BUBBLE höstliga 2011

1567810

Kommentarer

  • Skriv här eller så kan du försöka nå honom på mobilen: 0 sju 0 55 88 573 ;)

    Och i morgon så avgörs det vilka som har längst skägg och mest fotsvamp :)

  • Fusk Frantic igång ser jag. Kollades mitt roster nu inför semi-finalen som kommer att starta om en timme och ser att jag klickat in fel skill på bubble, går det att ändra?

    Ser att jag råkat ta dirty player på min troll slayer, det ska vara stand firm vilket som står på mitt "pappers-roster"

  • Fulspel eller ståndsfast... Inte en chans hade de, kortskäggen från södern. Efter klassiskt möljande från båda håll lyckades i mitten av andra halvlek den mäktiga kaosdvärgen Khaliil the Killer fånga en studsande boll mitt i gröten med sina ovanligt bergsäkra små tassar och blitza sig fri mot målområdet. Ingen har någonsin sett Khaliil röra sig med sådan fart och smidighet. Ett litet snedsteg fick publiken att hålla andan men Kahliil stod på benen och kunde med en halvblockstärning enkelt promenera in bollen till seger 2-1. Säkert 20 AV-breaks och säkert 7 Stun. That's it!

  • Grattis till segern och finalplatsen! Jag hade nog Beer Huggers och deras S4 runner som favoriter, men när Chaos Dwarf Blockers gör touchdowns så kan allt hända ;)

    Har omskolat Pripps från Dirty Player till Stand Firm.

  • Vad är en AG4 Runner gentemot en ST4 Hobbo...

  • edited 29 mars 2012 04:17

    Har skickat in en protest till NAF angående gårdagens batalj. Tänker inte ta upp några detaljer men jag har fullt förtroende att det kommer besluta att det kommer bli omspel eller alt wo seger för fylleskallarna.

    Men ett snabbt utkasst från överklagan var bland annat:

    ¤Spriten i omklädningsrummet var utspätt.

    ¤Spel på borta plan för andra gången irad.

    ¤Fejk skyllt uppsatt på hissen i huset att den var ur funktion så coachen var tvungen att bära hela laget upp fem våningar vilket gjorde han trött och slut och kunde inte skrika lika högt från sidolinjen vad de "nyktra" (läs första punkten) skulle göra.

    ¤ Slutligen hade Khanmank en ej uppskriven cheerleader till sitt förfogande som stal min uppmärksamhet.

  • Verkar bli en flopp på att spela den andra semifinalen innan påskhelgen. Skall dra till fjällen och det funkade inte innan. Om resten är stressade med att sätta igång med nästa liga så är det ok med mig.

  • Ok, förundersökningen nerlagd angående min överklagan... ;)

    Får se mig som besegrad och hoppas att chaosdvärgarna tar hem det i finalen.

    Angående finalen så spelar det ingen roll för mig när ni blir klar men jag tycker vi ska bestämma en tid/datum när den andra ligan ska dra igång.

  • Då bara nya lag ska användas så spelar det ju ingen roll när semi-/final spelas, bara matcherna blir av.

    Då jag hatar mig själv ovanligt mycket efter gårdagens seger kommer jag spela Högalv kommande bubbla. Det var nog förra årtusendet jag lirade dem senast :D

  • edited 30 mars 2012 13:48

    Sammafattningsvis som jag förstått det:

    Stareater: Nurgle
    Frantic: Skaven
    Setomidor: Norse
    Dante82: Undead
    Basse: Wood Elf
    Khanmank: High Elf
    Chaan (från mitt jobb): Vampire
    Jonas: ???

    Mycket Dash och lite Bash i ligan...

  • Kommer bli ruskigt roliga fighter med andra ord ;)

  • Uj, dags att flytta upp Tackle på skillträdet ser jag...

  • Det är mina undeads som är ute och letar sponsorer för tillfället.

  • Är du säker på det Dante? Mina stackars Av7 Norse möter mycket hellre Humans... :P

  • Ah men skeletten och the zombies är inte sådär skitsmidiga och snabba direkt så det kommer nog gå bra, sedan att Ghoulsen inte kan regga gör att det kommer bli lite skottpengar på dessa... hehe

  • edited 30 mars 2012 09:41

    Har pratat med ett par polare nu och ena nappade på att vara med, Jonas Team: not anounced. Han skulle fundera på det.

    Johan skulle fundera ett tag till men lät sugen, troligtvis skulle han isf köra Highelf, men som sagt inget är bestämt där än.

    Ska ringa och prata med Gunnar i helgen så får vi se om han kan vara med eller inte.

  • Drar till fjällen nu. Tillbaka efter påskhelgen och då skall det bli semi-final.

  • Kör hårt...

