Jag kan förklara lite runt restriktionerna:
*Att enheter cappades på 3st av varje var för att strypa spammandet som annars uppstår, detta funkar mot warpspider, iron priest, farseers, black Knights, chapter masters, centurions, boradsides, riptide o…
Slänger in lite extra kommentarer här också:
+Bra variation på listorna. Detta var mycket tack vara att restriktionerna skalade bort den värsta osten. Att ta bort battle brothers tycker jag stryper allies lagom mycket.
+/- Terrängen var för det me…
Håller inte med. 2++ med RR är brutet på dom. "Bara" 2++ gör att man kan skada enheten och försvåra charges nästa runda vilket man inte kan göra mot screamers.
Restriktionerna har inte uppdaterats ännu. vad gäller med denna: "Max 1 Seer council (Eldar)"
SNÄLLA, ändra den till "Max 5 Warlocks mounted on Jetbikes", annars är den enheten helt överlägset bäst i spelet med dess restriktioner.
När det kommer till monster räknas kroppen och inte vingarna (eftersom man minte får skjuta på dom m.m). När det kommer till fordon så räknas vingarna eftersom dom är en del av hull.
@creedy
Nej det var i förra boken. Nu är det 0-1 warlock council per eldar army.
Men även om man fick ta flera är det ju bara det första som skulle vara bra.
@lost
Jag väljer nog faktiskt att toola emot dom ;)
@khanmank
Att komma med konstruktiv kritik är inte samma som att gnälla. Om jag som erfaren turneringsspelare och arrangör påpekar något jag finner konstigt är det inte direkt gnäll.