Fantasia Fanatic XXV

245

Kommentarer

  • Jag håller med. Har startat en separat tråd där jag förklarar hur vi tänker.

    Angående Psychic Power återkommer jag senare med svar.

  • dea
    edited 26 januari 2014 11:13

    Jag har också fribiljett pga bordsflytt och städning. Anton Sjöstedt. Ska troligtvis spela Ogre Kingdoms. Vi får se om det går bättre den här gången - annars får de stanna hemma i fortsättningen.

    Varför har ni slutat lägga upp resultatlistorna på er hemsida? Jag hoppas ni har kvar dem...

    anmäler dig

    Resultatlistor kommer att komma upp på en separat FF hemsida som förhoppningsvis blir klar ganska snart

  • Blir det ETC-restriktioner för fantasy?

    Rätt nära i alla fall

  • Vilka fortifications ska vara tillåtna?

    Finns svarat i regelhäftet nu

    Kommer sovsal kosta som förra gången?

    Yes, 50:- för båda nätterna

    En applåd för att ni åtminstone försöker komma åt Taudar-träsket. Heja!

    Tackar:-)

    Hur gick det med FairPlay och poäng? Kanske skulle det ställa till det... Klart det skulle glöm det..

    Tänker du att det skulle räknas med i slutresultatet?

    Kan man ha gröna ultramarinas?

    Absolut, kan vara Aurora Chapter (som är ett second founding till Ultramarines och är gröna) Aurora Chapter

    Jag kanske missat det, men bu eller bä på Escalation? Jag antar att man inte får spela dom, men det är bäst att fråga.

    Inget Escalation

  • Vi som spelar 40k skulle behöva senario delen inom en snar framtid så man åtminstone får in en match med varje senario innan FF. Fantasy behöver nog sina regler o senarios också för den delen =)

  • Angående psychich powers så hoppas jag att ni kör som förra året och tillåter byte mellan matcherna för oss som är codex-handikappade :)

    Betala 100 p minimum för en ML1.5 psyker är redan straff nog.

  • Vi som spelar 40k skulle behöva senario delen inom en snar framtid så man åtminstone får in en match med varje senario innan FF. Fantasy behöver nog sina regler o senarios också för den delen =)

    Både och är väldigt nära nu

  • dea
    edited 29 januari 2014 16:41

    Vi kommer att lägga in ytterligare två restriktioner i 40K (blir gjort till helgen) 0-1 Seercouncil på jetbikes och någon begränsning på Screamer stars

  • edited 29 januari 2014 21:06

    Skriver detta i all välmening,
    MEN, ni begränsar mer "brutna" enheter, men inte en flying circus....?
    diskussionen kommer tillslut att hamna på Gravgun nivå och voila så är vi på komp nivå shrug

  • Det är ändå skillnad på att begränsa enheter med 2++ reroll som i stort sett är odödliga (undantaget vissa förutsättningar) och Daemonprinces med T5, W4 och 3+ som kraschar i backen av Bolters om man inte är försiktig.

  • Vill ni ha tre lotter i vårt figurlotteri ska ni passa på att anmäla er senast fredag (31/1), imorgon....

    anmälningslistan är inte komplett, fortsatt uppdatering i eftermiddag

  • edited 30 januari 2014 12:11

    om man redan är anmält, får man då mera en 3 lotter? :)

    och min arme är chaos space marines ifa ni inte vet

  • Hur ställer ni er till displayboards?

  • Kan man vänta sig regelhäfte idag under dagen/kvällen/natten? :) (Eftersom det är den 31:a..)

  • Kan man vänta sig regelhäfte idag under dagen/kvällen/natten? :) (Eftersom det är den 31:a..)

    Kommer inatt, innan 02.00 hoppas jag

  • Hur ställer ni er till displayboards?

    Går alldeles utmärkt

    Nu finns regelhäfte till båda spelen att läsa på www.fantasiaweb.se. Scenariodelen är inte färdig ännu, kommer upp senare i helgen

  • Nu är båda häftena kompletta med regler och scenarion

  • Angående achievement: Troféjägare.

    Om man har tra enheter som är lika dyra?

  • Hur kommer Blind-reglerna att tolkas, ett test per hit eller ett test för varje typ av vapen med blind som beskjuter? Tänker främst på Gargoyles.

  • Angående achievement: Troféjägare.

    Om man har tra enheter som är lika dyra?

    Då räknas alla de enheterna som din dyraste enhet.

  • Gargoyles har bara Blind på close combat-attacker. Men det behöver förtydligas.

  • Hur många Gun emplacements får man köpa? 1 som vanligt och 1 för ev. allies?

  • Bara för att det ska vara helt klart; med öppna listor (i fantasy) menas alltså att listor kommer publiceras, kompletta med Magic items, etc?

  • edited 4 februari 2014 11:14

    Bra jobbat med regelhäftet och scenariona, gillar starkt! Tror dock att länken i början av tråden leder till det gamla häftet på 10 sidor, iaf fantasy-länken. Några frågor:

    Om en core-enhet blir joinad av BSBn, räknas det som +25 VPs när man håller objektiv?

    "Inget copy-pastande här inte!" Ska det stå "...trippla special eller dubbla rare choices"? eller är det bara typ high elf RBT och pump wagons som räknas som copy-paste i rare?

    Hoppas att dvärgarna får en bra bok nu, annars är det en ganska tung uppförsbacke när bara core får hålla objektiv... ;)

  • Fick ett klargörande från Svenska40k gällande Blind. Ett test, inte ett test per hit.

  • Scenario 3 i 40k står det att man skall placera objektiv precis som föregående scenario. Men man skall ju hålla quarters så jag antar att objektiven inte skall vara med överhuvudtaget?

  • @Bronson det är inte för Central Control secondary?

  • edited 4 februari 2014 14:09

    Länkarna i första posten är nu korrigerade.

    Scenario 3 i 40k står det att man skall placera objektiv precis som föregående scenario. Men man skall ju hålla quarters så jag antar att objektiven inte skall vara med överhuvudtaget?

    Korrekt. Scenariot ändrades från objektiv till quarters i ett sent läge och jag missade att stryka den punkten. Punkten som beskriver objektiv gäller alltså inte.

  • @10:30: ja öppna listor innebär att allt ska synas. Och ska lämnas in nån veck innan FF.

Sign In or Register to comment.