2mot2 turnering i 40k?

2»

Kommentarer

  • edited 8 mars 2008 07:37

    Setomidor: bara för att han och jag är lika värdelösa :)

    Tack för den ;)

    Satansäckel: naturligtvis måste Eldar och SM kunna alliera sig, herregud, Eldar allierar sig ju med snart sagt vem som helst bara det gagnar dem själva.

    Eldar allierar sig nog utan vidare med space marines, det är däremot väldigt tveksamt om space marines vill alliera sig med eldar.

    Men eftersom jag vill få spela med Seto eftersom han ändå är en rätt trevlig typ trots diskreta förolämpningar ;) skulle jag säga att eftersom det är en ganska avslappnad tillställning (utgår jag från) så kanske man inte behöver vara pedantisk när det gäller fluffet? Hälften av striderna kommer ju ändå vara space marine mot space marine.

  • Det kommer nog inte vara så hårt på just de allieringsmöjligheterna på fusk. Främst då det är en ganska liten tillställning med avslappnad stämning och främst till för att folka ska ha kul :) Givet så lär vi väl säkert ha nån begränsning... men det ger sig

  • Jonke: det beror på chapter. Vissa är ju totalt anti-xeno, men det är nog faktiskt en minoritet som tackar nej till att förena sig med eldar mot en gemensam, större, fiende.
  • vanilla sm:s då? Vart står dom i det hela?
  • Voff: Vanilla SM spänner över ett breeeett fält, och är inte en sammansvetsad enhet med exakt likadana ideal. Det är lite av grejen med dem faktiskt, att man kan bestämma själv hur det ligger till med sådana saker.

    Men generellt sett så brukar dom flesta lämna en liten lucka för Xenos, Psykers och så vidare, trots att dom kanske inte fullt ut litar på dem. Det finns ju trots allt en Drawback i C:SM som strängt taget förbjuder allierade.

    Så jag skulle säga att har man inte en sådan Drawback, eller hittar något i sitt Chapters fluff (DA har väl det om jag inte minns fel?) som säger att de tar avstånd från allt omänskligt, så är allianser OK. Med till exempel (Craftworld) Eldar eller Tau.
  • Angående force org. så kom jag på en sak som kanske kan funka. Båda spelarna måste ha 1+ troop choice och en måste ha ett hq. Resten av slotsen får man komma överens/slåss om.

    Skulle kanske inte passa alla allianser eftersom t.ex mariner nog inte tar order från Farseers eller tvärtom men det skulle ta bort några av problemen med att ha två små arméer (brist på support, speciellt för gardet).

    Om 5:e editionen kommer i sommar kunde man ta turneringen någon vecka efteråt så hinner folk lära sig de nya reglerna.
  • Det är kul att köra men mycket figurer men 750 låter bra. Lagom mycket och man kan hålla ner tiden. :)
Sign In or Register to comment.