Wood elves midsummer army(Uppdaterad 11/2-09 Champion)

2»

Kommentarer

  • Ja den ser ju inte ljusgrön ut direkt, efter washningen, men det blev bra. En väldigt skum guldig färg med lite grön ton. Syns inte så bra på mobilfoton så det är inget fel på dit färgseende;)

    Jag kanske diffar lite mellan olika figurer i hur jag blandar men vad det gäller vapnen är jag i huvudsak helt nöjd.

    Rustningsdelarna på den senaste bruttan är washad med den nya gröna washen.

    VI får köra en match i vår kanske

  • Hej Här är resultatet av en hård kväll. En Spellweaver 90% klar. En del på basen och ryggen är bland annat ofärdigt. Mer missnöjd över bilderna än vanligt. Jag måste skaffa en digetalkamera och lära mig hur fan jag ska ta bilder. Highlightsen syns knappt alls.

    Spellman

    Sellman2

  • Jag gillar verkligen hur du målat andarna! De står ut på ett bra sätt och jag tycker att det var ett bra val att måla dem i en mer "spökgrå" ton. Det skiljer figuren från basen! Någonting jag tror kan vara en fördel i en wood elf armé man satsar på målningen med.

    Riktigt bra jobb Erik! Keep it up!

  • Tack Anders:) Fick inspiration till andarna från en armebild på coolmini.. Det blir väl fler när man börjar med dryader.

    I kväll ska jag göra blommor till baserna med olikfärgade tvttsvampar och flock. Jag tänker även börja med en Gamezone miniatures modell som kan fungera som en Eternal Guard Champion. Länk

  • Det ser sjukt bra ut. Sjukt.

  • Jag älskar det gröna på barken på baserna!!! Det gav en väldigt nice känsla av gammal dunkel skog.

    Nicenice

  • Vad roligt:) Tack Jag har inte hunnit måla så mycket senaste veckan, har haft det lite körigt. Har dock lekt en del med armybuilder program för att se lite hur jag ska bygga upp min woodelve arme. Något som jag tycket verkar vara en bra idé är en halvfet unit av Eternal guards som anvil. De ska ju givetvis ha en champion och den tänkte jag att gamezone kunde stå för med denna figur som fortfarande är WIP (som alltid) (När ska jag någonsin riktigt göra klart en en figur?)

    Etermal guard champ Eternal guard champ Eternal guard champ

  • Wow den blev mycket snyggare än jag trodde den skulle bli när jag kollade på den i länken.. Var ju paintad nu vs opaintad men, ändå. :)

    Japp, nu ska jag äta våfflor.

  • Shit vilket sammanträffande, kom just hem från ica-maxi med våffelsmet. Vi ska precis börja göra dem.

  • Jo om gamezonefiguren...Det verkar tydligt som om gamezone miniatures har flera designers. Just wood elvesen (elven silvanus) är riktigt snygga, mycket snyggare än GW:s även om deras wood elves faktiskt är en av de snyggaste armeerna de säljer.

    Hawkriders från GZ är ju fantastisk. Förövrigt måste jag också säga att dvärgarna ser jättebra ut i verkligheten. Bilderna på sidan är kanske inte riktigt rättvisa. De finns att köpa på fantasia i Umeå så bor man där är det bara att gå in och kolla på dem live.

    Kort sagt..stort fan av gamezones dvärgar och elven silvanus:)!

Sign In or Register to comment.