Jag äger ju faktiskt en kostym.

2»

Kommentarer

  • Hur mycke poeng har du nu målat?

    Du borde ju kunna byta överskriften till "Jag äger ju faktiskt en kostym och biljett..."

  • Kendoka: Blir inte att åka den här gången, men i framtiden vet man aldrig.

    Statusuppdatering:

    Har bestämt mig för en armé jag vill spela nu, förutsatt att den blir godkänd av Dea.

    (Å andra sidan fick jag ett leende följt av orden "du kan nog spela med det här" när jag visade en snarlik armélista tidigare, så jag tror inte den här kommer ses som tokigt hård heller. ;) Men den är dock djävligt mycket min stil ändå, så jag kommer att ha roligt även om armén är riktig mjukost.)

    Är fortfarande lite detaljer här och där kvar att måla.

    desert eagles

  • Mjuktost armén kanske överraskar. Min Blood Angel armé baserad runt endast death company verkade på papper inte så farlig. En själv spelande armé (allt har ju fury) kan man ju över lista eller?

    Btw. Skaffa fler barn. Du måste få av dig lite talang. Jag skäms ju varje gång vi spelar. Varför tror du jag har så mycket omålat. :-) Varje gång jag har målat klart en armé måste jag ju byta för vågar inte ställa den upp den jämte din.

  • Space Wolf-variant? För jag ser mycket som ser ut som såna uppgraderingar...

  • Yes, det är Space Wolf codexen. Dock inga större konstigheter, och inget som har svårt att passa i fluffet för vilken marinearmé som helst.

  • HQ

    275p Logan

    110p Rune priest - Living lightning, murderous hurricane, chooser of the slain.

    Elites

    190p Venerable dreadnaught - Plasmacannon, dccw + stormbolter, extra armour.

    200p Venerable dreadnaught - Twin-linked autocannon, dccw + heavy flamer, extra armour.

    Troops

    185p Grey hunters - 7 st marines, banner, meltagun, power weapon, rhino, extra armour

    316p Wolf guard

    • 1x TDA, assultcannon, wolf claw. - 1x TDA, stormbolter, chainfist. - 3x TDA, stormbolter, power fist. - 1x TDA, stormbolter, power weapon. - 1x PA, boltgun, power fist.

    Fast attack

    90p Land speeder - heavy bolter, typhoon missile launcher.

    70p Land speeder - Multi-melta, heavy flamer.

    Totalt 1436p

  • edited 15 februari 2012 07:26

    Logan går nog tyvärr in under devisen "Bra Specialkaraktärer". Fast jag ser ingen på bilden som ser ut att kunna kvalificera sig som en Counts-as Logan...

    Och det där är en asbra lista.

    (For the record har jag inget emot att man lirar en icke-grå armé som SW. Det är när de klarblå Blood Wolf Knights byter identitet snabbare än en showdansare på en privatteater byter utstyrsel som jag börjar sura. ;) )

    Och armén är skitsnygg, inget snack om det.

  • Jo, förvisso, verkade dock som att den här listan var ok med dea. Nu är det dessutom lite så att den här listan får duga, för jag kommer inte ha tid och ork att fixa en till troops choice. Har provspelat och den här armén var bättre än jag förväntade mig. Trodde faktiskt den skulle vara skitmjuk då den iinte skjuter hårt på avstånd, har få kroppar och terminatorerna inte är optimalt kittade. Jag förlorade förvisso mot Pers necrons, men det var jämt. Jag spelar dock så sällan att jag kände efteråt att jag gjorde en del taktiska missar som eventuellt kostade mig matchen.

    Killen i guld tycker jag fungerar utmärkt som logan...han är ju byggd för att representera honom, så där håller jag inte med.

  • Lite svårt att se, men det verkar vara en fet kille i terminator armor med en stor yxa och en storm bolter = solklar Logan!

  • Finns en lite större bild på honom längst upp i tråden.

    Tycker det är lite synd om armén skulle uppfattas som för hård för fancy...jag har ingen aning om vad folk kommer ta dit, det här blir i princip vad jag har färdigt. Rent generellt så tycker jag att armén innehåller lite av vad som anses hårt på nätet, typ Long fangs (jag har en unit men tycker det är lite tråkigt att spela med dem, då är typhoonspeedern mycket roligare) thunderwolves, jaws till trollkarlen och cl-missilelauncher till terminatorn osv. sedan har den en del som ingen annan än jag verkar vilja ha som venerable dreadnaughts och extra armour.

    Logan är bra, men inte mephiston-bra. (När jag spelade DA-codexen mot meph fanns det fan inget sätt att stoppa honom från att äta upp hela armén på egen hand) Finns nog ingen codex som har problem med Logan, han går ju alltid att skjuta bort och han måste gå över hela spelbordet.

    I grund och botten så måste jag nog erkänna att jag spelar för sällan för att avgöra hur bra på en skala en lista är.

  • Du kommer inte att vara för hård för Fancy. Lugn i båten ;)

    Grupperna balanseras ju efter listan och känd spelskicklighet. Poängen är ju att alla ska ha det kul. Med En schysst inställning så är det ju inga problem ;)

  • haha, bra, jag fick bara lite panikångest att jag skulle behöva tokmåla hela nästa vecka.;)

  • Om det börjar gå för bra med armén så är det bara att dricka sig dålig :P

  • Logan är absolut en av de bättre special-karaktärerna där ute, men jag tror knappast att det renderar i att din lista blir ostoppbar på något sätt!

  • Kanske du skulle behöva så Johanna får det lite lungt i halmen. Hehe. Hoppas du får kul ialla fall. Skulle vilja vara med men mitt köns byte är sker samtidigt. :-)

  • haha, du skulle passa bra som kvinna! ;)

  • edited 15 februari 2012 11:58

    OK, tycker de att det är juste, så kör så det ryker! (Men en Eternal Warrior-mupp med 2+ save, som kan välja exakt vilken specialregel han vill ha i vilken runda som helst och dessutom är ett %¤#& monster i närstrid på ett 48x48-bräde är ganska otäckt...)

    Det blir intressant att möta, i alla fall. :)

  • Passa bra som kvinna va pratar du om. Det är ju från kvinna till man jag ska göra. Btw Serpent. I martins fall är det lung. Han har ju missuppfattat det där med saves. 2+ betyder save på 2 3 4 5 6. Martin slår alltid 1 på sina 2+ :-)

  • Jo. Har spelat mot Martin ett par gånger. Är alltid lika imponerad av den hemma gjorda multi meltan på ena land speedern.

  • Ja, jag lovar att det är minst 50% chans att jag rullar en etta hur många sidor en tärning än har...

    Brukar inte du mest klaga över att mina vapen inte är tillräckligt stora Mattias? ;)

    För övrigt har jag i princip målat helt klart nu. Tog ju bara några år att få ihop en armé...lol. Får lägga in en växel för stora fanatic nu. Det finns faktiskt en chans att jag kan vara med redan nu till våren.

  • mh: om du spelade mot någon fler än martin skulle du inte behöva få komplex över målningen vi är inte alla som honom =)

  • Men då kanske jag börjar förlora. Det vill jag ju inte.

  • Här är den färdiga armén.

    Desert Eagles

    HQ

    HQ

    Elites

    Dreadnaught

    Dreadnaught

    Troops

    Terminators

    Space marines

    Rhino

    Fast Attack

    Speeders

  • Ser ricktigt bra ut! En aplåd för att den tilslut blev klar

  • Jaha var blir nästa projekt då. :-)

  • Riktigt snygg arme, bra jobbat :-)

Sign In or Register to comment.