrer eller Dark Elves utan begränsningar.
    Men sen är ju smaken som vi alla vet olika.
    Kör men någon av de nyligen uppdaterade bättre lagen så är det klart man vill köra utan restriktioner. Men för de övriga skulle det nog inte vara så roligt att vara i uppförsbacke redan innan de ens börjat spela.
  • edited 18 juni 2009 17:09
    *Lite förebyggande moderatorerande*

    Den här tråden är för information och frågor om Slaget om Härnösand. Restriktionsdiskussioner förs lämpligen i en separat tråd.

    mvh
    Jonas
    moderator
  • edited 11 juli 2009 17:39

    Nu kommer regelhäftet! Finns på vår hemsida också, Svartbygge

    Regelhäfte

  • har läst häftet och det ser mycket bra ut!

    Regelfråga: Får Ogre kingdoms använda Rhinox cavalry med de officiella reglerna ur white dwarf?

    Brukar vara okej på de flesta väl arrangerade turneringar, men det är väl bäst att fråga ;-)
  • Regelfråga: Får Ogre kingdoms använda Rhinox cavalry med de officiella reglerna ur white dwarf?

    Jorå, det är okej att använda Rhinoxarna!

  • så de blev på samma skola som sist?

  • Ja, samma skola, samma lokal!
  • Oj! såg precis att en sida från det gamla regelhäftet smugit sig in i denna omgångs häfte också! Det är åtgärdat nu, länken ovan ger det nya häftet.
    Den sista sidan i häftet skulle inte vara där, men är alltså bortplockad nu!
  • Ska anmäla mig.

    Viktor Jakobsson Goblins
  • Yes! Kul att du är med Viktor.
    Och iskallt att du lirar goblins!
  • Det handlar nog mer om att jag inte hunnit någon vart med Empire och att jag vägrar spela Bretonnians igen som avgör lagvalet :D
  • Jag anmäler mig också.
    Oscar Edenström-Skaven
  • Det har kommit in lite ont om anmälningsavgifter, det börjar dra ihop sig, så ni som är anmälda får gärna betala in så fort som möjligt!
  • Ok, sorry för det. Ska fixa det idag.
    Oscar som anmälde sig var kompisen som skulle låna lite av dig.
  • "Det har kommit in lite ont om anmälningsavgifter, det börjar dra ihop sig, så ni som är anmälda får gärna betala in så fort som möjligt"

    Jag betalar in senast imorgon! (och jagar de övriga med sliprondell)
  • Jonas och Eric har betalat nu

Sign In or Register to comment.