Wood elves midsummer army(Uppdaterad 11/2-09 Champion)

Hola! Jag planerar en wood elves arme. De första exprimentfigurerna är nu klara att visas upp. Jag har nog bestämt mig för detta färggranna shema som jag valt att kalla "midsummer". Jag tycker som de flesta att det är riktigt snyggt med Höst och vinter tema men det verkar som om det är ganska överrepresenterat i förhållande till klassisk gröna sommar eller vår wood elves så jag gick helt enkelt på en riktigt hulken grön arme. Jag tänker lägga mer tid och kvalite på heroes, champions och andra karaktärer. Jah har sänkt nivån lite på dessa så att det kan bli en klar arme framöver.

OBS! Figurerna är inte lika glänsande och reflekterande i verkligheten (de är faktiskt behandlade med matt varnish), det är kameran och ljuset som spökar.

Femalelord

wardancer

(Kommer i fortsättningen att ta ned en del bilder till länkar, eftersom då de blir gamla, så att det inte tar så mycket plast)

Eternal Guard

Eternal Guard

Lite suddigt vad det gäller detaljerna, men jag kanske kan få bättre bilder senare. Photobucketlänk

«1

Kommentarer

  • Wow! Mäkta snyggt!
  • Vackert.. gillar dom extrema high lightsen.. love it!
  • Tack:) Nu blev jag skitglad Jag håller på med ett par waywachers just nu, postar ett sample på en sån senare kanske.

    Blev det för mycket med de gröna vapnen? Det ser coolt ut men jag undrar om det blir "grön overkill"?

  • Riktigt snyggt, jag gillar de gröna vapnen. Alltid bra att köra med minimalt med metall på wood elves tycker jag.

  • Gröna vapen funkar. Snyggt målat också.
  • Tycker ditt färgval är bra, och den första alven med tatueringarna blev riktigt lyckad. Gröna vapen och nästan inga metaller passar ju bra på temat, dock skulle du kanske kunna måla dem lite mörkare för att skilja ut dem från textilerna så att man får en känsla av olika material. Skulle gärna se klingorna på vapnen målade i samma färg och stil som den här och se hur det fungerar med resten av färgerna på dina modeller.

  • Mycket bra förslag. Jag ska testa göra några med mörkare färg på vapnen i stil med Monolithen

  • edited 26 mars 2008 10:04

    Så här ska jag göra tatueringarna i stället för som på den tidigare bilden ovan.

    Wardancer

    Så här ser det ut när mina woodelves blir attackerade av druv-zombies i någon otillgänglig del av Athel Loren

    Drape-zombies!

  • snyggt snyggt! var lite tveksam till gröna vapen först - men det ser faktiskt ut att funka bra.

  • Den svåra kampen mellan russinen från Iron mountains och wood elf wardancers!!!!

    VEM KOMMER VINNA!!!


    Nä, dom är snygga, snygga tatueringar.
  • edited 23 mars 2008 03:57

    En full battlereport kommer snart!

    Tack som FN:)

    Ska posta upp en wardancer med blåmålad kropp och tatueringar som en riktig keltisk pict samt nån bild på hur det gick med "monolith" förslaget. Lyckades inte riktigt men det blev bra än då tycker jag.

    Glad Påsk!

  • edited 27 januari 2009 15:26

    Arbetet med wood elves går vidare, trots att jag trodde att jag försökte sänka standarden på målningen så verkar det som om jag allt mer faller in i detaljpillande, vilket jag tycker är svin skoj. Jaja det får väl ta den tid det tar.

    Monolith stilen på svärd blev inte lika svart som på exempelbilden från necrons men det får duga. Man kan säga att jag helt enkelt tonade ner de där överextrema highlightsen på vapnen som fick dem att likna kläderna allt för mycket.

    Exempel

    Jag är en riktigt crappy fotograf det må sägas. Det ser inte alls ut så här i verkligheten, men man kan ju ana.

    Pict-wardancern blev så här;

    Blåman

    Blåman2

    Jag håller på med några waywatchers också, de är riktigt snygga modeller att jobba med. Ingen av dem är klar men den här bruttan börjar ta form, Allt läder ska inkas och highligtas några gånger. Något måste göras åt håret osv, men det lär bli en snygg alvpingla när hon är klar imorgon.

    waywatcher

    Nu ska jag läsa ut "Guardians of the forest" så jag får lite inspiration.

    Glad fortsättning på påsken

  • edited 5 februari 2009 18:45

    Jag har börjat med Orion igår och det blev en del gjort faktiskt. Orion är en av de roligaste figurer jag målat och den blir nog rätt snygg när den är klar även om jag bara är en medelmåttig figurmålare (Ialla fall i jämförelse med en hel del folk på detta forum) Han har inte fått sina vapen eller sin fina hatt med horn klar än men här är han "WORK IN PROGRESS!"