    Hörde att basses ogräs är på träningsläger i Kina för bästa lärdom hur man tar hand om dina hundar,... Förlåt varulvar, ;)

  • Varulvarna är i fjällen för att leta upp lite snötroll att ta ut sina frustrationer på. De hade nämligen sett från emot att få klösa lite på ett par springdvärgar som de inte kom åt i de två tidigare matcherna. Nu får de nöja sig med att klösa några övervuxna människor i blöjor som till och med är dummare än zombies.

  • Har inte Gunnar lämnat Umeå?

  • Jo men han är klar med skolan i uppsala nu till våren så man kan alltid kolla om han vill hoppa in några veckor sent.

    Eftersom ligan går över sommaren hinner han spela upp sig om så vore fallet. :)

    Skickade ett sms idag men fick inget svar, får ta och ringa han och kolla läget istället om han inte svarat efter helgen.

  • Semifinal två är spelad. Postar resultatet imorgon.

  • Första halvlek var helt och hållet Gods of the Arena's. Necroromantics väntade sig tropisk värme som sist och spelade endast i minimalistiska höftskynken, vilket visade sig vara inte ge samma skydd som deras vanliga rustning. Efter de första tre rundorna så var tre av lagets stjärnor borta från plan, Allan Edgad Woe var död, Sir William Brake med bruten arm och Johann Wolfman von Goethe knockad till mitten av andra halvlek. Ogres tryckte på och torts tappert försvar så lyckas Vorag Skullcrusher göra två GFI's och göra en TD i runda 8. Innan halvleken är slut så lyckas dock Charles Bodytear ta lite revansh genom att ge just Vorag Skullcrusher några klor i revbenen. Apotekaren lyckas dock hålla honom kvar i matchen. Den för matchen inhyrda stjärnan, Nobbla Blackwart klev av planen oskadd efter åtta rundor utan att prestera så mycket. I en kommentar till TT säger Nobbla "Jag blev distraherad av de halvnakna zombierna i publiken så det var svårt att hålla motorsågen i styr".

    Till andra halvlek lyckades Necroromantics få på sig sin vanliga rustning. Coach Dan-Johan de Marko passade även på i pausen berätta att lagnamnet Gods of the Arena egentligen är på Svengelska, taget från några parklårar i källaren, och inget att vara överdrivet rädd för. Väl på plan visade Charles Bodytear att han inte rikigt var nöjd att se Vorag Skullcrusher igen och säg därför till att sikta på strupen denna gång och se till att gods-lagets stjärna hamnade i en fraktlår för alltid. Efter detta började plötsligt skadorna på snotlings ramla in, och det var som Charles Bodytear inte någonsin gick ur sin frenzy. Gods of the Arenas fick till sist slut på rerolls och Thomas Score gör en TD på en flanken. Tjockskalliga som de är så missar mer än halva Ogre-laget att det är en utspark efter målet. Necroromantics utnyttjar denna svaghet och trycker på och trots en mur av försvarslösa snotlings så lyckas den nyligt återhämtade Johann Wolfman von Goethe göra en TD.

  • Lycka till i finalen herrar och känn ingen stress/press över förstaplats nu och priset som faller där in... (jag vet ni båda suktar djupt efter den) ;)

  • edited 16 april 2012 02:24

    Jag behöver faktiskt en ny kopp till jobbet så priset skulle inte sitta helt fel. Sen skulle det inte vara tokigt att ha ett halvdussin koppar som inte är udda så där har jag de följande 6 årens motivation.

  • Har ni planerat in finalen än?

  • Ser ut att inte bli denna vecka. Våra schemata var allt för missmatchande.

  • Jag skulle antagligen till Skellefteå i helgen. Nu ska jag inte till Skellefteå i helgen så nu finns det en viss chans att vi kan lira innan veckan är slut.

    Sen har ju Stareater ett jobb med inkomst så han kan ju köpa koppar. Jag är ju en fattig en så jag behöver vinna koppen av krasst ekonomiska skäl. Därför kommer jag vinna, motivation slår alltid klass som ni alla vet :)

  • Aa då ska jag ta och öka lite så jag målar klart Chaos-laget.

  • Men för hel-tes dj-a skitspel! Kan man lägga bounty på egen spelare? Min hobbo ska scorea turn 16 till 2-1, två gfi... första blir givetvis en '1' och rerollas till en stabil '2' och gfi numero två blir då givetvis... '1'. Bounty på min hobbo nummer 11 är 90k, allt jag har i kassan.

    Jag är inte bitter... jag hade i alla fall hela EN runda som var bra. Det är stabilt... Stjärnätaren segrar tack vare nummer 11:s inkompetens. I alla fall hävdar coach Mankhattifnatt det i ett tidigt pressmeddelande

Sign In or Register to comment.