    1

    2

    3

    4

    ÅÅ glöm inte min obligatoriska och rätt uttjatade (Men sanna) bortförklaring:Jag och kameran suger så man ser inte alla highligts och det blir lite blänk och sudd!

  • edited 25 mars 2008 18:48
    Jag gillar även jag de gröna vapnen men realist som jag är så undrar jag vad det är för material dessa vapen är gjorda av...? Jade?
  • edited 25 mars 2008 19:05

    De är gjorda av "petrified" greenskins behandlade med spenat och alvmagi, voila! ett grönt vapen som biter hårt mot zombierussin

    Nja jag vet faktiskt inte riktigt, fick ideen från en snygg Highbornfigur på "coolmini or not" samt den beridna woodelf lorden på GW;s hemsida, tänkte att detta kinband kanske körde med denna stil. Alvmagi gör ju det mesta möjligt vad det gäller färg på vapen och rustningar

    grönt vapen finare än mina

  • Orion blir ju riktigt snygg. Jag tror att jag gillar vapnen med mer extrema highlights bättre, som på eternal guarden.

  • Riktigt nice om jag får säga det själv.
  • Tackar tackar, jag är ingen supermålare direkt så jag blir typ svinglad om någon tycker det är ens halvsnyggt. Har inte målat något mer idag, hårdpluggar D-uppsats i Historia. Synen på våldtäkt under 1600-talet. Fan om jag är klar med detta kapitel som ska skickas in i kväll så ska jag fan måla något imorgon! Jag dööör av målar abstinens

  • edited 27 januari 2009 14:20

    Hej Fick ett ryck och började måla på mina wood elves igår igen. Orion är snart klar och en del annat har påbörjats. Fortfarande sugiga mobilbilder.

    1

    2

    3

  • Snyggt! Jag gillar den gröna tonen på basen, ger ett riktigt "wood-elfigt" intryck.

    ps fin skalle också ;)

  • Supernice! Först tänkte jag "Nej, den är FÖR grön" men sen gick det över till: "Nej, det är wood elves, det SKA vara så grönt!".

    Gillar den skarpt. Inte för att förta något från den vackra modellen, men jag måste bara säga at basen är riktigt, riktigt snygg.

  • Orion blev ju skitsnygg. Coolt med lysande ögon.

  • edited 31 januari 2009 03:01

    Tack:) Det var kul att höra Jag ska fortsätta på detta illgröna tema inspirerat av en del wood elves art, men jag ska matta figurerna lite. Med de nya washerna så kommer det att bli en del ändring från när jag sist målade wood elves. Målar på en Spellweaver och en Highborne nu och testar lite.

  • Hej igen Jag har skippat de gröna vapnen för en egenblandad ljusgrön metallic som är washad i gryphonne sepia, vilket ger en alvisk look som ser lite organisk ut. Detta gör att det passar wood elves tycker jag. De gröna vapnen som jag prövade förut blev för lika de blad som de hade på sina dräkter. Här er en snart färdig figur där man kan se den nya stilen. Notera ädelstenarna som jag är extra nöjd med.

  • Ser riktigt bra ut! Det var en bra idé att skippa dom gröna vapnen då det blev som du säger. Ädelstenarna ser bra ut men jag tycker att hornen på alvtjejen är lite tråkig. Skulle nog haft en lite ljusare färg för att få dom att sticka fram mer, t.ex. en blandning av Commando Khaki eller Bleached Bone och Scorched Brown.

  • O det stämmer faktiskt. Hon är inte riktigt klar heller. Hornen var jag inte alls säker på men jag funderade på att köra bleched bone strimmor på det där och washa med gryphonne sepia. Highlighta med Bleched igen osv.

  • Ser schysst ut även om jag gillade det kalasgröna som du körde med innan. Kändes som ganska unikt att köra med så mycket grönt.

  • Fortfarande väldigt kalsgröna:) Ska fan byta namn på tråden tror jag. "Midsummer" låter ju lite fånigt seriöst. "Kalasgröna" är ju klockrent. Danke schön

  • Spjutet ser lite plain ut också på något sätt annars så måste jag säga figurerna är skit snygga fångar verkligen ögat

  • edited 1 februari 2009 01:20

    Är det där ljusgrön metallic? :O Jag måste nog kolla upp mitt färgseende igen... :)

    Kan du inte få vapnen lite grönare kanske? Använd typ nya grönwashen lite utspädd.. Prova på något som inte är en hel målad figur, utan typ bara en testdel? Fast hmm, är ju redan väldigt snygga...

    Jag vill då spela en match mot dig så fort jag har fått min armé lite mer klar. :)

Sign In or Register to comment.